Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onterecht gebruik "zeer goed" keurmerk

Pagina: 1
Acties:

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:35
Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats, maar ik vind dit toch wel interessant om te melden.

Zojuist blader ik de folder van computerwinkel MyCom door, en zie daar de Samsung 840 SSD staan. Het betreft de non-pro 120GB versie. MyCom heeft hier het "zeer goed" keurmerk van Tweakers bij gezet, terwijl die niet aan deze SSD is toegewezen. Toch een beetje misleidend, niet? ;)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1PMjo

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zal gewoon een foutje van de winkel zijn, terug draaien zal ook niet meer gaan als het in de folders staat en deze fysiek worden uitgegeven door het land maar het melden aan mycom lijkt me wel verstandig zodat ze dit niet herhalen de volgende keer of er wat scherper op letten dat dit soort foutjes er niet insluipen.
Weet ook niet of ze dit ook op deze manier op hun website hebben staan maar zo ja kunnen ze dat natuurlijk wel aanpassen.
Weet dus ook niet wat tweakers hier aan kan doen, weinig volgens mij, wellicht mycom er ook even op wijzen maar ik heb het idee dat dit al is gebeurd door verschillende oplettende mensen ;)

Edit: op de website staat er geen zeer goed label bij als je op het product klikt, wel staat dit in de online folder.
Dit kunnen ze wellicht al wel aanpassen lijkt me.

[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 20-01-2013 11:49 ]

Liefhebber van Tweakers

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wij geven 'm niet eens een "goed" label hier:
reviews: Vijf snelle ssd's voor de kleinere beurs getest

Dus dat is dan wel een erg slordige fout.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ophidian in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300"
Ophidian schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:10:
Zag net in de Dynabyte folder:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/30tj6ro.jpg

De Tweakers vijf sterren vielen op, terwijl de Pro variant onlangs in "Vijf snelle ssd's voor de kleinere beurs getest" maar vier sterren kreeg :+
Dynabyte ook zo te zien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:00

Wildfire

Joy to the world!

Valt onder hetzelfde moederbedrijf, vandaar.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 16:53
ACM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:36:
Wij geven 'm niet eens een "goed" label hier:
reviews: Vijf snelle ssd's voor de kleinere beurs getest

Dus dat is dan wel een erg slordige fout.
'fout'?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind dit eerlijk gezegd geen fout, ik krijg eerde het gevoel "(opzettelijk) kopersbedrog".

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je naar het product-serie kijkt: http://tweakers.net/product/318252/samsung-840-series/

12 beoordelingen: Score: Zeer goed.

En het staat wel op tweakers.. Maar Tweakers reviewed niet alles zelf, maar geven die zeer goed wel echt zelf aan. Opzich is het op die pagina niet duidelijk dat het om user-reviews gaat. Het staat er immers niet expliciet bij.

Over een fout kan je dan wellicht niet spreken, die "zeer goed" is niet uit de lucht komen vallen..

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 21-01-2013 13:19 ]

Ey!! Macarena \o/

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kan me niet voorstellen dat ze dit niet met opzet hebben gedaan. Ik denk dat iemand gewoon dacht; ach wat zou het.

reviews: Samsung 840 Pro: op zoek naar de sata-600-limiet De 840 pro heeft wel 5 sterren, wellicht dacht iemand dat de 840 pro en de 840 hetzelfde zijn...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

Quad

Doof

Maar goed, de non pro vind ik persoonlijk ook zeer goed. Prijs/prestatie gezien namelijk. Doet niet veel onder voor de Pro versie, maar is wel bijna €40 goedkoper.

Het staat in de folder niet echt netjes maar persoonlijk gezien is het wel correct.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39
Nou nee, ze gebruiken expliciet het logo wat tweakers gebruikt bij hun eigen reviews.

Dat een groep gebruikers in de pricewatch het ook 4.5 sterren geeft, of de specifieke gebruiker Quad, is allemaal leuk en aardig; maar omdat ze dit specifieke logo gebruiken willen ze de indruk wekken dat de testers van tweakers de schijf 5 sterren geven. Dit is gewoon misleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 21-01-2013 08:47 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-11 23:50

Daniel

Kapitein NCC-1701
Is inderdaad niet bepaald de bedoeling, die logo's gebruiken prima, maar dan wel de goede graag. De redactie pakt het op :)

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik heb het idee dat ze zich sowieso gaan beroepen op maar als je met je muis op het product gaat staan dan staat er zeer goed dus wij misleiden onze klanten niet, wat natuurlijk onzin is aangezien ze het review logo erbij zetten.. afijn we wachten af wat er uit komt, snap niet dat mycom dit op deze manier heeft gedaan, past ze niet.

[ Voor 129% gewijzigd door pino85 op 22-01-2013 17:42 ]

Liefhebber van Tweakers

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:35
Daniel schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:31:
Is inderdaad niet bepaald de bedoeling, die logo's gebruiken prima, maar dan wel de goede graag. De redactie pakt het op :)
Top, houden jullie me/ons op de hoogte? :P
Pagina: 1