• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Allen,

Ik ben op zoek naar een app waarmee ik foto's van een Android tablet of telefoon naar Windows of XBMC kan schuiven. Wellicht dat iemand het wel eens gezien heeft in de TV Serie "Hawaii Five-O".
Daar gebruiken ze alleen een Microsoft Surface-tafel, maar volgens mij moet het ook wel mogelijk zijn tussen Android en XBMC.

Ik heb geprobeerd iets te zoeken op google, maar heb geen idee met welke terminologie ik zinnige antwoorden krijg.

Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dat kan met de XBMC Remote app van XBMC zelf. Dan krijg je de optie om foto's en dergelijke via de share-functie van Android naar een XBMC te sturen.

Al heb je dan niet die 'swype', als je daar specifiek op doelt

[ Voor 18% gewijzigd door TrekDude101 op 19-01-2013 21:18 ]

• Bart©
Maar kun je ze dan ook naar je tv 'schuiven'??

Ik gebruik de remote app eigenlijk alleen om op afstand te besturen

• TrekDude101
je kan ze dus wel sturen naar een XBMC, probeer maar eens met een foto op je telefoon (share knop -> send to XBMC), maar je hebt dan geen leuke 'schuif/swype' feature.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het echt er naar je televisie toe swipen lijkt mij in de praktijk niet erg praktisch, door te swipen blader je doorgaans immers door je foto's.

Ik zou trouwens niet weten hoe ik foto's vanaf mijn Android rechtstreeks naar XBMC kan sturen, in de XBMC of Yatse App kan ik die functie namelijk niet vinden. Youtube video's naar XBMC sturen gaat trouwens wel uitstekend maar in de Galerij op mijn telefoon ontbreekt de optie om media naar XBMC te sturen.

• TrekDude101
Die feature van de XBMC app zit ook niet in de app zelf, maar in het share-menu van android, daar staat dan een 'send to XBMC' knop, op dezelfde manier als je iets zou sharen naar facebook/whatsapp/etc

(android versie dus, weet niet hoe het zit met iOS)

[ Voor 12% gewijzigd door TrekDude101 op 19-01-2013 21:27 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Het gaat ts over zo'n hippe manier van delen, zou mij ook wel heel gaaf lijken eigenlijk. Bijv. bovenkant smartphonescherm is onderkant tv scherm, en dan met een simpele beweging een foto van je smartphonescherm zo op je tv schuiven :9~

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan moet je wel weten waar je televisie is :P.

Met m'n GSIII en XBox 360 heb ik een knopje "weergeven op" staan in de standaard foto galerij; de Galaxy SIII's fotogalerij pikt elk DLNA apparaat op. Volgens mij kan XBMC ook als DLNA host optreden.

• Bart©
Foto's kan ik met de Android galerij niet delen naar XBMC, die staat daar niet tussen...
Hoccer is een app die ik sinds vandaag ken en soortgelijke dingen doet, maar toch is het anders en werkt het niet i.c.m. een TV...

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TrekDude101 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:27:
Die feature van de XBMC app zit ook niet in de app zelf, maar in het share-menu van android, daar staat dan een 'send to XBMC' knop, op dezelfde manier als je iets zou sharen naar facebook/whatsapp/etc
Die knop zit er dus niet ;)

Bij bijvoorbeeld YouTube video's is deze wel aanwezig, in de galerij echter niet.

Vanuit de browser na het aanklikken van een YouTube link:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V9S5bDZ.png

Vanuit de galerij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IaX1ylF.png

[ Voor 18% gewijzigd door Dick op 19-01-2013 22:41 ]

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 09:50
Jiskefet op de achtergrond er bij...

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08
Nog niemand die hier een app voor gevonden heeft? Ik heb net imediashare gevonden. Werkt via uPnP, ga het zo even testen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:39
Twonky Beam?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Elke DLNA app die je maar kan vinden, imediashare zou het ook prima moeten doen. Gelukkig heb ik Sony spullen waar ze in de standaard apps al DLNA hebben ingebouwd, 1 druk op de knop en je gaat van telefoon en tablet naar TV/bluray speler/ps3/wifi speaker/etc :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee, het kan niet met die animatie, automatische edge detectie enz. Het is fake op TV (in die serie), en niemand gaat dit ontwikkelen om dat er geen geld aan te verdienen is.

Je kan er op TV trouwens gewoon altijd van uit gaan dat het fake is als het op computers enz. aan komt.
Daarentegen is het natuurlijk wel leuk om te kijken of het niet mogelijk is het na te bouwen, als je dat kan.

[ Voor 56% gewijzigd door johnkeates op 08-04-2013 00:08 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 22:35
Het werkt bij mij wel, maar ik heb dus alleen de officiele XBMC remote app op Android. Dan kan ik gewoon direct foto sharen op XBMC (op me tv dus).

Kwestie van ff verzoekje indienen bij de developer van Yatse zodat de Yatse app zich ook registreert bij pictures (en evt ook gelijk audio).
Pagina: 1