Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingneef
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 21:03
Afgelopen zomer heb ik een Toshiba TV gewonnen met een actie en heb deze aan me ouders doorgegeven voor alle goede zorgen van de afgelopen jaren ;) Maar eigenlijk sinds we hem hebben, is er een probleem met digitale televisie (analoge input werkt prima). Nederland 1 is goed te zien (enige kanaal dat beschikbaar is zonder CL+ kaart), totdat de CL+ module erin wordt gestoken (meerdere modellen geprobeerd). Het beeld blijft even gewoon doorgaan, maar na 5 seconde stopt deze en geeft vervolgens op de andere kanalen een melding van laag signaal. Ik heb de tv getest direct aan de input uit de muur en geeft zonder CL+ module 4 uit 5 streepjes aan qua ontvangst. De TV is ter reparatie aangeboden en Toshiba heeft hier (in de 2 maanden dat die weg was) geen problemen mee gevonden. De kaart met CL+ module werkt wel gewoon in onze andere (Sony) TV. Is dit probleem bij iemand anders ook bekend?

TV Specificaties:
Toestel - Toshiba LCD Colour TV
Model - 32AV933G

CL+ specificaties:
Provider - Ziggo
CL+ fabrikant - irdeto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 10:42
Ten eerste is het CI+ i.p.v. CL+ maar dat terzijde.

Het is mogelijk dat de TV een matige tuner heeft (al dan niet exemplarisch). Digitale TV is gevoelig voor een slecht signaal. Het is dus mogelijk dat het signaal in huis van een matige/slechte sterkte en/of kwaliteit is, dit samen met misschien een matige tuner zorgt voor de genoemde problemen. De Sony TV heeft blijkbaar een betere tuner en heeft daardoor de problemen niet.

Een versterker kan een oplossing zijn.

Wanneer je in de buurt woont van Zwolle, Utrecht of Den Haag, kan het zinvol zijn om daar is naar een Ziggo Studio te gaan. De genoemde versterker van 60 euro (in de link) heb ik in Zwolle in de Ziggo Studio pas geleden nog voor 25 euro zien liggen (ligt daar bijna het hele jaar (2012) al voor dat geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingneef
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 21:03
Hi! Dank je wel voor je antwoord.

Bij me ouders thuis staat een versterker, maar heeft helaas geen beeld getoverd (hoewel ik denk dat het signaal daar té zwak is). Ik ga het even proberen met een losse decoder die ik hier heb staan en hopelijk werkt het zo wel. Ik zal het hier posten.