Probleem met tooltips en onderlijnen text (Wordpress)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:59
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuw thema in gebruik genomen op mijn website welke is gebaseerd op wordpress. Ik ben nog een leek op het gebied van HTML en consorten. Maar d.m.v. zoek, kopieer en plakwerk ben ik een eind gekomen met het oplossen van problemen. Nu ben ik grotendeels tevreden maar, blijven er een aantal punten over waar ik nog geen werkende oplossing voor heb kunnen vinden:

Verbergen of verwijderen van tooltips.
Ik heb de mouse over respons van de hyperlinks aangepast van "underline" naar "blink". Dit gaf t.a.v. de mouseover het gewenste effect. Helaas zijn na deze aanpassing de tooltips van de menu links en de afbeeldingen in de gebruikte slider naar voren gekomen. Voor deze aanpassing waren de tooltips niet zichtbaar. Ik zou graag de tooltips weer verbergen of verwijderen.

Ik heb de onderstaande functies gevonden en geplaats in functions.php om de tooltips te verwijderen. Ze geven helaas echter nog geen resultaat. Maakt bijvoorbeeld de plaatsing van de functies binnen functions.php uit voor het functioneren?

-------------------------------------------------------------------------
function remove_title($input) {
return preg_replace_callback('#\stitle=["|\'].*["|\']#',
create_function(
'$matches',
'return "";'
),
$input
);
}
add_filter('wp_list_pages','remove_title');

function child_remove_access_title($menu) {
$child_menu = preg_replace('/title=\"(.*?)\"/','',$menu);
return $child_menu;
}
add_filter('wp_page_menu','child_remove_access_title');

----------------------------------------------------------------------

Extra info:
- Wordpress 3.4.2
- Thema: Expositio

Mocht er meer informatie nodig zijn laat mij het dan weten!

Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken op fora en bij andere informatiebronnen. Ik weet voor dit punt echter geen passende oplossing te vinden. Ik hoop dan ook dat jullie mij mogelijk wat verder zouden kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!

Tim

[ Voor 65% gewijzigd door Rimshim op 19-01-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Je site werkt niet, opent met een error met de database connectie.
Verder zou je kunnen upgraden naar versie 3.5, die is al weer een tijdje uit.

Er is een vrij oude plugin beschikbaar om de hovers te verwijderen, http://wordpress.org/extend/plugins/remove-title-attributes/. Deze is al 2 jaar niet meer bijgewerkt, maar wellicht werkt het nog probleemloos met de nieuwste versie.

Anders kun je daar in ieder geval wat dingen uithalen zodat je zelf je eigen plugin kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Tooltips werken vaak op basis van de title="" tags. Als je deze leeg laat op de plekken waar je ze niet wilt tonen zal het netjes blijven. Misschien is dat een oplossing voor je? Let op: deze title is anders dan de title in de head welke wel altijd ingevuld moet worden voor een betere SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:59
@uashy: Ik zag het ook, mijn provider is flink bezig met verbeteringen (laten we het hopen..). Maar inmiddels zou hij het weer moeten doen. Goeie tip die plugin, deze was ik nog niet tegengekomen! Ik heb hem geïnstalleerd en ingesteld, maar helaas lijkt hij geen effect meer te hebben op dit thema. Ik ga nog verder kijken naar de diepere inhoud van de plugin.
Ik ben momenteel zelfs teruggegaan naar 3.4.2 omdat het specifieke thema (nog) niet goed samengaat met 3.5. Dit komt door de horizontale gallery aanmaak die thema gebruikt.

@Wary87: Ik kom de title= tags in bijna alle php onderdelen van het thema tegen. Zou in het onderstaande het vetgedrukte onderdeel het juiste kunnen zijn? Ik heb het in ieder geval door $strClass tussen de "" te verwijderen het voor elkaar gekregen de tooltips van de menu items en het logo kunnen doen verdwijnen! Ik hoop alleen niet dat deze actie invloed heeft op de SEO?

(Onderdeel van sidebar.php)
$strResult .= '<li>'.'<a href="'.get_permalink( $row_tmp->ID ).'" title="'.$row_tmp->post_title.'" class="'.$strClass.'">'.$row_tmp->post_title.'</a>'.'</li>';

Indien ik niet de verkeerde waardes heb verwijderd... missie voor nu geslaagd!

Heel erg bedankt voor de goede tips en de zeer waarschijnlijk uiteindelijke oplossing!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023