Beste Tweakers,
Ik heb onlangs een nieuw thema in gebruik genomen op mijn website welke is gebaseerd op wordpress. Ik ben nog een leek op het gebied van HTML en consorten. Maar d.m.v. zoek, kopieer en plakwerk ben ik een eind gekomen met het oplossen van problemen. Nu ben ik grotendeels tevreden maar, blijven er een aantal punten over waar ik nog geen werkende oplossing voor heb kunnen vinden:
Verbergen of verwijderen van tooltips.
Ik heb de mouse over respons van de hyperlinks aangepast van "underline" naar "blink". Dit gaf t.a.v. de mouseover het gewenste effect. Helaas zijn na deze aanpassing de tooltips van de menu links en de afbeeldingen in de gebruikte slider naar voren gekomen. Voor deze aanpassing waren de tooltips niet zichtbaar. Ik zou graag de tooltips weer verbergen of verwijderen.
Ik heb de onderstaande functies gevonden en geplaats in functions.php om de tooltips te verwijderen. Ze geven helaas echter nog geen resultaat. Maakt bijvoorbeeld de plaatsing van de functies binnen functions.php uit voor het functioneren?
-------------------------------------------------------------------------
function remove_title($input) {
return preg_replace_callback('#\stitle=["|\'].*["|\']#',
create_function(
'$matches',
'return "";'
),
$input
);
}
add_filter('wp_list_pages','remove_title');
function child_remove_access_title($menu) {
$child_menu = preg_replace('/title=\"(.*?)\"/','',$menu);
return $child_menu;
}
add_filter('wp_page_menu','child_remove_access_title');
----------------------------------------------------------------------
Extra info:
- Wordpress 3.4.2
- Thema: Expositio
Mocht er meer informatie nodig zijn laat mij het dan weten!
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken op fora en bij andere informatiebronnen. Ik weet voor dit punt echter geen passende oplossing te vinden. Ik hoop dan ook dat jullie mij mogelijk wat verder zouden kunnen helpen?
Bij voorbaat dank!
Tim
Ik heb onlangs een nieuw thema in gebruik genomen op mijn website welke is gebaseerd op wordpress. Ik ben nog een leek op het gebied van HTML en consorten. Maar d.m.v. zoek, kopieer en plakwerk ben ik een eind gekomen met het oplossen van problemen. Nu ben ik grotendeels tevreden maar, blijven er een aantal punten over waar ik nog geen werkende oplossing voor heb kunnen vinden:
Verbergen of verwijderen van tooltips.
Ik heb de mouse over respons van de hyperlinks aangepast van "underline" naar "blink". Dit gaf t.a.v. de mouseover het gewenste effect. Helaas zijn na deze aanpassing de tooltips van de menu links en de afbeeldingen in de gebruikte slider naar voren gekomen. Voor deze aanpassing waren de tooltips niet zichtbaar. Ik zou graag de tooltips weer verbergen of verwijderen.
Ik heb de onderstaande functies gevonden en geplaats in functions.php om de tooltips te verwijderen. Ze geven helaas echter nog geen resultaat. Maakt bijvoorbeeld de plaatsing van de functies binnen functions.php uit voor het functioneren?
-------------------------------------------------------------------------
function remove_title($input) {
return preg_replace_callback('#\stitle=["|\'].*["|\']#',
create_function(
'$matches',
'return "";'
),
$input
);
}
add_filter('wp_list_pages','remove_title');
function child_remove_access_title($menu) {
$child_menu = preg_replace('/title=\"(.*?)\"/','',$menu);
return $child_menu;
}
add_filter('wp_page_menu','child_remove_access_title');
----------------------------------------------------------------------
Extra info:
- Wordpress 3.4.2
- Thema: Expositio
Mocht er meer informatie nodig zijn laat mij het dan weten!
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken op fora en bij andere informatiebronnen. Ik weet voor dit punt echter geen passende oplossing te vinden. Ik hoop dan ook dat jullie mij mogelijk wat verder zouden kunnen helpen?
Bij voorbaat dank!
Tim
[ Voor 65% gewijzigd door Rimshim op 19-01-2013 23:32 ]