Vragen ivm Fan controller & hulp keuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Ik ben op zoek naar een fan controller die eigenlijk mooi overeenkomt met een zwarte nzxt switch 810 en natuurlijk in totaal zo'n 11-12 fans op max te kunnen laten draaien. Liefst een zwarte fan controller en single 5.25" slot.

Heb het volgende in gedachtes

http://highflow.nl/fans/c...5-channels-10w-black.html

Mijn vraag blijft als het mogelijk is om 11-12 fans met een 0.25A (12V duh) te kunnen laten draaien via die fan controller die volgens de website 10W/channel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 13:39
ik heb gehoord dat mensen soms al problemen hebben met 1 fan per channel met deze fancontroller. Maar dat zijn wel zware fans. Dus ik weet niet of dat zo'n goed plan is.

Ik zou gewoon een 30w per channel zoeken zijn er genoeg van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Dus een 10W/channel wilt zeggen per "fan port" op de fancontroller eh?

Fans: 12V x 0.25A = Ieder 3W
Per channel wilt dit zeggen dat het mogelijk is om 3 fans aan te sluiten aan 1 channel.

In totaal zijn er 5 channels dus kan ik 15 fans aansluiten met een rating van 0.25A.

De resterende 1W per channel als overschot ga ik hoogst waarschijnlijk niet gebruiken wat logisch lijkt :P

Graag zou ik een controller willen hebben die geen humming noise of pitching noises creëert op de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Graag zou ik een controller willen hebben die geen humming noise of pitching noises creëert op de fans.
Dit ligt aan de fan, niet aan de fancontroller :) De controller bepaald enkel de hoeveelheid stroom wat de fan krijgt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Axon op 19-01-2013 22:03 ]

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Grote kans dat de fancontroller de 15 fans niet op gang krijgt bij het opstarten.

Wel een beetje vreemd dat je om advies vraagt en het dan gewoon in de wind slaat. Zoals noudi93 al zegt: neem een zwaardere controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
http://www.highflow.nl/fa...x-30w-channels-black.html

ik gebruik die voor een behoorlijke zwik fans. Heb er in een eerdere build zelfs 4250rpmetjes op gehad (2 per kanaal).
Nu stuurt die 2 pompen aan, 4 setjes van 4 fans en 3 casefans.

Jij houdt dus met de 12 fans ruimte over bij deze.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Boefmans schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:57:
http://www.highflow.nl/fa...x-30w-channels-black.html

ik gebruik die voor een behoorlijke zwik fans. Heb er in een eerdere build zelfs 4250rpmetjes op gehad (2 per kanaal).
Nu stuurt die 2 pompen aan, 4 setjes van 4 fans en 3 casefans.

Jij houdt dus met de 12 fans ruimte over bij deze.
Hoe zit het nu met de fan speed eigenlijk als je een fan hebt waar de specs 2000rpm @12V max zijn, gaat de fan controller sneller lopen als je de max instelt op de fan controller?
Pagina: 1