Toevoeging link niet als edit zien.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Weet niet of het mogelijk is, maar persoonlijk heb ik er een beetje hekel aan als mijn post op de FP een edit waarschuwing heeft.

Zou het mogelijk zijn om later links toe te voegen zonder dat dat als een edit word gezien.

Daar het zoeken naar bronnen en verwijsmateriaal soms best veel werk kan zijn, en iemand die veel werk in zijn post steekt er dus eigenlijk voor word gestraft, omdat zijn post veel lager in de reacties staat dan iemand die zonder bron en verwijs materiaal een reactie schrijft.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Ik kan mij er geen voorstelling bij maken waarom het vervelend zou zijn als er onder je post staat dat deze gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Ik ben het eens met unfor. Het is niet kwalijk als er onder staat dat het geedit is. Ik vind het eigenlijk wel goed. Zo laat je zien dat iemand erg bewust bezig is geweest met zijn of haar reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

player-x schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:44:
Daar het zoeken naar bronnen en verwijsmateriaal soms best veel werk kan zijn, en iemand die veel werk in zijn post steekt er dus eigenlijk voor word gestraft, omdat zijn post veel lager in de reacties staat dan iemand die zonder bron en verwijs materiaal een reactie schrijft.
Wat jij dus wil is eerst een post reserveren, en daarna pas gaan vullen met inhoud?

Daar ligt het tempo in veel levendige discussies imho veel te hoog voor. En daarnaast maakt dat het onhandig om te quoten, omdat die post waarschijnlijk nog bewerkt wordt.

(let wel, ik ben ook iemand die heel vaak zijn posts nog edit om iets te verduidelijken. Toch vind ik het geen straf als er onder staat dat ik iets gewijzigd heb)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:17:
Wat jij dus wil is eerst een post reserveren, en daarna pas gaan vullen met inhoud?
Dat is niet wat ik zeg, ik heb het niet over verandering in de tekst, maar over toevoeging van reverentie links.
[...]
De SF gebaseerde OCZ SSDs hadden ongeveer het zelfde probleem als de IBM Deathstar's
[...]
En je veranderd het in:
[...]
De SF gebaseerde OCZ SSDs hadden ongeveer het zelfde probleem als de IBM Deathstar's
[...]
Je veranderd dus niks in de tekst, maar geef wel reverentie/bewijs materiaal voor je stelling te ondersteunen.

En waar je soms als je niet pressies weet waar je moet zoeken, makkelijk +10 min naar kan zoeken kan zijn, en dan is je post helemaal onder gesneeuwd onder de ''one liners''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar waarom post je het dan niet gewoon gelijk als die link? Goede posts krijgen toch wel een hoge waardering waardoor ze opvallen.
En je verandert iets in een tekstvak, ook al is de uiteindelijke formatting niet veel anders, het is wel degelijk een verandering natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

player-x schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Dat is niet wat ik zeg, ik heb het niet over verandering in de tekst, maar over toevoeging van reverentie links.
Dat is niet wat je zegt, maar wel wat je hierdoor gaat stimuleren. Stel, jij plaatst een reactie. Ik wil graag de fipo bemachtigen, "want die wordt tenminste veel gelezen". Dan post ik snel een oneliner, en daarna ga ik pas een serieuze onderbouwing en of bronvermelding zoeken. In de tussentijd zijn mensen mij wel al aan het quoten, en daarop aan het reageren. Dus ook al hang ik nog steeds bij mijn eigen post, de rest is al verder. Dat is dan ook een van de redenen waarom fipo's zo omlaag gemod worden: ze hebben geen toegevoegde waarde ten opzichte van de wél onderbouwde posts.

En daarom is deze optie naar mijn bescheiden mening ongewenst. En als jij een linkje toevoegt ter onderbouwing, dan kunnen de meeste mensen dat vast wel waarderen. Ik waardeer het in ieder geval wel. Dan is het dus ook niet erg als die melding onder je post staat.
Trouwens, hele kleine wijzigingen zoals typfouten kun je al doen zonder dat er een editmelding komt. Toch?

Maar ik snap gewoon niet waarom het een straf is als je wat later reageert. Als je post goed onderbouwd is, dan wordt die prima gewaardeerd. Of gaat het er om dat je je post nog aanpast nadat deze al gemodereerd is, en dat je zo niet de erkenning krijgt die je met je aangepaste post verdient?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:17:
Dat is niet wat je zegt, maar wel wat je hierdoor gaat stimuleren. Stel, jij plaatst een reactie. Ik wil graag de fipo bemachtigen, "want die wordt tenminste veel gelezen". Dan post ik snel een oneliner, en daarna ga ik pas een serieuze onderbouwing en of bronvermelding zoeken.
Hoe kan je serieuze onderbouwing in een lijn zetten, en ik heb het nergens over de fipo.

Ik zeg niet dat je de tekst zonder edit vermelding mag veranderen, ik heb het alleen over toevoeging van links naar reverentie materiaal.

Dat zijn twee hele verschillende dingen!

Je loopt nu appels met peren te vergelijken.
Trouwens, hele kleine wijzigingen zoals typfouten kun je al doen zonder dat er een editmelding komt. Toch?
Nee dat kan ook niet echt, eerste 2~5? min kan je hele kleine wijzigingen aanbrengen, daarna kan je zelfs geen letter meer wijzigen, het werkt niet zo als dat wel kan op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Wat heeft het voor zin om hier over te discusseren?
Is het vervelend dat er onder je post staat dat deze gewijzigd is?

Is jouw antwoord daar op "Ja", dan zou ik toch eens serieus gaan nadenken waar het mis gelopen is.
Pagina: 1