Toon posts:

iMac met Logic voldoende om dit na te bootsen???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een iMac gekocht met Logic Pro. Ik wil graag gaan produceren geinspireerd op onderstaand filmpje.

Is dat te doen met deze middelen? Ik weet niet of je een echt studio nodig hebt om het zo te laten klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:30

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Logic Pro is slechts een "hulp middel", je zal toch een stukje talent of een band moeten hebben om dit voor elkaar te krijgen.

De volgende opnames van mijn band zijn ook gemaakt met Logic Pro:
http://remind-it-band.nl/index.php/media-01/audio-opnames

Er komt bij een opname veel meer kijken dan alleen een beetje software. Ik snap niet helemaal wat je verwachtingen zijn eigenlijk, door goede software te kopen betekend niet dat je gelijk muziek op die kwaliteit neer kan zetten.

Speel je zelf nog instrumenten of heb je een band? Of wil je alles uit de software halen? Misschien moet je iets specifieker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybert
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
Electronische muziek zou je met behulp van wat plugins(drum kits, synths en effecten) wel kunnen produceren.

Maar voor muziek met echte instrumenten heb je wel iets meer nodig. Denk aan opname apratuur. De instrumenten zelf. Ook is de klank van je geluid ook afhankelijk waar en onder welke onstandigheden deze opgenomen wordt.

Zoals Psycho Mantis zegt misschien wat specifieker zijn over wat je in gedachten hebt.

Ik zelf maak me muziek zonder software. Heb alleen software om het op te nemen. Werk zelf met analoge drumcomputers, synths en sample-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Electronische muziek op Hi Fi kwaliteit produceren is goed te doen. Maar een complete band nadoen eigenlijk niet. Om dat voor elkaar te krijgen mag je toch wel heel erg goed op kunnen nemen, en dat is een vak waar producers JAREN voor leren.

Met mijn muzikale projecten besteden we de productie overigens altijd uit. Ik ken echt veel goede producers, en het resultaat van dat soort mannen, dat haal ik gewoon niet.