Toon posts:

XBMC verbinden met NAS in andere range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist XBMC op mijn Raspberry Pi gezet en een NAS opgezet op mij router(asus rt-n66u). Het probleem is dat ik mijn XBMC in de woonkamer wil zetten. De enige verbinding naar hier is via Powerline. Deze komt rechtstreeks van de telenet router. Ik heb achter de telenet router een betere draadloze router geplaatst waaraan ik een nas heb gekoppeld. Het probleem is dat ik geen verbinding kan maken met mijn NAS omdat deze achter de telenet router hangt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2m4ww1h.png

Alvast bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Je zou die asus in kunnen stellen als accespoint.
Of je op de telenet modem en asus je subnet aanpassen.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bij je Asus RT-N66U niet gebruik maken van de WAN/Internet port (blauwe aansluiting als ik de plaatjes op internet mag geloven). Alleen de gele LAN porten dus. DHCP uit op dat ding, en WiFi security instellingen hetzelfde zetten als op je Telenet modem (als die WiFi heeft dan), WiFi frequentie / channel wel verschillend houden (1,5,11).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ga dit morgen eens proberen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

webfreakz.nl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:10:
Bij je Asus RT-N66U niet gebruik maken van de WAN/Internet port (blauwe aansluiting als ik de plaatjes op internet mag geloven). Alleen de gele LAN porten dus. DHCP uit op dat ding, en WiFi security instellingen hetzelfde zetten als op je Telenet modem (als die WiFi heeft dan), WiFi frequentie / channel wel verschillend houden (1,5,11).
Dan stel je hem inderdaad in als accesspoint. Hier een topic voor wat extra informatie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point