Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19
Van Baalen bij mislukte moordaanslag in Bulgarije

SOFIA - Een onbekende man heeft zaterdagochtend in de Bulgaarse hoofdstad Sofia geprobeerd oprichter en voorzitter Ahmed Dogan van de Beweging voor Rechten en Vrijheden te vermoorden.

Dat heeft VVD'er Hans van Baalen laten weten. Hij was op het congres in Sofia waar de mislukte aanslag plaatsvond.

Van Baalen is in Sofia als voorzitter van de Liberale Internationale, een organisatie van liberale partijen. Volgens Van Baalen kwam een man hard aanlopen en richtte hij van dichtbij een pistool op Dogan toen die een speech hield. Van Baalen zou direct na Dogan de zaal toespreken.

Het wapen weigerde dienst, waarna omstanders de man hardhandig tegen de grond werkten. ''Er is niemand gewond geraakt, behalve hij'', aldus Van Baalen. Hij voegde eraan toe blij te zijn dat het congres doorgaat. ''Een moordenaar moet er niet voor kunnen zorgen dat het congres wordt gestopt.''

Gaspistool

Bulgaarse media meldden dat het wapen een gaspistool was. De aanvaller, een 25-jarige man, had ook twee messen bij zich. De man had een strafblad voor diefstal en mishandeling.

Over de motieven van de aanslagpleger is nog niets bekend. ''Maar het lijkt een politieke achtergrond te hebben, er zijn later dit jaar verkiezingen'', aldus Van Baalen.

Dogan heeft een Turks-Bulgaarse achtergrond. Hij leidt de partij sinds 1990. Dogan is in opspraak geweest na beschuldigingen van corruptie, maar in 2010 werd hij daarvan vrijgesproken.

bron nu.nl
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=riw1d34Mv0M]

--

Echt een een WTF momentje.. sowieso eerst die aanslag, en daarna al die mensen (politici (?)) die de dader aftuigen.. Weer eens wat anders dan de politiek in Nederland..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ja zag het ook net, belachelijk hoe de dader in elkaar getrapt wordt door politici. Ok hij is en aanslag pleger, maar om hem nadat hij overmeesterd is gewoon verrot te schoppen. Je ziet zelfs 1 speciaal kijken waar zijn gezicht is en dan zo met een hoekje op zn bek te schoppen.

Als ik die dader was zou ik ze aanklagen want dit is geen eerlijk proces maar recht in eigen handen nemen en lynchen.

Aan de andere kant als het pistool niet geweigerd had was er live iemand door de kop geschoten. Maar ik heb haast meelij met die "dader"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

Daniel36

vernieuwde formule

Emoties namen even de overhand.
Vergeet ff niet dat de man de intentie had de politicus te doden.
Als het aan hem had gelegen was dat ook gebeurd.
Ik vind het niet zo bijzonder, de reactie bedoel ik dus.
Politici aanklagen slaat imho dan ook nergens op.
Wat mij betreft is het echte opzienbarende dat de politicus nog leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 20:26
Dat zijn gewoon emoties, volkomen terecht dat ze die idioot zo behandelen. Ze hadden nog wel veel harder mogen schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het podium oprennen om iemand te executeren voor een volle zaal roept denk ik wat woede op bij de collega's, dat is wel begrijpelijk, maar waarom er niet meteen een stapeltje beveiligers op liggen snap ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ach met zn allen een overmeesterde man in elkaar trappen is gewoon laf, 1 op 1 hadden ze niets gedaan, maar nadat hij op de grond gewerkt is komen ze uit alle hoeken en gaten aan rennen om ook even mee te doen. Is er geen protocol voor of zo om een dader meteen af te voeren ipv voor de leeuwen op de grond vast te houden. Kun je wel nagaan dat zoiets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik vraag me vooral af waar de beveiligingsmensen blijven om die vent echt in de boeien te slaan en af te voeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:15
Ik vond de reactie van Dogan erg goed, hij schrok heel even en duwde daarna gelijk 't wapen weg en vervolgens ook de schutter. Die krijgt inderdaad flink wat schoppen, maar een politicus willen executeren voor 't oog van vele collega's is niet niks natuurlijk. Europarlementariër Hans van Baalen heeft vast nog een getuigenverklaring in latere nieuwsbulletins.

@ PO Box: vond de beveiliging ook vrij laat reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door driedees op 19-01-2013 18:35 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bulls schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:31:
Ach met zn allen een overmeesterde man in elkaar trappen is gewoon laf, 1 op 1 hadden ze niets gedaan, maar nadat hij op de grond gewerkt is komen ze uit alle hoeken en gaten aan rennen om ook even mee te doen. Is er geen protocol voor of zo om een dader meteen af te voeren ipv voor de leeuwen op de grond vast te houden. Kun je wel nagaan dat zoiets gebeurd.
Een pistool op iemands hoofd zetten en de trekker overhalen omdat hij andere ideeën heeft als jij hebt is laf. Dan moet je niet gaan huilen als je een paar trappen krijgt.

En wat maakt het uit wat ze 1 op 1 hadden gedaan? Wel weer mooi de dader in het slachtoffer veranderen.

Ja ik ook ben geen fan van het doortrappen. Maar ik kan wel beseffen dat op zon moment de emoties nogal hoog oplopen, en dan kan ik niet veel medelijden met hem hebben dat hij een paar trappen heeft gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 19-01-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
In dit filmpje hierboven zie je het niet zo goed, hier zie je ze langer trappen maar op het journaal zag je hem met een verrot bebloed gezicht afgevoerd worden. Zo afreageren op en dader van een mislukte aanslag is gewoon anarchie en dat van politici! Zo zie je maar weer dat het hele rechtssysteem dikke onzin is wat ze anderen opdragen, maar als het er op aankomt is iedereen net zo barbaars als de ander. Deze parlementariërs zouden er gewoon boven moeten staan en hem inrekenen en via een rechtszaak laten veroordelen.

Ze zijn zo geen haar beter dan als de rebellen die Khadaffi te pakken hadden gekregen.

Als ik een inbreker zo in elkaar schop die mij net zo goed bedreigd kon hebben met een pistool dan moet ik echt wel de bak in, maar deze politici zullen wel weer vrijuit gaan.

edit; foute vergelijking maar even weg gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Bulls op 19-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wacht even, iemand die net een vriend/bekende van je probeerde te vermoorden door een pistool op zijn hoofd te zetten en de trekker over te halen een paar trappen geven is even erg als een groepsverkrachting?

Right, kleine beetje credibility die je nog had ben je nu wel kwijt. (Nog afgezien dat de rest van je post nergens op slaat. Wat hebben rebellen en Khadaffi ermee te maken? En politici dragen ons een rechtssysteem op?)

Maar voor duidelijkheid, het is bij jou dus laf als je geen ~eerbare~ 1v1 van maakt? Dus jij vindt dan ook bijvoorbeeld dat als iemand een aantal personen gijzeld dat de politie een aantal 1v1 duellen moet hebben tegen hem totdat hij is uitgeschakeld? Omdat een SWAT team naarbinnen sturen oneerlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bulls schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:29:
Deze parlementariërs zouden er gewoon boven moeten staan en hem inrekenen en via een rechtszaak laten veroordelen.
[...]
Als ik een inbreker zo in elkaar schop die mij net zo goed bedreigd kon hebben met een pistool dan moet ik echt wel de bak in, maar deze politici zullen wel weer vrijuit gaan.
Je vergelijkt nu een geplande actie met iets dat wordt gedaan in het heetst van een situatie. Ook bij zelfverdediging of bij een inbraak zal er rekening worden gehouden met de emotionele toestand van de mensen.
Iemand vasthouden en in elkaar getrapt laten worden is net zo erg als een groepsverkrachting, lekker met 3 man een meisje vasthouden terwijl de rest zijn gang kan gaan. Gewoon laf en zielig.
Een dergelijke vergelijking is eigenlijk te gek voor woorden, en nergens voor nodig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
furby-killer schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:35:

Right, kleine beetje credibility die je nog had ben je nu wel kwijt. (Nog afgezien dat de rest van je post nergens op slaat. Wat hebben rebellen en Khadaffi ermee te maken? En politici dragen ons een rechtssysteem op?)
Je kan het vergelijken met Khadaffi als je de beelden nog herinnerd, daar lag hij net als deze schutter op de grond tussen en angry mob in elkaar getrapt te worden. Alleen daar gingen ze nog even verder en hebben ze hem geëxecuteerd.

Er had in Bulgarije ook maar 1 gek bij hoeven zitten en die had de dader ook doodgeschoten met zijn eigen wapen.

Ik wil alleen maar aangeven dat de grens tussen beschaving en anarchie heel klein is, iedereen loopt met opgekropte gevoelens rond en hoeft er maar iets te gebeuren en het is het recht van de sterkste.
Als die politici niet zo buitensporig hadden gereageerd had ik het niet erg gevonden, die dader pleegt een aanslag die mislukt, en is het voorbij. Gewoon inrekenen en opsluiten meer niet, maar dit zit er gewoon als een "prison riot" uit.
Maar voor duidelijkheid, het is bij jou dus laf als je geen ~eerbare~ 1v1 van maakt? Dus jij vindt dan ook bijvoorbeeld dat als iemand een aantal personen gijzeld dat de politie een aantal 1v1 duellen moet hebben tegen hem totdat hij is uitgeschakeld? Omdat een SWAT team naarbinnen sturen oneerlijk is?
Gaat er gewoon om dat wanneer hij eigenlijk al overmeester is iedereen even langs komt om ook even zijn 2 of 3 klapjes en trappen te geven. Laten ze dan in de rij gaan staan tot dat ze met zn allen langs zijn geweest, misschien hoeven ze dan alleen maar wat pulp bij elkaar te dweilen.

Als dit op straat gebeurd bij een zootje drugs dealers kan ik de reactie begrijpen maar van politici, die zogenaamd alles volgens de wet doen... :N

[ Voor 25% gewijzigd door Bulls op 19-01-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
P.O. Box schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:32:
ik vraag me vooral af waar de beveiligingsmensen blijven om die vent echt in de boeien te slaan en af te voeren....
Inmiddels zijn er al verschillende filmpjes op youtube waarop je best wel veel security kan zien tussen de massa.
Je kan trouwens ook in 1 van de filmpjes zien hoe ze hem ( de dader) wegvoeren van de woedende massa, met zijn gezicht vol bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 01:38
Voor straffen heb je de politie. Het heft in eigen hand nemen en de beste man met een grote groep mensen in elkaar schoppen (vooral gericht op het hoofd!) is gewoon misdadig. In een land als bulgarije zullen ze er wel mee weg komen, maar ik zie ze graag allemaal even een paar maandjes in de bak zitten wegens zware mishandeling. Het argument "emotie" is fijn, maar daar koop je als rechtsstaat he-le-maal niks voor.

Misselijkmakend van beide kanten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
supreme tweaker schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:23:
Voor straffen heb je de politie. Het heft in eigen hand nemen en de beste man met een grote groep mensen in elkaar schoppen (vooral gericht op het hoofd!) is gewoon misdadig. In een land als bulgarije zullen ze er wel mee weg komen, maar ik zie ze graag allemaal even een paar maandjes in de bak zitten wegens zware mishandeling. Het argument "emotie" is fijn, maar daar koop je als rechtsstaat he-le-maal niks voor.

Misselijkmakend van beide kanten.
Ik zal je er ook op wijzen als ik net bijvoorbeeld een familielid van je probeer te vermoorden dat je me geen pijn mag doen, want dan krijg je een paar maanden gevangenis vanwege zware mishandeling.

En als het argument emotie niet mee mag wegen in een rechtstaat heb je geen rechtstaat. Dat noemen we verzachtende omstandigheden, dat hij net een kennis van je probeerde te vermoorden telt dan redelijk zwaar...

Dader en slachtoffer wordt weer een beetje doorelkaar gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 19-01-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Blijft alsnog recht in eigen hand nemen, wanneer je de dader hebt overmeesterd (en dat was al 10 tellen na de mislukte poging) had gewoon voldoende moeten zijn. Als je dan met een hele groep tekeer gaat ga je echt wel buiten het boekje.

En over Dader <=> Slachtoffer gesproken, het slachtoffer is in dit geval wel echt de persoon die de aanslag wilde plegen want hij komt er erger vanaf dan de "target" in dit geval blijft het bij een poging of een bedreiging want er is niet geschoten.

[ Voor 34% gewijzigd door Bulls op 19-01-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Noem me cynisch maar ik vind de reactie van de groep wel redelijk menselijk :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bulls schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:31:
Blijft alsnog recht in eigen hand nemen, wanneer je de dader hebt overmeesterd (en dat was al 10 tellen na de mislukte poging) had gewoon voldoende moeten zijn. Als je dan met een hele groep tekeer gaat ga je echt wel buiten het boekje.
Laat ik een wat extremen voorbeeld pakken. Je dochter is net verkracht en je hebt degene die het heeft gedaan net getackled. Jij slaat hem dan niet een paar keer extra dan nodig? Dat vind ik een heel stuk enger dan dat je een paar trappen extra geeft...

Oh wacht, het is volgens jou geen extremer voorbeeld want een groepsverkrachtig is niet erger dan iemand die net een moordpoging heeft gedaan wat trappen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Bulls schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:31:

En over Dader <=> Slachtoffer gesproken, het slachtoffer is in dit geval wel echt de persoon die de aanslag wilde plegen want hij komt er erger vanaf dan de "target" in dit geval blijft het bij een poging of een bedreiging want er is niet geschoten.
Nee nee, de Dader is niet het Slachtoffer. Zijn intenties waren veel erger. Er zijn alleen wat daders bijgekomen.

Wat mij betreft heb je het volste recht om te reageren met klap of 5-10. Daarna is het geen reageren meer, maar gewoon mishandeling.
furby-killer schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:34:
[...]

Laat ik een wat extremen voorbeeld pakken. Je dochter is net verkracht en je hebt degene die het heeft gedaan net getackled. Jij slaat hem dan niet een paar keer extra dan nodig? Dat vind ik een heel stuk enger dan dat je een paar trappen extra geeft...
Een paar keer, mwoa. Valt wat voor te zeggen. Je bent immers boos.

Kapotmaken? Misdadig.

[ Voor 21% gewijzigd door supreme tweaker op 19-01-2013 20:36 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hij is toch overmeesterd? Moet je hem dan helemaal a la Meindert Tjoelker dood trappen? Zal me trouwens niets verbazen dat deze gast later toch nog sterft net als Richard Nieuwenhuizen, want hij kreeg echt wat flinke trappen op zn kop.

Maar goed ik trek me maar terug van deze discussie want het blijven meningen, en politiek hoort sowieso niet thuis op tweakers, je krijgt nu van die nu.nl taferelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 19-01-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Bulls schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:40:
Maar goed ik trek me maar terug van deze discussie want het blijven meningen, en politiek hoort sowieso niet thuis op tweakers, je krijgt nu van die nu.nl taferelen.
Politieke discussie hoort prima thuis op Tweakers en/of Nu.nl en jij hebt gewoon recht op je mening. Net als dat ieder ander in dit topic dat heeft. Ik verder deel je mening dat er een boel op Nujij rondlopen die het stemrecht niet waard zijn, maar goed.

Je hoeft niet aan te kondigen dat je het hierbij laat trouwens hoor ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cubic X schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:28:
Dat zijn gewoon emoties, volkomen terecht dat ze die idioot zo behandelen. Ze hadden nog wel veel harder mogen schoppen.
Emoties geven je nog steeds geen vrijwaring om iemand flink te mishandelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Hij is toch overmeesterd? Moet je hem dan helemaal a la Meindert Tjoelker dood trappen? Zal me trouwens niets verbazen dat deze gast later toch nog sterft net als Richard Nieuwenhuizen, want hij kreeg echt wat flinke trappen op zn kop.
Hij ziet er niet erg overmeesterd uit als je hem van dichtbij ziet. Een iemand die een bewaker zou kunnen zijn probeert hem op de grond te houden maar de drie bewakers die hem meteen tackleden zijn dan weg, ik denk om die politicus te beschermen tegen een eventuele tweede aanvaller. Op hem intrappen met z'n allen is de beste manier om te voorkomen dat hij met een mes of nog een ander pistool iets doet.

In tegenstelling tot iemand als Tjoelker is dit iemand die net een koelbloedige moord heeft geprobeerd te plegen. Tot hij in de handboeien is geslagen is is geweld tegen hem niet zinloos.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja en het zou mij verbazen als hij meer dan een bloedneus, wat blauwe plekken en misschien een paar gebroken ribben eraan overhoudt.

@Sinergyx, en jij zou je geen één situatie kunnen voorstellen waarin je iemand mishandelt door emoties?

Hij is net naar iemand toegewandelt, heeft een pistool op zijn hoofd gericht, en de trekker overgehaald, zeer waarschijnlijk vanwege andere politieke ideeën. Maar hij is het slachtoffer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Onder bepaalde omstandigheden zal een Nederlandse rechter oordelen dat het natrappen, zoals hier gebeurde, de omstanders niet schuldig maakt aan een strafbaar feit. Misschien is het Bulgaarse recht nog wel wat ruimer op dit gebied. Zo'n oordeel zou dus perfect kunnen passen binnen een rechtstaat.

Hoewel ik het gedrag van de omstanders wat primitief vind overkomen, kan ik er niet over oordelen. Je zou zeggen dat je jezelf nooit tot dergelijke praktijken zou verlagen, maar een soortgelijke situatie (laat staan deze specifieke situatie) is mij in ieder geval nog nooit overkomen. Ook ken ik de achtergrond van de natrappers niet. Wie weet wat deze politici (zijn het eigenlijk wel politici?) allemaal moeten doorstaan, met wat voor intimidaties ze misschien wel dagelijks geconfronteerd worden door mensen als de dader, wat wellicht hun relatie met de dader is, er zijn zoveel omstandigheden die een rol kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Quote uit V for Vendetta:

The people should not be afraid of their government, but the government should be afraid of its people.

Als die politici dagelijks van alles moeten doorstaan dan zijn ze blijkbaar niet geliefd, en dan kun je beter opkrassen en niet lekker blijven zitten. Ja vooral jij Assad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik vind het natrappen toch nogal twijfelachtig; als het de bewakers of de betreffende politicus betreft die er direct omheen staan, dan begrijp ik dat zeker wel - in het moment opgaande. Je ziet echter een paar andere mensen echt kalm & gecontroleerd een rondje lopen, zich tussen de kluwe mensen vroeten en dan gericht trappen; dat heeft niets met emotionele reflexen of blinde opwelling te maken, dat is gewoon onnodig laf & onprofessioneel.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 21:26
SKiLLa schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:04:
Ik vind het natrappen toch nogal twijfelachtig; als het de bewakers of de betreffende politicus betreft die er direct omheen staan, dan begrijp ik dat zeker wel - in het moment opgaande. Je ziet echter een paar andere mensen echt kalm & gecontroleerd een rondje lopen, zich tussen de kluwe mensen vroeten en dan gericht trappen; dat heeft niets met emotionele reflexen of blinde opwelling te maken, dat is gewoon onnodig laf & onprofessioneel.
Je kunt je afvragen of die wel echt kalm en gecontroleerd zijn. Niet bij alle mensen uit zich dat hetzelfde. Daarnaast gaat het wel om iemand die net geprobeerd heeft iemand neer te schieten. Ik denk ook dat ik hem een trap zou geven zodra hij zich zou bewegen puur uit verdediging (ook al ligt ie onbewapend op de grond, ik zou me niet veilig voelen als hij zou gaan zitten/staan of wat dan ook). Als ie nu al bewaakt wordt door 2/3 bewakers ok, maar dat is hier duidelijk niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 19-01-2013 23:12 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Veel van bovenstaande berichten zijn kenmerkend voor de Nederlandse maatschappij. De dader wordt weer als slachtoffer gezien. Op het moment dat hij z'n moord wou plegen verspeeld hij wat mij betreft AL z'n rechten die een normaal mens heeft Ze hadden wat mij betreft die gast volkomen kreupel moeten slaan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Snowwie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:05:
Veel van bovenstaande berichten zijn kenmerkend voor de Nederlandse maatschappij. De dader wordt weer als slachtoffer gezien. Op het moment dat hij z'n moord wou plegen verspeeld hij wat mij betreft AL z'n rechten die een normaal mens heeft Ze hadden wat mij betreft die gast volkomen kreupel moeten slaan.
En ziedaar ontstaat een eeuwen conflict net als tussen Israël en de Palestijnen, kwaad met kwaad vergelden en liefst steeds iets erger.

Als die dader verrot getrapt mag worden dan mogen zijn nabestaanden vervolgens op hun beurt die politici allemaal verrot trappen, misschien even een gezinnetje meer of minder meepakken, en vervolgens komt er een klopjacht op de hele stamboom van die daders.

An eye for an eye leaves the whole world blind.

In zo'n situatie moet je gewoon de verstandige zijn, en niet de met adrenaline en testosteron gevulde holbewoner. Het is geen achterbuurt gevecht tussen westside en eastcoast kom op.

Ik heb meer respect voor de lef van die man dat hij het durft om zo vol in congres een aanslag te plegen; en dan ook "face to face" en niet lafjes met een sniper als de target uit zijn auto stapt, dan voor die zogenaamde politici die hoge functies bekleden en zo beschaafd horen te zijn en vol op een gevloerde man in lopen te trappen met zn allen. Sneue mannetjes, als ie verslagen is durven ze plotseling.

Ik had het minder erg gevonden als hij gewoon gelijk bij de poging neergeknald werd door een parate beveiliger.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 20-01-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
redwing schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:10:
[...]

Je kunt je afvragen of die wel echt kalm en gecontroleerd zijn. Niet bij alle mensen uit zich dat hetzelfde. Daarnaast gaat het wel om iemand die net geprobeerd heeft iemand neer te schieten. Ik denk ook dat ik hem een trap zou geven zodra hij zich zou bewegen puur uit verdediging (ook al ligt ie onbewapend op de grond, ik zou me niet veilig voelen als hij zou gaan zitten/staan of wat dan ook). Als ie nu al bewaakt wordt door 2/3 bewakers ok, maar dat is hier duidelijk niet het geval.
Open je ogen, die man kan geen kant op en is ontwapend. Dit is gewoon natrappen om het kapotmaken en heeft dus niks meer te maken met een reactie, maar puur als doel op te verwonden/vermoorden.

@Snowwie: Jij bent precies de reden waarom ik blij ben dat de rechter niet afgaat op zijn onderbuik. Als iedereen zou redeneren zoals jij dat doet, hebben we geen politie meer nodig en lossen we alles zelf wel met de botte bijl op. Geenszins praat ik hier de dader goed. Die man mag van mij gerust levenslang de bak in. Maar principieel is het fout om als gewone burger op de stoel van de rechter/executioner te gaan zitten en deze man serieus te verwonden. Kreupel slaan mag van mij best, maar pas NA een normale rechtzaak.

Overigens valt mij op dat dit een vaker voorkomende reactie is onder de mens. Als er iets ergs gebeurd zijn we ineens bereid om alles wat we opgebouwd hebben (rechtspraak, wetten, eerlijkheid, procedures) op te geven om maar de dader zo snel mogelijk op te knopen. Zo werkt het niet jongens, iedereen is gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door supreme tweaker op 20-01-2013 04:27 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

supreme tweaker schreef op zondag 20 januari 2013 @ 04:23:
[...]

Open je ogen, die man kan geen kant op en is ontwapend. Dit is gewoon natrappen om het kapotmaken en heeft dus niks meer te maken met een reactie, maar puur als doel op te verwonden/vermoorden.
Deze man bleek later nog twee messen op zak te hebben, hij was nog een gevaar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op zondag 20 januari 2013 @ 08:15:
[...]Deze man bleek later nog twee messen op zak te hebben, hij was nog een gevaar voor iedereen.
Dat wilde ik dus ook net zeggen, en al had ie dat niet is er niemand die kan garanderen dat ie dat niet heeft totdat hij gefouilleerd is. Wat mij eigenlijk het meeste nog opvalt daar is het falen van de beveiliging. Op een gegeven moment ligt die man weliswaar op de grond maar echt onder controle is hij niet.
supreme tweaker schreef op zondag 20 januari 2013 @ 04:23:
[...]
Kijk zelf eens goed naar de video, die man ligt inderdaad op de grond. De ruimte verlaten zal hem ook niet lukken maar hij is nog zo vrij in zijn bewegingen dat hij zo een ander geweer/mes had kunnen pakken (die hij achteraf gezien dus ook bij had.)
Overigens valt mij op dat dit een vaker voorkomende reactie is onder de mens. Als er iets ergs gebeurd zijn we ineens bereid om alles wat we opgebouwd hebben (rechtspraak, wetten, eerlijkheid, procedures) op te geven om maar de dader zo snel mogelijk op te knopen. Zo werkt het niet jongens, iedereen is gelijk.
Lees eens goed wat er gezegd wordt. Die vent ligt op de grond en is duidelijk niet 100% onder controle. De ene bewaker die er bij zit kan het simpelweg niet aan, hij is nog niet geboeid of wat dan ook. Dan is het misschien nog steeds niet zo slim om te trappen en zou je beter bovenop hem kunnen springen maar trappen is echter wel wat simpeler en veiliger. Als ze waren gaan trappen nadat hij geboeid was geweest had ik iets heel anders gezegd, maar in dit geval is het makkelijk te zien als verdediging.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bulls schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:26:
[...]

Ik heb meer respect voor de lef van die man dat hij het durft om zo vol in congres een aanslag te plegen;
Je hebt respect voor iemand omdat hij een pistool op iemands hoofd durft te zetten en de trekker over haalt? Ook gezien je opmerkingen over dat iemand wat trappen geven net zo erg is als een groepsverkrachting neem ik dan aan dat je ook veel respect hebt voor de schutter in Newtown? Of één van andere waar ook ter wereld die veel plezier beleefd aan mensen neerschieten.

Volgens mij begrijp je nog niet helemaal dat dit geen videospel is waarbij je het een ~eerbare~ 1v1 moet zijn. Nogmaals, hij loopt naar iemand toe om hem een pistool op zijn hoofd te zetten en de trekker over te halen, compleet in koele bloeden en waarschijnlijk puur omdat hij andere politieke ideeën heeft.
Als iemand bijvoorbeeld jouw vriendin zo zou executeren, dan zou jij respect hebben voor zijn lef en vinden dat hij niet te hard behandelt moet worden? (Om dan erachter te komen dat hij nog een wapen in een enkelholster had, en gezien hij niet geboeid was dat hij die kon trekken en nog wat mensen neerschieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

als ik de video zo zag was het een ''gewone'' man in dagelijks kleding die een moord probeerde te plegen.
de politiek klimaat, zoals steeds stijgende armoede drijft gewone mensen tot dit soort extremen.
het is niet goed te praten maar graag zou ik ook van de ''dader'' het verhaal willen aanhoren om het waarom.
nu wil ik de dader niet verdedigen door zijn mislukte aanslag, wel wil ik op duiden dat dit ook in nederland kan komen als de situatie nog slechter word als nu, massa werkloosheid, armoede is de hoofdoorzaak van geweldsdelicten.

nadat deze man op de grond was gewerkt en al een paar klappen had gekregen vind ik het ook zwaar overdreven om maar lekker te gaan trappen met zijn allen. tuurlijk de politicus is door de oog van de naald gekropen maar dit is absurd voor woorden om maar iemand in elkaar te trappen.

zelfde verhaal als de waxinelichtjes gooier, die kreeg een vrij zwaar straf omdat hij een ''belangrijk'' persoon bedreigde.
als ik al in de krant lees dat een geweldadige verkrachter na een half jaar weer op vrije voeten is krommen mijn tenen tot ze pijn beginnen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bij die gewelddadige verkrachter (volgens Bullts niks erger dan iemand wat trappen verkopen) moet je dan ook niet kijken of het misschien door de stijgende armoede kwam? Uiteraard niet om goed te praten, maar misschien moet je eerst het verhaal van de verkrachter aanhoren of hij een moeilijke jeugd heeft gehad, dat is toch wat jij wil?

Het doelwit was niet een minister die net uitkeringen had verlaagd, dus kom niet aan met armoede als excuus om random mensen te gaan neerschieten.

Totdat iemand gefouilleerd is en geboeid is hij niet overmeesterd. Hij had nog best meer wapens kunnen hebben, sowieso had hij nog messen. Nu denk ik niet dat die trappen van politici veel hielpen bij het overmeesteren, maar ik kan wel begrijpen dat mensen nog paar trappen willen verkopen aan iemand die net een vriend/kennis probeerde te vermoorden.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 20-01-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je kan deze aanslag net zo goed aan gewelddadige games, de islamisering van Europa of de Illuminati toeschrijven op dit moment. Het is maar wat je persoonlijk favoriete slechte ding is waar je slechte gebeurtenissen aan wil toeschrijven zonder enig bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik vergelijk het niet direct met een verkrachting maar de manier waarop het gebeurde, iemand die vast gehouden wordt in elkaar laten trappen door iedereen die maar wil. Het was gewoon tijdelijk een wetteloze zootje straat criminelen hoe ze handelden.

Je zou zo het begin stukje van de film af kunnen knippen en er een "drugs deal gone wrong" van kunnen maken, de beleden verschillen niets. Wat ik al zei: prison riot.

Het gaat er gewoon om dat zulke hoge figuren uiteindelijk niets beter zijn dan een stel hillbillies.
Ik veroordeel hun reactie even veel als de actie van de schutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bulls schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:37:
Het gaat er gewoon om dat zulke hoge figuren uiteindelijk niets beter zijn dan een stel hillbillies.
Ik veroordeel hun reactie even veel als de actie van de schutter.
Je blijft erg krom redeneren, en negeert nog steeds het verschil tussen een van te voren uitgedachte daad waarbij je wapens moet regelen, toegang, rekening houden met eventueel fouilleren etc, en een daad waar emoties hoog oplopen. Gelukkig houd het rechtssysteem daar wel rekening mee.

Dat wil niet zeggen dat het schoppen goedgepraat wordt, maar je moet wel rekening houden met de verhoudingen. Ik krijg het idee dat je je vooral laat leiden door een afkeer van politici, niet door wat er echt gebeurd is.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-01-2013 14:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bulls schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:37:
Ik vergelijk het niet direct met een verkrachting maar de manier waarop het gebeurde
Oh?
Iemand vasthouden en in elkaar getrapt laten worden is net zo erg als een groepsverkrachting
Heeft weinig met de manier te maken wat je daar schreef hoor, enkel met de ernst.

Verder ben ik het met gambieter eens ( *; :P). Uiteraard is het niet de bedoeling om op de dader in te trappen, maar ik kan me voorstellen (zover als mogelijk, ik denk niet dat er veel mensen zich echt kunnen voorstellen hoe het is als zoiets net voor je ogen is gebeurd) dat een verder normaal persoon in zon situatie met adrenaline erbij wat langer doortrapt als dat technisch noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

furby-killer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:13:
Verder ben ik het met gambieter eens ( *; :P).
offtopic:
Gelijk inlijsten :+
Uiteraard is het niet de bedoeling om op de dader in te trappen, maar ik kan me voorstellen (zover als mogelijk, ik denk niet dat er veel mensen zich echt kunnen voorstellen hoe het is als zoiets net voor je ogen is gebeurd) dat een verder normaal persoon in zon situatie met adrenaline erbij wat langer doortrapt als dat technisch noodzakelijk is.
Men moet ook niet vergeten dat dit in Bulgarije gebeurd is, waar men ook wat meer zuidelijk en Balkan-bloed door den aderen vloeit en men gemiddeld iets heetgebakerder is dan de Noord-Europeanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Wat ik al eerder had geschreven, was het misschien beter geweest als een oplettende bodyguard meteen de dader neer had geschoten bij de poging. Dat was menselijker geweest dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

Je hebt gelijk hoor Bulls. Dit is laf, en wat mij betreft ook gelijk aan een groepsverkrachting. Ook al heeft hij geprobeerd iemand neer te schieten met een (gas)pistool, niets rechtvaardigt het zo schoppen van de dader.

We vervloeken de politie als ze met z'n alleen erop inspringen maar nu mag het opeens?

http://www.liveleak.com/view?i=93d_1358280118

Hypocrisie ten top hier op het T.net forum, zoals al vaker gezien hier.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 466206 op 20-01-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 21:43
furby-killer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:17:
Het doelwit was niet een minister die net uitkeringen had verlaagd, dus kom niet aan met armoede als excuus om random mensen te gaan neerschieten.
Een aanslag op een polititcus zal wel niet helemaal random zijn.
Het ziet er naar uit de de dader wel eens rascistische/fascistische motieven zou kunnen hebben gehad.

De Beweging voor Rechten en Vrijheden is een Bulgaarse liberale politieke partij die de Turkse minderheid (9,4%) in het land vertegenwoordigt.
...
De DPS is traditioneel het mikpunt van spot van de radicale nationalisten, zoals die van de Nationale Aanvalsunie.

Wikipedia: Beweging voor Rechten en Vrijheden

Nationale Aanvalsunie:
Ataka wordt door velen gezien als een semi-fascistische en racistische alliantie. Ataka criminaliseert de Roma bevolkingsgroep en de Turkse minderheid.
Wikipedia: Ataka

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant stuk op de Guardian:
Bulgarian gas pistol attack 'was stunt'

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
"Enimehmedov (de dader), an ethnic Turk..."

Extra interessant omdat de politicus die het doelwit was van de stunt, leider is van een politieke partij die opkomt voor de belangen van Turken in Bulgarije.

"But officials have been forced to address claims the party may have staged the "assassination attempt" itself in order to boost its image."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 466206 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:13:
Je hebt gelijk hoor Bulls. Dit is laf, en wat mij betreft ook gelijk aan een groepsverkrachting. Ook al heeft hij geprobeerd iemand neer te schieten met een (gas)pistool, niets rechtvaardigt het zo schoppen van de dader.
Kijk eens goed naar de film. Op geen enkel moment is hij echt onder controle. De enige reden waarom hij op de grond blijft liggen en niets doet zijn die trappen. Waren die er niet geweest had hij zo een mes/geweer kunnn pakken.
We vervloeken de politie als ze met z'n alleen erop inspringen maar nu mag het opeens?
Van mij mag de politie er ook op springen als ze maar bekijken wanneer en hoe. Een geboeid iemand of iemand die duidelijk onder controle is/stil ligt moet je van af blijven. In alle andere gevallen mogen ze best een keer trappen om te zorgen dat het onder controle komt.

Daarnaast moet je niet vergeten dat hier nogal veel mensen komen. Oftewel er zijn altijd wel mensen het eens/oneens met wat er gebeurt. Zolang het niet dezelfde zijn die tegenstrijdige dingen goed vinden is er weinig hypocrisie aan.
BadRespawn schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:44:
[...]
"But officials have been forced to address claims the party may have staged the "assassination attempt" itself in order to boost its image."
Dat vroeg ik me ook al af. Iemand die op zo'n manier iemand wil vermoorden zorgt er toch wel voor dat zijn geweer getest/ontgrendeld is ?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Was een actie om aan te tonen dat hij niet onschendbaar is/was. Des te erger is de reactie van de omstanders. Stelletje malloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Bulls schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:50:
Was een actie om aan te tonen dat hij niet onschendbaar is/was. Des te erger is de reactie van de omstanders. Stelletje malloten.
Wat ik nog veel erger vind is dat de bewaking totaal niet weet waar ze mee bezig zijn. Tenzij die ook in dat complot zaten maar zelfs dan zijn ze zeer slecht bezig. Daarnaast weet die aanvaller wat hij aan het doen is en wat de risico's zijn. Waarom hij dan niet gewoon stil blijft liggen is nogal raar.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Tjonge jonge, meneer de aanslagplegert had een gesprongen addertje in de neus. :') 'HIJ IS COMPLEET VERROT GESCHOPT!!eInZ

Politicus staat daar met een hartverzakking en krijgt de kans z'n belager (die hem klaarblijkelijk naar het leven stond, al blijkt nu 'anders') een lompe trap na te geven, gun hem dat moment. De dader is op dat moment even kwetsbaar als de politicus een aantal seconden daarvoor.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 20:20
Iemand die het in zijn botte kop haalt een politicus te willen neerschieten verdient wat mij betreft ook niet beter dan zo behandeld te worden. Ja hij kon mogelijk het loodje leggen, vind ik dat erg? Nee. Iemand die zoiets probeert verdient om uit de samenleving te worden verwijderd. Deze persoon brengt niks extra's en zorgt alleen maar voor ellende. Waarom zouden we daar rouwig om moeten zijn?

Dit is juist eens een keer een statement dat mensen zoiets niet moeten proberen te flikken. Het grootste risico is anders voor zo'n persoon dat hij een behoorlijke tijd de bak in moet, en later dan eens vrijkomt. Nou, dat zal hem wel ervan weerhouden om zo'n belangrijk iemand om te leggen... maar niet heus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dit is een reactie van iemand op het CNN-artikel over deze gebeurtenis:
Hi, I am an ethnic Bulgarian that lives in a region among ethnic Turks and I want to shed some light on this assassination attempt, because from abroad it might see like one, but it really is a badly orchestrated soup opera.

First some history:
MRF is basically an ethnic party, which is anti-constitutional, but yet, it
still exists. Its leaders are entirely comprised of Ex-Secret Service agents
(i.e. commies), including the man of the hour - Ahmet Dogan (some have entries
in Wikipedia). Ahmet Dogan is the sole leader of the party for 23 years. He is
quite discredited, and no other party wants to form coalitions with his party,
because he is associated with numerous crimes. Ethnic Turks vote entirely for
this party, like 99.9%, so its place in the Bulgarian Parliament is guaranteed.
Anyway, yesterday it was the night that he would step down, allegedly. But in
order to come clean somehow, something has to be done.

So here are the facts so far:

- The assassin is an ethnic Turk, member of MRF, and is a criminal - has a history of drug-dealing, resisting arrest, etc. - why he is not in prison is another enigma. He has no record of mental disability. Please note that the assassin’s brother has won a big nation-wide contest (something like America Got Talent) just a month ago,
no need for ethnic scare.

- The weapon is a gas pistol, with no clip. After the fight, 3 'bullets' were found - two blanks and one filled with pepper (used to scare animals).

- Although Ahmet Dogan has been assigned a special detail from the National Security Service, on this day, they were refused access to the hall. Some other security firm was hired for the task. Also no weapons search and no weapons scanner was utilized on entry (first time).

- Immediately after the fight, the man that should replace Ahmet Dogan, publicly made a speech, with calm voice, and no stutter, accusing the Bulgarians for this, basically playing the race card ( and he is not shaken by the event, and has a prepared speech already). This should be a punishable crime, but no one cared.

- After the assassin has fallen and apprehended by security, MRF members tried to lynch him, by kicking him and trying to pull his pants down (probably a cultural thing) - watch the video. Basically these MRF members made the job of the security team very hard. Today, the lead prosecutor (Kokinov) said that they will not be charged with attempt to harm and hindering security - although there is a video that
clearly shows that those men act as berserks, not as political representatives.

So, viewed from abroad, all this is quite embarrassing for Bulgaria. Instead of being
prosecuted for damaging the image of the country, those political figures will
probably be put in Parliament again (it is an election year in Bulgaria). The
assassin himself is now charged with hooligan actions (up to 5 years in
prison), because it was made clear by experts that his intent was not to kill.

In the end, it may look like an assassination, but it is not. It is a shameful event, and the actors are very bad.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Dit is wel een hele rare twist zeg... Als het (deels) waar is, is 't wel een belediging voor de spreekwoordelijke democratie. Om me bij Sefyu aan te sluiten :o en 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ach... Gelukkig is de aanslag mislukt. Verder sluit ik mij bij Snowwie aan:

Iemand die een misdrijf begaat of een poging daartoe onderneemt, geeft wat mij betreft al zijn rechten op. Dit geldt voor moordenaars (en/of poging daartoe ;) ), maar evengoed voor inbrekers, vandalen, mishandelaars etc.

Bij nader inzien verwoord ik het liever anders: dergelijke figuren ruilen al hun rechten in voor één recht: het recht om te sterven, ongeacht door wie en op welke wijze. Hierbij wordt opgemerkt dat de 'beul' uiteraard hierdoor zijn rechten niet opgeeft, omdat hij juist recht doet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Sefyu in "[Politiek] mislukte moordaanslag in Bulgarije" schreef al dat het er ernstig op lijkt dat de hele aanslag in scene is gezet. Elsevier beschrijft het in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
[b][message=39629776,noline]MRF is basically an ethnic party, which is anti-constitutional, but yet, it still exists. Its leaders are entirely comprised of Ex-Secret Service agents (i.e. commies), including the man of the hour - Ahmet Dogan (some have entries in Wikipedia). Ahmet Dogan is the sole leader of the party for 23 years. He is quite discredited, and no other party wants to form coalitions with his party, because he is associated with numerous crimes.
Interessant dan dat zo'n partij zich profileert als "liberale" partij, en dat ook de Nederlandse liberale politiek zich er mee inlaat.
driedees schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:08:
Sefyu in "[Politiek] mislukte moordaanslag in Bulgarije" schreef al dat het er ernstig op lijkt dat de hele aanslag in scene is gezet. Elsevier beschrijft het in het Nederlands.
Dus wat doorgaans naar het land der samenzweringfabeltjes wordt verwezen, blijkt wel degelijk in de realiteit te kunnen plaatsvinden, en dan niet ver weg in een 3e wereldland, maar redelijk dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BadRespawn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:24:
Interessant dan dat zo'n partij zich profileert als "liberale" partij, en dat ook de Nederlandse liberale politiek zich er mee inlaat.
Welke Nederlandse liberale politiek? De VVD (van Maanen) valt daar echt niet onder, is er wel een echt liberale Nederlandse partij? D66 zal er momenteel het dichtse bij in de buurt komen.
Dus wat doorgaans naar het land der samenzweringfabeltjes wordt verwezen, blijkt wel degelijk in de realiteit te kunnen plaatsvinden, en dan niet ver weg in een 3e wereldland, maar redelijk dichtbij.
Maar nu accepteer je de alternatieve versie als waarheid, maar die kan ook propaganda zijn. Ik denk niet dat je dat nu al kunt zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
gambieter schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:27:

Welke Nederlandse liberale politiek? De VVD (van Maanen) valt daar echt niet onder
De VVD profileert zichzelf wel als liberaal. Laten we het wat politieke labels betreft houden bij gangbare definities ipv persoonlijk meningen.
Maar nu accepteer je de alternatieve versie als waarheid, maar die kan ook propaganda zijn.
Dan blijft nog steeds dat men mbt dit voorval wel een stuk terughoudender is dan doorgaans, met zeggen dat het niet kan omdat het een samenzwering zou inhouden.
Ik denk niet dat je dat nu al kunt zeggen :)
Dat kan ik wel. Het is niet een definitieve conclusie, ik ben geen rechter of advocaat wiens mening hierover zwaar weegt. Het is gewoon persoonlijke interpretatie, en ik ben de enige niet.

Dit soort dingen zullen we waarschijnlijk nooit zeker weten, maar ik doe niet mee het eeuwige 'op het hek zitten' mbt iets dat in het grote geheel toch niet onbelangrijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door BadRespawn op 22-01-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BadRespawn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:41:
Dat kan ik wel. Het is niet een definitieve conclusie, ik ben geen rechter of advocaat wiens mening hierover zwaar weegt. Het is gewoon persoonlijke interpretatie, en ik ben de enige niet.

Dit soort dingen zullen we waarschijnlijk nooit zeker weten, maar ik doe niet mee het eeuwige 'op het hek zitten' mbt iets dat in het grote geheel toch niet onbelangrijk is.
Je verbindt er echter ook conclusies aan, nl. dat CTs dus niet zomaar verworpen mogen worden. Natuurlijk mag je gelijk partij kiezen, maar imo is dat onverstandig als er zo weinig gegevens zijn.
BadRespawn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:41:
De VVD profileert zichzelf wel als liberaal. Laten we het wat politieke labels betreft houden bij gangbare definities ipv persoonlijk meningen.
Nee, wat de VVD zichzelf noemt is niet relevant, het gaat erom wat de partij uitdraagt. En daar is men het over het algemeen wel over eens: de VVD is geen liberale partij meer. Wilders noemt zichzelf ook anders dan wat hij uitdraagt.

De DDR noemde zichzelf ook democratisch.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 22-01-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
BadRespawn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:24:
Op Europees niveau gaan partijen nou eenmaal "aparte" coalities aan, om in Brussel/Straatsburg nog enigszins een front te kunnen vormen. Zo heb je de Alliantie van Liberalen & Democraten voor Europa, waar D66 en VVD samen in zitten, met o.a. een baskisch-nationalistische partij.

Het blijft lastig om de complexiteit van Midden-Europa te begrijpen, met een West-Europese bril. Deze wel/niet/deels geënsceneerde aanslag is ook niet los te zien, van die complexiteit. Er is altijd nuance nodig, al zullen weinigen het oneens zijn met de stelling dat het bedreigen van/aanslag plegen op een volksvertegenwoordiger altijd fout is.

[ Voor 8% gewijzigd door driedees op 22-01-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
gambieter schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:46:
[...]
maar imo is dat onverstandig als er zo weinig gegevens zijn.
Onverstandig? Welk vervelend gevolg zou het voor mij kunnen hebben? Dat ik voor CT-er wordt uitgemaakt?
Maw: maak je vooral geen zorgen om mij.
Nee, wat de VVD zichzelf noemt is niet relevant, het gaat erom wat de partij uitdraagt.
Wel relevant is de gangbare betekenis van labels, want iedereen begrijpt wat er mee wordt bedoelt. Dat is handig ivm de communicatie hierover. En als het nou echt zo belangrijk voor je is, waarom kom je er dan nu pas mee ipv veel eerder al in reactie op de OP?
In dit geval houdt het label praktisch in dat er iets van politieke samenwerking is tussen VVD en de Beweging voor Rechten en Vrijheden.

[ Voor 45% gewijzigd door BadRespawn op 22-01-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
warhamstr schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:13:
Tjonge jonge, meneer de aanslagplegert had een gesprongen addertje in de neus. :') 'HIJ IS COMPLEET VERROT GESCHOPT!!eInZ
Volgens mij heeft hij minstens een gebroken neus en wellicht een paar tanden uit de bek.

Afbeeldingslocatie: http://gdb.rferl.org/9324037C-87E4-46A4-B496-2BF30A91212E_w640_s.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Bulls op 22-01-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BadRespawn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:50:
En als het nou echt zo belangrijk voor je is, waarom kom je er dan nu pas mee ipv veel eerder al in reactie op de OP?
Omdat in de OP er verder geen nadruk op het al dan niet liberaal zijn van VVD of die Bulgaarse partij wordt gelegd. Jouw post doet dat wel. Je richt je nu op de boodschapper ipv de boodschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 03:00
Bulls schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:05:
[...]

Volgens mij heeft hij minstens een gebroken neus en wellicht een paar tanden uit de bek.

[afbeelding]
En dan word jij serieus liever afgeknald??
(door het bloed lijkt het trouwens wel vaker erger dan het is)
Bulls schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:26:
[...]

Ik had het minder erg gevonden als hij gewoon gelijk bij de poging neergeknald werd door een parate beveiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 20:20
[...]

[afbeelding]
Ja jongen, het is werkelijk waar verschrikkelijk. Hij heeft maarliefst een gebroken neus. Oei oei, wat zijn we toch barbaars: iemand in elkaar slaan omdat hij iemand wilde vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

Daniel36

vernieuwde formule

As ik het goed begrepen heb was zijn intentie om schrik te veroorzaken, vandaar dat hij een gaspistool gebruikte.
Waarom hij twee messen bij zich had is mij dan weer een raadsel btw.
Een gebroken neus en een paar gekneusde ribben voor deze actie vind ik wel aardig in evenwicht met de commotie die hij veroorzaakt heeft en de doodschrik bij de bedreigde persoon.
Domme actie en nu mag hij op de blaren zitten.

Dat ze onderzoeken of ze de beveiligers en politici kunnen vervolgen voor mishandeling gaat mij persoonlijk te ver.
Actie en rectie zeg maar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Goh eerst was hij volgens jou nog zo goed als dood. En zoals eerder gezegd werd jij liever neergeschoten dan een gebroken neus.

@Daniel, dat is waar, maar de reacties zijn uiteraard erop gebaseerd dat het een echte poging was.

Anyway zoals wel vaker kan ik me niet echt achter de conspiracy scharen dat het in scene gezet zou zijn. Dan is het briefje dat achtergelaten was door die man dus ook in scene gezet? En waarom zou je het dan in scene zetten met een gaspistool zonder echte kogels erin? Als je dat in scene zou zetten pak dan een echt pistool dat niet werkt.
"Geweldig idee baas, we gaan een moordaanslag in scene zetten". "Goed idee, laten we een gaspistool met pepperspray rounds gebruiken, dat valt vast niet op". Sorry maar dat slaat gewoon nergens op.
Dat is ook maar de opinie van één tegenstander die je daar quote he. Dat hij geassocieerd wordt met misdaden is volgens mij niet vreemd, zijn er oost-europese politice die daar geen last van hebben? (Flink gedeelte terecht waarschijnlijk, en als er niks terechts is dan wordt er wel wat verzonnen). Hij is iig vrijgesproken van aanklachten van corruptie.

Dat het een etnische partij is wat eigenlijk niet mag van de grondwet, tja wat is een etnische partij en wanneer richt je je gewoon op een specifieke groep? Je kan je ook afvragen of CDA al niet scheiding tussen kerk en staat overtreed dan.

Het is iig gewoon een liberale partij volgens wiki. En misschien is het ook wel de grootste schurft van oost-europese politici waar je niks mee te maken wilt hebben. Echter een random comment wat een tegenstander van de partij heeft achtergelaten is dan niet voldoende om mij te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
gambieter schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:35:
[...]

Omdat in de OP er verder geen nadruk op het al dan niet liberaal zijn van VVD of die Bulgaarse partij wordt gelegd. Jouw post doet dat wel.
Het wordt wel gezegd/geimpliceerd:

"Van Baalen is in Sofia als voorzitter van de Liberale Internationale, een organisatie van liberale partijen."

Ik gebruik de term "liberaal" niet anders dan hoe die in het artikel wordt gebruikt, en niet anders dan hoe die term in het algemeen wordt gebruikt. Als je erover wilt muggeziften dan kan je dat verder doen zonder mij. Het zou de eerste keer niet zijn dat je een bijdehante bui hebt.
furby-killer schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:01:
Dat is ook maar de opinie van één tegenstander die je daar quote he.
Het is niet een opinie, het zijn (veronderstelde) feiten, waaronder een aantal die je kennelijk zelf niet in twijfel trekt maar juist rationaliseert.
"Geweldig idee baas, we gaan een moordaanslag in scene zetten". "Goed idee, laten we een gaspistool met pepperspray rounds gebruiken, dat valt vast niet op". Sorry maar dat slaat gewoon nergens op.
Hoe verklaar je het dan? Dat de dader een enorme oen is? Of dat één persoon wel een oen kan zijn, maar meerdere personen die samenwerken niet?

Zie je eigen reactie: veel mensen geloven toch niet dat er meer achter kan zitten dan een "eenzame gek" (behalve als het terrorisme wordt genoemd: dan zit er een geheimzinnige wereldewijde organisatie achter)
Verder kan het zo gek nog niet zijn of men geeft er wel een niet-zorgwekkende draai aan.

Mijn interpretatie is dat het zowiezo nergens op slaat -maar wel is gebeurd, dus is het goed mogelijk dat er iets politiek ongewoons aan de had is.
Het is iig gewoon een liberale partij volgens wiki.
Laat Gambieter het maar niet horen

[ Voor 47% gewijzigd door BadRespawn op 23-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

furby-killer schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:01:
Anyway zoals wel vaker kan ik me niet echt achter de conspiracy scharen dat het in scene gezet zou zijn. Dan is het briefje dat achtergelaten was door die man dus ook in scene gezet? En waarom zou je het dan in scene zetten met een gaspistool zonder echte kogels erin? Als je dat in scene zou zetten pak dan een echt pistool dat niet werkt.
Hier zou ik graag even op willen reageren.
Als de dader van plan was om alleen schrik aan te jagen en niet daadwerkelijk te doden, dan is het toch helemaal niet van belang of het een echt pistool of een proppenschieter die erop lijkt gebruikt? Zolang het maar wat lijkt is het al in orde dan toch? Daarnaast is het vanuit dader-oogpunt wmb. wel te begrijpen waarom er in zo'n geval gekozen wordt voor zulke patronen, dat zal bij de be-/veroordeling toch mee gaan wegen. Hij zal toch moeilijk van poging tot moord verdacht kunnen worden als het wapen technisch gezien geen moordwapen kan zijn?
Het is wel logisch dat je vanuit jouw benadering vind dat het nergens op slaat (hoewel het imo. juist wel logisch is om als je zoiets in scene zet een briefje achter laten, wederom dat "ergens op laten lijken").
Of kan jij je voorstellen dat de dader zo'n domme oekel is geweest dat hij wel even dacht iemand om te kunnen leggen met een patroontje peper in z'n proppenschietertje?

Het is en blijft een heel vaag verhaal en ik denk (mede daarom) dat dit niet is wat het lijkt.
Nou ja, het slachtoffer is in ieder geval eerder afgetreden dan zijn bedoeling was. Als de actie daarop gericht was dan is het geslaagd geweest in ieder geval...
Pagina: 1