• WiltoX
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-12-2025
Beste Tweakers,

Dit is mij eerste post, ik heb mijn probleem proberen te vinden in andere maar alle opties in dergelijke posts mogen niet baten.

Setup:
Mobo: ASUS P8H77-I
CPU: I3 3225 (HD4000)
Monitor: SAMSUNG UE40D5000 (TV)

Probleem:
Het probleem lijkt overscanning te zijn.
Wanneer ik de PC aansluit op de HDMI/DVI port van de TV krijg ik slechts zwart beeld. Sluit ik de PC op een andere HDMI port aan krijgen we wel beeld. Dit beeld is echter te groot (overscan), het resizen van het beeld heeft een lelijk beeld tot gevolg.
De HDMI/DVI port op de TV is niet defect, mijn laptop met Win7 en een ATI kaart wordt wel weergegeven op een goed formaat.

Ik ben uit opties zeker omdat op de intelsite andere screenshots worden gegeven dan ik krijg bij de grafische opties van de intel HD4000.
Weet iemand wat ik fout doe of wat er fout gaat, ik hou me warm aanbevolen.

Groet

Verwijderd

Instellingen van de tv waarschijnlijk. De hdmi poort van de tv instellen als just scan oid. Zo heet het bij mijn LG iig.

• WiltoX
Ciris,

Sorry vergeten erbij te zetten heb de betreffende port op alle manieren ingesteld en alleen de laptop krijgt beeld en word netjes over respectievelijk underscaled.
De ander blijft op alle TV settings zwart.

Kan de frequentie ermee te maken hebben??

Verwijderd

Zwart beeld kan zijn dat je tv na het wijzigen van een setting even geen signaal krijgt. Loop die settings eens door en als je zwart beeld krijgt haal de hdmi stekker er eens uit en weer in.

• WiltoX
Ook geprobeerd en werkt ook niet, klonk als een goede mogelijkheid.

Gekke ervan is dat alleen de port waarop overscan gecompenseerd wordt niet werkt de andere port wel, en dat de andere pc op beide werkt.

Daarom denk ik niet dat de TV het is tenzij ik ergen significant andere instellingen gebruik op beide PC's wat volgens mijn niet zo is.

Groet

Verwijderd

Je kan nog eens proberen om een 720p resolutie in te stellen. Als je dan beeld krijgt kan je eens met de frequenties rommelen.

Je moet in principe zorgen dat je pc de scan regelt en niet de tv.

• WiltoX
Het maakt totaal niet uit welke resolutie ik gebruik, geen beeld op geen een manier.

Alleen op een stadaard HDMI port van de TV beeld alleen dan het bekende overscan gedeelte kwijt.
Op de HD4000 settings kan ik geen overscan settings vinden anders dan met verhouding rommelen wat weer een onscherp beeld oplevert.

Ik begrijp ook gewoon niet waarom het beeld zwart blijft, waarom wordt er niets weergegeven?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

WiltoX schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:28:
Alleen op een stadaard HDMI port van de TV beeld alleen dan het bekende overscan gedeelte kwijt.
Op de HD4000 settings kan ik geen overscan settings vinden anders dan met verhouding rommelen wat weer een onscherp beeld oplevert.
In het amd vision center (wat vroeger ccc heette) moet je opzoek naar de underscan optie. Met het balkje schuiven en je hebt volledig beeld. (zie de afbeelding op: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=135551)

Het kan zijn dat je met de nieuwste catalyst driver tegen het probleem op loopt dat je in het amd vision center totaal geen videokaart instellingen tegen komt. Probeer dan de oplossing uit dezelfde link, maar dan 2 posts lager. Of probeer een oudere catalyst driver (alles verwijderen, en een willekeurige catalyst uit de 11 versie proberen) en probeer het weer via de underscan optie.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 19-01-2013 18:40 ]

Verwijderd

Wat heeft AMD hiermee te maken?

• WiltoX
Job,

De laptop welke ATI draait functioneerd goed, de Intel PC met de HD4000 chip die functioneert niet.

Ik heb inmiddels de frequentie aangepast in de de driver en het lijkt nu wanneer ik hem handmatig verschaal acceptabel beeld op te leveren op een normale HDMI port. For the time being ok dus.

Echter het moet gewoon netjes kunnen, het kan toch niets met een HDCP handshake te maken hebben?

Groet

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
Dit kan ook te maken hebben met het Signaal wat de PC uitstuurt. Een PC stuurt veelal een zogenaamd 4:4:4 signaal uit. Standaard voor een TV is 4:2:2 signaal. Het is mogelijk dat maar 1 ingang op je TV dit 4:4:4 signaal accepteert. Vaak wordt deze ingang ook met de toevoeging PC aangeduid.

• WiltoX
Dat met de PC toevoeging klopt die kan ik al dan niet instellen voor die port,
Echter het maakt niet uit hoe het blijft zwart dit terwijl een andere pc gewoon werkt.

Of begrijp ik je 4:4:4 of 4:2:2 uitleg verkeerd

• Athome
Het kan heel veel met HDCP handshake te maken hebben. Gaat deze handshake niet goed, dan geen beeld.

Het 4:4:4 verhaal gaat ook door de Handshake heen, net als de beeldresolutie, verversing, overscan, etc.. Met AMD/Ati gaat het goed, begrijp ik uit een van de antwoorden.
Het lijkt me duidelijk. Dit is een probleem van Intel. Helaas is daar voor jouw geen oplossing voor. Wellicht dat een andere versie van de Drivers (ouder of nieuwer) een oplossing kan bieden.

Intel is duidelijk nog niet zo ver met haar graphics als AMD en Nvidia. Ouder versie van de Intel Graphics hadden ook problemen met TV's

• WiltoX
Athome,

Dit klinkt erg plausibel, zeker omdat het alleen op de pc dedicated port als enige fout gaat.

Maar als ik je goed begrijp zou ik dit kunnen omzeilen door een Nvidia kaart te steken. Of is dit te kort door de bocht gedacht.

edit:
Ik heb nog eens wat gegoocheld en dit moet het probleem bijna wel zijn.
Dus ik hoop dat een externe videokaart zal werken.
Wellicht een domme vraag maar ik vraag me alleen af of er videokaarten zijn de mobo hdmi port gebruiken, gezien de ruimte die ik heb. Weet iemand dat???

Groet
Robbert

[ Voor 36% gewijzigd door WiltoX op 20-01-2013 18:49 ]

• Athome
Volgens mij AMD i.c.m Hybrid Crossfire kan je de onboard HDMI blijven gebruiken. Ik weet dit niet zeker.

Met een losse kaart van Nvidia of AMD zou het wel moeten werken.

• WiltoX
Athome,

Ik ben met je opmerkingen eens de intelforums wezen afstruinen en wat een intel FAIL zeg.
Ik hoop tegen beter weten in dat er drivers komen die dit op lossen. Maar ik ben bang dat ik naar een andere behuizing moet gaan kijken om een videokaart in kwijt te kunnen.

Nu maar een goed videokaartje voor niet al te veel vinden.

Groet

• WiltoX
Beste allen,

Bedankt voor alle reacties.
Het is opgelost, nooit bij nagedacht maar de tv was de oorzaak.
Firmware tv was verouderd ten opzichte van de nieuwe PC. Na nieuwe frimware draait het als een zonnetje.

Groet
WiltoX

Verwijderd

Tja, dat kan ook nog. Mooi dat ie het doet.

• Athome
Geeft wederom aan dat een HDMI verbinding geen vanzelfsprekende verbinding is. Software (firmware) is tegenwoordig veel belangrijker geworden dan 15 jaar geleden
Pagina: 1