Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
Beste mede tweakers

Ik was op zoek naar een receiver voor op zolder.
Ik kijk graag naar films en series en luister veel muziek.
Ik gebruik nu een 5.1 JVC home cinema setje die nodig aan vervanging toe is. Ook vond ik het altijd lastig dat ik maar 2 hdmi aansluitingen op mijn LG 50PV350 heb, en dus altijd te kort kwam voor mijn ps3, xbox, ziggo kastje en mac mini die als htpc gebruikt word. Ook deed maar 1 opticol ingang van mijn jvc setje het 8)7 deze word nu gebruikt voor mijn mac mini.

Het is dus nodig tijd voor verandering.
Mijn oog viel op de denon 2113 om de volgende redenen:

+ Airplay
+ Strak design
+ Zone 2
+ App voor iOS en Android
+ Audyssey
+ 1080p en 4k video scaling
+ Internet Radio
+ Overzichtelijke afstandbediening
+ kwam goed uit de test bij whathifi

- Geen pre-out voor zone 2

De receiver zal op zolder komen te staan bij mijn andere apparaten.
Ik heb natuurlijk ook nog een set speakers nodig dit zullen hoogst waarschijnlijk de jbl es serie worden of de klipsch RF/RB serie voorkeur gaat uit naar klipsch.

Ook wil ik 2 (boekenplank) speakers op mijn slaapkamer ophangen die aangesloten zullen worden met de denon receiver via zone 2.

Er loopt een pijpje van de zolder naar mijn slaapkamer waar het speaker draad doorheen getrokken kan worden. De bekabeling is dus niet zoon groot probleem maar, waar ik wel mee zit zijn de speakers voor op mijn slaapkamer.
Ik houw namelijk wel van een lekkere bass. Ik luister dan ook altijd naar SlamFM, Electro, House en Dance Mix's.

Het plan is als volgt.

1.) Ik koop eerst de receiver.
2.) Een subwoofer voor op zolder, tijdelijk in combinatie met mijn oude jvc speakers.
3.) 2 boekenplank luidsprekers voor op zolder.
Ik heb ook nog 2 oude kenwood speakers die dan tuidelijk gebruikt zullen worden voor op de slaapkamer.
4.) 2 boekenplank luidsprekers voor op de slaapkamer.
5.) Center speaker
6.) 2 zuilen voor op zolder, de boekenplank luidspreker zullen dan gebruikt worden als rear speakers.

Ik ben dus nog op zoek naar 2 boekenplank luidsprekers waar lekker geluid uit komt voor mijn muziek soort. Ik weet dat je hiervoor beter een subwoofer erbij kan nemen, maar aangezien de receiver geen pre-out heeft is dit niet mogelijk. Het moeten dus speakers zijn die lekker laag gaan voor een mooie bass weergave voor op de slaapkamer.

Ik hoop dat jullie mij hierover advies kunnen geven en graag hoor ik jullie mening over de denon reciever in combinatie met de klipsch of jbl es speakers en natuurlijk het stappen plan.

Alvast bedankt,

Gr, Patrick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Hoe kom je er in godsnaam bij dat de 2113 geen subwoofer pre-out heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lezen, hij zegt dat ie geen pre-out heeft voro zone 2, dat is wat anders als een subwoofer pre-out ;)

@TS: het beste plan is gewoon te gaan luisteren bij een paar hifi zaken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
Ga ik ook zeker doen :)
The Eagle schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:06:
Lezen, hij zegt dat ie geen pre-out heeft voro zone 2, dat is wat anders als een subwoofer pre-out ;)

@TS: het beste plan is gewoon te gaan luisteren bij een paar hifi zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor aankoopadvies is er al een tijdje cea

Move to dus!

Wise enough to play the fool

Acties: