Toon posts:

Oude Stereo Boxen aansluiten op een Reciever als 5.1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mijn Kamer aan 5.1 geluid helpen

is het mogelijk als ik een Reciever aanschaf de Stereo boxen nog van mijn stereo installtie
er op kan aansluiten als 2x Front - 2x Rear en dan zelf een losse center speaker en Subwoofer koopt
en krijg dan hetzelfde als normale 5.1 setjes of ga het dan heel anders klinken ?

en kan ik dmv een optische kabel me PC naar Reciever verbinden en geluid doorvoeren/en afspelen ?

Bij voorbaat dank beste tweakerz

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-01 19:14

NeHoX

Gamer + PV

Kan gewoon

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan prima, en dta geldt voor beide vragen :)
Wat wel handig kan zijn is om een receiver met iets als Audissey te kopen. Krijg je er een microfoontje bij waarmee je hem in kunt regelen. Werkt erg goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:12:
Kan prima, en dta geldt voor beide vragen :)
Wat wel handig kan zijn is om een receiver met iets als Audissey te kopen. Krijg je er een microfoontje bij waarmee je hem in kunt regelen. Werkt erg goed :)
Bedankt voor de antwoorden :D

ik krijg er een microfoontje bij waarmee ik "wat" kan "in" regelen ? dat snap ik niet helemaal :P

Verwijderd

is een microfoon/geluidmeter , dat je in het midden van de kamer op ongeveer je oor hoogte (als je zit!!)
de boxen op de juiste geluid basis en juiste hoeveelheid meters kan plaatsen . Zodat je zelf niets hoef te doen .......

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd, alleen nog maar bijregelen qua bas, treble, evt equalizer etc.
Het inregelen van de juiste balans voor / achter en links / rechts wordt voor je gedaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
wauw dat is wel superhandig ja....maar anders als het er niet bij zit kan ik het ook los bestellen denk ?

wederom bedankt ^^

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Dat ligt aan je reciever als je recevier het ondersteunt word het erbij geleverd ondersteunt hij het niet dan moet je zelf gaan regelen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb zo eens gekeken bij een paar onkyo recievers die ik in geïnteresseerd ben maar kan geen info terug vinden....enige tips hoe ik er wel achter kan komen welke recievers het wel ingebouwd hebben ?

ben al net op de officiele site geweest maar van ze hebben het over andere recievers die ik wil hebben,
en onkyo waar ik grg 1tje van wil aanschaffen ivm aankoop prijs/kwaliteit noemen ze geen type's

http://www.audyssey.eu/marantz-en-audyssey-pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 21:57 ]

• Read

Read

Join The Résistance

Welke wil je dan want er zijn wel onkyo recievers die het ondersteunen.
Soms hebben ze er ook een andere naam voor.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Verwijderd

Topicstarter
het liefst deze pricewatch: Onkyo TX-NR414

en miss deze: pricewatch: Onkyo TX-SR313

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 22:11 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Read schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:10:
Soms hebben ze er ook een andere naam voor.
Dat zou niet mogen, het is een Audyssey standaard en daar mag je naar mijn weten verder niets aan doen.
Onkyo heeft vanaf de TX-NR515 de meest basale vorm van Audyssey (twee meetpunten).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
oke 2 meetpunten...

Hebben modellen voor 515 of TX-NR515 dan miss ook "1" Audyssey meetpunt ? @FeaR

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 22:22 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Zie onderaan deze pagina voor welke versies er zijn. 2EQ is dus de meest basale versie en daar zit niets meer onder, dan is er niets aanwezig. Ook te zien aan dat de TX-SR313 en TX-NR414 geen ingang hebben voor een microfoon welke nodig is voor Audyssey.

Pioneer heeft een eigen versie (Pioneer MCACC), maar ik durf niet te zeggen vanaf welke serie, en dus prijsklasse, dat op de receivers zit.

Kan me voorstellen dat het voor iemand die nieuw is in deze wereld een dergelijk stukje software handig is. Maar persoonlijk heb ik niets met Audyssey gedaan. Nu heb ik de XT-versie en wil de XT32-versie nog wel een kans geven, maar lang niet alle waarden die de receiver meet zijn daadwerkelijk ook correct. Afstanden veelal wel, maar crossovers blijven tricky.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Read

Read

Join The Résistance

FeaR schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:12:
[...]

Dat zou niet mogen, het is een Audyssey standaard en daar mag je naar mijn weten verder niets aan doen.
Onkyo heeft vanaf de TX-NR515 de meest basale vorm van Audyssey (twee meetpunten).
Klopt maar er zijn andere meetsystemen dat is waar ik op doelde bijv: anthem.
Ben zelf verder ook geen fan van dat soort hulpmiddelen maar ja voor een leek kan het een leuke goede optie zijn om toch een beetje fatsoenlijk geluid uit de 5.1 te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Read op 20-01-2013 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
@FeaR bedankt voor de verdere tips...misschien is het toch indd niet zo erg om een duurdere reciever aan te schaffen...zaten btw ook nog wat leuke extra's bij de TX-NR515 ^^

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

FeaR schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:24:

Pioneer heeft een eigen versie (Pioneer MCACC), maar ik durf niet te zeggen vanaf welke serie, en dus prijsklasse, dat op de receivers zit.
Bij Pioneer is dat vanaf de Pioneer VSX-422. pricewatch: Pioneer VSX-422-K
Wat overigens wel de basic version is :) Met 5 band i.p.v. 9 band EQ.

[ Voor 8% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 21-01-2013 10:02 ]

Verwijderd

moet het een onkyo zijn wat je wil , ik heb zelf een pioneer vsx 921
en dat zou een mooie reciever zijn voor je , en daar zit ook een speaker sensor bij
de prijsklasse verschilt waar je hem haalt.

http://www.vergelijk.nl/r...fq6-rQCFfHJtAodVzAAuw&v=3

Verwijderd

Topicstarter
indd die Pioneer's hebben eigenlijk alles net goed te bieden als de onky's alleen de onkyo's zijn gauw een stuk duurder

bedankt weer voor de tips...hier kan ik echt wat mee :D

Verwijderd

geen dank , en sucses verder
Pagina: 1