[7] Printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497890

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist van mijn vader een printer gekregen, maar ik zit met een klein probleempje.

Het gaat om de volgende printer: EPSON stylus OFFICE BX600FW.

Het probleem luidt als volgt:

De printer zit gewoon aangesloten op mijn HP windows 7 laptop. De laptop ontvangt de printer ook een ik hoef verder ook niks in te stellen omdat de printer via de kabel aangesloten zit.

Nou is het probleem dat als ik bijvoorbeeld een word document wil afdrukken alles goed gaat totdat ik het blaadje uit de printer haal. Er komt helemaal niks op te staan, oftewel hij drukt niet af.

De printer komt met een ingebouwde kopieer functie, als ik gewoon een blaadje op de scanner leg en op kopieer druk dan drukt de printer gewoon normaal af.

Ik heb het systeem van de printer al hersteld, printkoppen schoongemaakt en alle cartridges zitten gewoon vol.

Kan iemand mij hiermee helpen, aangezien de klantenservice van EPSON niet geopend is op zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Doet hij hetzelfde als je print vanaf een andere computer? Heb je hem gewoon geinstalleerd per cd'tje of via Windows update of via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het zojuist al geprobeerd met de macbook van mijn huisgenoot, daar deed de printer hetzelfde.
Volgens mijn windows was installatie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je hebt hem gekregen? Hij stond misschien al een tijdje stil?

Dan is wellicht de inkt opgedroogd, of de printkoppen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat dacht ik dus eerst ook, maar aangezien de printer het wel gewoon goed doet als ik gewoon een blaadje via de scanner kopieer lijkt me dit erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10

Sebazzz

3dp

strandbal schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:48:
Dan is wellicht de inkt opgedroogd, of de printkoppen.
Niet als de printer wel via de kopieerfunction afdrukt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik ga mijn bril even schoonmaken, sorry.

Helpt het als je de nieuwste drivers van epson downloadt?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
strandbal schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:52:
Ik ga mijn bril even schoonmaken, sorry.

Helpt het als je de nieuwste drivers van epson downloadt?
Ik heb de installatie cd gevonden en ben nu bezig met het installeren van alle software.
Als dit niet lukt zal ik inderdaad eens gaan kijken of ik de nieuwste drivers maar moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de software geinstalleerd, product geregistreerd op de site en de computer opnieuw opgestart.
Hierna bleef het probleem zich voor doen. Ik heb toen geprobeerd de nieuwste driver te installeren, maar met het installeren daarvan kreeg ik een error dat mijn windows niet werd ondersteund. Wat raar is aangezien de site van epson aangeeft dat de driver is geschikt voor windows 7 32 bit, wat mijn computer is....

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 08:34
Is het een probleem met zwarte inkt of ook met kleur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ha, net gecontroleerd. Als ik een tekst in kleur zet doet ie het wel?! Misschien de zwarte cartridge vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 08:34
Online kom ik niet verder dan stroom er af, USB loskoppelen en alles weer aansluiten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
My printouts are missing colour and/or black print. What can I do?

Heb je deze driver geprobeerd:
Driver 6.67

[ Voor 90% gewijzigd door Turdie op 19-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

TheVMaster

Moderator WOS
Gaat het overigens om een nieuwe of een 2e hands printer? Enneh doet hij het op een andere Windows 7 computer ook gewoon goed zonder de driver te installeren?

Op de Mac werkt het wel....las ik dat goed? Dan is het dus geen hardware probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 19-01-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja officieel is ie 2e hands, maar heb hem meegekregen toen ik ging verhuizen van mijn vader naar mijn eigen woning.

Heb hier geen andere windows 7 pc staan. Hij doet het überhaupt niet goed.
Ben er wel achter gekomen dat in kleur printen wel prima gaat, helaas moet ik vaak beveiligde pdf bestanden printen. Dus kan daar de kleur niet van veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk in de eigenschappen van de printer of er niet iets verkeerd is ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb alle instellingen hersteld naar fabrieksinstellingen dus dat lijkt mij sterk, maar ik zal het nog een keer controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT: Ik weet het ook niet meer

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 325202 op 20-01-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eigenschappen op de printer zelf heb ik hersteld naar standaard instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer een andere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

Trucje (een keer geleerd van een bijbaan in een winkel), dat een enkele keer (dus niet altijd) in zo'n situatie helpen kan is:
1onder 'apparaten en printers' in Win7 de printer via de rechtermuisknop 'apparaat verwijderen' kiezen.
2de usb-kabel van de printer uit de pc halen
3alle software die je hebt staan van Epson deïnstalleren
4pc opnieuw opstarten
5de software van Epson (of dat een download of cd is maakt meestal niet uit) installeren, en pas zodra de installatiesoftware er om vraagt! de printer aan te sluiten op de computer.
6 na volledige installatie direct de pc herstarten (waar de software zelf waarschijnlijk ook om zal vragen).

Probleem schijnt er mee te maken te hebben (hoewel de exacte oorzaak mij onbekend is) dat de installatie die windows zelf doet van de drivers etc. niet altijd goed uitpakt. Datzelfde geldt in een deel van de gevallen als de printer via de fabrieks-software geïnstalleerd wordt, maar de printer/all-in-one eerder aangesloten wordt dan dat de software dit aangeeft.

Een ander punt kan zijn dat e.e.a. wel goed gaat door te installeren via de bekabelde verbinding*, en daarna de draadloze setup te doen. Heeft, naar mijn ervaring, 9 van de 10 keer succes als eerst de draadloze installatie wordt gedaan en vervolgens mislukt.
*zelfde als bij bovenstaande stappen 1-6 is dan vaak het handigst.

Misschien dat het helpt :)
Pagina: 1