• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sinds kort en zonder aanwijsbare reden hangt mijn telefoon vast na een periode van inactiviteit. Ik heb de telefoon volledig gereset naar fabrieksinstellingen, mijn SD-kaart verwijderd en alle instellingen gecontroleerd, maar het probleem blijft bestaan.
Eerst dacht ik dat het te maken had met het vergrendelen, maar als ik de vergrendelperiode naar 30 minuten zet, blijft hij alsnog vasthangen.

Het beeld hangt ook vast. Bij vergrendeling blijft het beeld zwart, zonder vergrendeling blijft het beeld zoals het was, bv. gewoon het beeld van het startscherm.

De batterij wordt ook warm, waardoor ik vermoed dat iets in de achtergrond in een oneindige lus terecht is gekomen.

De Android-versie is Gingerbread, niet geroot, volledig up-to-date. Ook Samsung Kies geeft geen updates aan.

Het probleem is uit de lucht komen vallen; met precies dezelfde configuratie heeft hij er maandenlang geen last van gehad. Dat vind ik erg vreemd. Op Google kan ik echter niets vinden wat er op lijkt; de meeste mensen hebben last van tijdelijke 'freeze' bij ontwaken of last van een wit scherm. Anderen hebben enkel problemen wanneer Wi-Fi aanstaat, maar deze staat bij mij altijd uit.

Zoekopdrachten die ik al geprobeerd heb: "Android freeze when idle inactive", "samsung galaxy freeze when idle inactive", "android freeze deep sleep".

Ik heb de telefoon al gereset naar fabrieksinstellingen, dat hielp ook niet.

Kan iemand mij helpen het op te lossen?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb het probleem uiteindelijk op kunnen lossen door in android system recovery te booten, en vanuit daar android te herstellen naar fabrieksinstellingen. Vervolgens bij installatie van android is het van belang om het vakje "herstel instellingen uit vorige installatie" weg te vinken - iets in die instellingen lijkt het probleem te veroorzaken. Met een schone installatie kan je weer alles opnieuw gaan instellen, maar in ieder geval werkt je telefoon weer.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;