Dansende pixel lijnen bovenaan en halverwege het scherm

Pagina: 1
Acties:

• DiviNe187
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 23:50
Hoi daar!

Ik heb een vraag over mijn monitor die sinds gisteren een beetje gek aan het doen is. (Samsung 226BW)

Sinds gisteren merkte ik ineens wat lichte dansende lijnen op bovenaan het scherm, bij verdere inspectie ben ik er achter gekomen dat deze ook halverwege het scherm tevoorschijn komt. Met dansende lijntjes bedoel ik dat er elke 0.1 seconden knipperende pixels omhoog komen die wel op dezelfde plaats blijven staan maar niet allemaal tegelijk omhoog komen, om en om komen ze dus knipperend tevoorschijn om het even makkelijk te zeggen.

Met een beetje testen ben ik er achter gekomen dat bij 59hz @ 1680x1250 er minder lijnen zichtbaar zijn en bij 60hz er aardig wat bij komen op dezelfde plaatsen. Bij resoluties als 1280x1024 @ 60hz zijn de dansende lijnen halverwege het scherm weg maar komen ze bovenaan wel weer terug.

Bij een volledig wit,zwart of rood scherm via ms paint krijg ik ze niet te zien, zodra ik een lichtgrijze achtergrond gebruik worden ze heel erg zichtbaar. Als ik halverwege een zwarte of witte achtergrond neergooi dan zie ik dat deze lijnen pas zichtbaar worden op de gedeeltes waar het zwart/wit stopt, doe ik dit niet dan zijn de dansende lijnen van links naar rechts over het gehele scherm. Ook zijn er hier en daar soms wat dansende blokjes te zien ter groote van een pixel of 10 bij elkaar gerekend, deze gaan alleen soms bij het scrollen van de pagina ineens weg terwijl de kleur hetzelfde blijft. Wat ook vreemd is dat er momenten bestaan dat als ik bijvoorbeeld op google bij alle afbeeldingen de lijst doorga dat zodra ik een plaatje hover en deze omhoog komt het soms op sommige gekleurde plaatsen erger lijkt te worden.

Om even een beeld te geven van hoe dit er uit ziet:
http://imageshack.us/photo/my-images/266/imag0303m.jpg/
http://imageshack.us/phot...-images/32/imag0304h.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/405/imag0305e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/502/imag0307s.jpg/

Wat al geprobeerd:
#1 Screenshot gemaakt -> noppes, komt niet terug op de screenshot.
#2 Videokaart drivertjes -> noppes
#3 kabeltje verwisselen -> noppes
#4 Monitor op laptop gedouwd --> yeppes, blijft terugkomen, ligt dus aan de monitor.
#5 Alle soorten instellingen geprobeerd, lichter, donkerder (gamma), lichter, donkerder (backlight), resetjes -> noppes

Kan ik er van uit gaan dat ik binnenkort mijn monitortje zal moeten vervangen :X of weet een van jullie heren misschien of er nog iets te proberen valt?

Om nog even toe te voegen, mijn monitor had al een tijdje last van opwarmingsverschijnselen, de caps zijn al aardig vergaard, daardoor is het zo dat als de monitor koud is en deze aangaat het even een kleine 30 seconden duurt voordat ik volledig beeld krijg. Het beeld gaat dan van snel naar langzaam flikkeren en word steeds duidelijker. (de bekende monitor/leeftijd probleempjes) Voor de reacties hierop ->Ja ik gebruik alles tot het echt niet meer werkt 8)7 Maargoed, zou het kunnen dat dit gerelateerd is aan het probleem wat ik nu gekregen heb?

Mvg,
Kevin

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02 10:12

Ultrapc

Anyone steak?

Je zou misschien de monitor naar de lokale pc-boer kunnen brengen, maar zeker niet teveel geld meer in steken, voor €100.- heb je een gloednieuwe samsung led-monitor: pricewatch: Samsung Syncmaster S22B150N Zwart

Succes!

Allround.

• DiviNe187
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 23:50
Dank je voor de reactie, ik heb inderdaad alvast wat rondgekeken voor een vervanger.. mijn oogjes kwamen dan ook uit op de Syncmaster S24B350 LED Monitor voor 139,- Kwa specificaties zeer netjes, stukje groter, nog steeds 2 ms en wat andere dingetjes wat ik graag zie zoals een HDMI ingang.

Ik wil wel even melden dat.. nadat ik de monitor diverse keren geprobeerd heb te laten rusten het na de 3e keer toch geholpen heeft, de monitor is een uur of 3 uit geweest en op een of andere wazige manier heeft het zichzelf opgelost (ik blij natuurlijk) Heb de monitor nu weer voor een uur of 2-3 aan en zie nog steeds geen terugkeer van de dansende lijntjes.

Maargoed, ik ga er van uit dat de monitor aardig op het einde van zijn tour begint te komen dus we gaan alvast sparen. Ben toch trots op wat ie gepresteerd heeft, had de monitor vanaf ongeveer een week na de release datum dus hij heeft zijn werk meer dan gedaan in mijn ogen.

Nogmaals bedankt voor de reactie, mocht het terugkomen zal ik het overwegen maar denk niet dat de monitor het nog waard is, de meeste boertjes rekenen een euro of 25-30, kan dat beter in mijn potje stoppen tot hij het echt begeeft.

Groeten.