Hoog idle geheugengebruik in windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatEwoud
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik startte vandaag mijn computer op, en het inloggen duurde ontieglijk lang. Ik ging hierom in taskmanager kijken toen hij klaar was, en zag dat er 8GB van m'n 16GB in gebruik was. Ik gebruik windows 8. Als ik sorteer op geheugengebruik in task manager, en ik tel alle waardes bij elkaar op, kom ik never nooit op de gebruikte 8 gig uit, misschien dat ik er net 1tje haal.

Hierna ging ik kijken wat er gebeurde als een programma om meer dan 8 gig zou vragen. After effects opgestart, een full-length film er in gegooid, en er een glow effect overheen. Bij het afspelen blijft het geheugengebruik stijgen, tot 7 gig. Hierna begint hij delen van de preview weg te gooien, omdat hij waarschijnlijk vind dat er niets meer over is.

Ik vraag me af waar dit aan kan liggen. Een virusscan heeft niets uitgehaald. Mijn specs zijn:

Asrock P67 Pro3
core I5 2500K
16GB 1333MHZ DDR3 van kingston (4x4GB)
geforce 8800gts 512 grafische kaart

Misschien dat dit moet in de categorie windows, dat weet ik niet. Hier leek me wat logischer.

Weten jullie misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

staat al je 16gb ook weergegeven in windows?

en kijk eens bij je taskmanager bij processen van windows. in windows 7 moet je een vinkje aanzetten om alle processen van alle gebruikers te zien, ik weet niet hoe dit zit in W8

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen hardwarevraag. Je hebt 16GB fysiek erin zitten en die werkt zoals het moet. Wat je OS ermee doet, dat is een tweede en dat is inderdaad een softwarevraag.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatEwoud
Hij had dus toch verplaatst moeten worden, bedankt!
Ik heb nu process explorer gedownload, en heb daarin een standby-paging file gevonden. Deze is ongeveer 6,5 GB. Ook is er een SVCHost.exe van iets meer dan 4 GB. Wat ik heb kunnen vinden over dat file is dat het geheugen vrij zou moeten geven wanneer andere processen om geheugen vragen. Dit gebeurt dus niet. Dit vind ik apart.
In windows 8 task manager heb ik geen vinkje kunnen vinden voor alle processen weergeven. Ik ken deze wel uit windows 7. Maar volgens mij laat process explorer ze wel allemaal zien, en hierbij klopt het nog steeds niet als je het gebruikte geheugen optelt.
Ik vind het ook ee beetje apart dat het echt exact de helft van mijn geheugen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Waar hoort die svchost dan bij? Dat kun je ook zien met process explorer.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatEwoud
ik heb er een screenshot van gemaakt. Ik denk dat je dit scherm bedoelde toch, onder het tabblad Services. Dit was namelijk bij elke SVCHost anders.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/25625141/screenshot%20SVChost.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatEwoud
Ik heb gevonden wat er mis was. Ik heb een paar weken geleden een keertje met ramdisks gespeeld. Dit programma startte nooit automatisch met windows op. Nu ineens wel, en begon dan meteen een ramdisk van 6 gigabyte aan te maken. Ik heb het maar meteen van de computer afgegooid, en nu is m'n verbruik weer normaal.
Pagina: 1