Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
Hallo,
ik zoek voor mijn oma een goedkope tablet waarop skype redelijk tot goed werkt. Verder zitten er eigenlijk zo goed als geen eisen aan. Het budget is zo rond de €80-€130, niet al te veel dus. Er moet een camera aan de voorkant zitten om mee te kunnen videobellen, maar die hoeft niet echt van hoge kwaliteit te zijn. Verder is een 7 inch scherm groot genoeg, maar als een 10 inch scherm kan in deze prijsklasse zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn.

Ik kom zelf uit op:
- Intertoys/bart smit/kruidvat tablet - hierbij zie ik zelf door de bomen het bos niet meer. Ik heb het idee dat vele hetzelfde zijn, alleen met een andere naam. Verder twijfel ik of deze tablets snel genoeg zijn om soepel te kunnen videobellen.
- Een tweede hands laptop met ingebouwde webcam (of natuurlijk een tweede hands tablet)

Uit de pricewatch:
- pricewatch: Lenovo IdeaPad A1 Zwart
- Verschillende tablets van yarvik. Er staan meer tablets van yarvik in de pricewatch, maar als ik als een van de criteria een frontcam aanvink, blijven alleen deze twee over. Volgens mij zijn de gegevens in de pricewatch niet helemaal compleet, want als ik ga zoeken naar specificaties hebben meerdere tablets een camera aan de voorkant.
- pricewatch: Archos Arnova 7 G3 Zwart
- pricewatch: Point of View PlayTab 2 Zwart

Ik begrijp ook dat op sommige tablets geen Google play geïnstalleerd is/kan worden, maar via een omweg wel. Als dit iets is wat 1 keer moet gebeuren en dat daarna alles werkt, dan heb ik hier geen problemen mee.