Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloze muis van AH pairt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik heb bij AH een draadloze muis gekocht, de pc herkent hem maar ondanks dat hij aangesloten is kan ik de muis aanwijzer niet verplaatsen. In het apparaat beheer staat hij gewoon bij en hij heeft stroom. heb verschillende batterijen geprobeerd. Heb dit probleem altijd met draadloze muisen. Wat doe ik verkeerd?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste, heb je de gebruiksaanwijzing eens doorgelezen of op google eens gezocht? Heb je eventuele drivers geïnstalleerd?
Als je dit bij andere draadloze muizen ook hebt, moet je toch echt meer info over je hard en software posten.

Sorrie, maar dit is een erg summiere startpost...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst vertel je ons niet *welk* draadloze muis je bij de AH koopt. Net zo goed als dat je vastkokende Nicola aadappelen anders moet behandelen dan kruimige Bintjes moet je muizen ook per type anders behandelen :z

Erg voor de hand liggend trouwens is dat je dongle correct herkend wordt, maar de verbinding tussen dongle en muis niet goed is. Daar moet je in de regel knopjes indrukken om de boel te pairen, maar dat is typisch wat per muis verschilt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hardware is juist het punt het gaat om verschillende systemen, en dus niet een systeem. Die zelfde muis doet het op geen een systeem, hij wordt wel geinstaleerd. drivers ziin er. en het gaat om een AH 2.4G Model:GRMS2AH. Ik heb dit probleem met alle draadloze muisen. Ook hetpairen werkt niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet je zeker dat dat typenr klopt en dat er niet stiekem spaties of streepjes in staan?

Ik vind het verdacht dat ik werkelijk nul hits hierop vind.

Verder zeg je "ik heb dit probleem met alle draadloze muisen" [sic] - welke heb je exact geprobeerd :?

De naam van deze muis impliceert dat hij werkt op 2.4GHz, maar dat kan dus zowel Bluetooth als ZigBee als WiFI protocollen zijn. Exact wat mogelijk is verschilt per protocol. Als alle muizen die je geprobeerd hebt dezelfde frequentie en protocol gebruiken zit er dik in dat je probleem in het RF zit. Als ze verschillende frequenties of protocollen doen niet.

En mogelijk doe je het gewoon steeds (op dezelfde manier) verkeerd...

Maar om je te helpen hebben we echt meer info nodig. Probeer eens pro-actief wat meer te geven, anders heeft een topic als dit weinig zin :o

Trouwens titelfix: "Draadlose muis" -> "Draadloze muis van AH pairt niet"

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 19-01-2013 14:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
een collega heeft ook even gekeken, en zegt dat dat muizen onder de 50 euro zo en zo storing gevoelig zijn. omdat die meer reageren om storingen van buiten af. (mobiele telefoons en radio enz)
Kan dit ook het geval zijn?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Mwa, dat ligt niet zozeer aan de prijs. Indirect natuurlijk wel, maar het ligt meer aan de gebruikte draadloze techniek. In dit geval werkt je setje op 2,4Ghz, wat ongeveer dezelfde frequentie is als Wifi, DECT-telefonie, draadloze videozenders, je magnetron etc. Dus er zijn nogal wat stoorzenders.

edit:
Wat niet weglegt dat het gewoon zou moeten werken, mijn advies ga terug naar de winkel en ruil de muis om of vraag je geld terug :).

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-01-2013 15:19 ]

My favorite programming language is solder.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:05:
een collega heeft ook even gekeken, en zegt dat dat muizen onder de 50 euro zo en zo storing gevoelig zijn. omdat die meer reageren om storingen van buiten af. (mobiele telefoons en radio enz)
Kan dit ook het geval zijn?
zo en zo? bedoel je sowieso?

prijs zegt niet zo veel. ik heb een chinese draadloze muis van $4,99 en die werkt al 2 jaar prima. Ook in een studieruimte met nog 20 andere draadloze muizen. Ik haal er zelfs grotere afstanden mee dan mijn duurdere Logitech muizen.. als ik diapresentaties houd kan ik zelf vanuit een ander lokaal (naast de zaal) nog muizen :+ Ze liggen alleen iets minder lekker in de hand ;)
Pagina: 1