Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 13:14
Situatie is als volgt:
Mijn vriendin en ik vragen al jaren de huur- en zorgtoeslag aan en zijn hierbij elkaars toeslagpartner.
Voor de rest hebben wij niks gezamenlijks op papier staan en zijn dus volgens mij per 01-01-2013 geen toeslagpartner meer van elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/my.tnet/storage/?action=download_file&file_id=16726
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagpartner/

Nu is het zo dat ik dit jaar ben gaan werken en geen recht meer heb op toeslagen. Het inkomen van mijn vriendin is echter afgenomen en zij heeft mijns inziens dus wel recht op zorgtoeslag aangezien we geen toeslagpartner meer mogen zijn.
Ik kan dus hier nergens iets over vinden hoe ik dit moet veranderen. Als ik inlog op "mijn toeslagen" kan er wel voor kiezen om te "scheiden" oid maar het feit blijft wel dat we natuurlijk gewoon samenwonen.

Iemand enig idee hoe je je toeslagpartner op een normale manier kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kun je niet gewoon tijdens de belastingaangifte aangeven dat je geen toeslagpartner meer bent?

Volgens mij kun je dan zelfs van en tot datum invullen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-07 23:04
Gewoon opnieuw aanvragen en dan aangeven dat je geen toeslag parter hebt. Dit moet je vriendin dan ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
Eenzelfde soort situatie. Wij vroegen via mij altijd zorgtoeslag aan. Nu is mijn vriendin daarin niet meer meegenomen. Ik ga dus via haar Mijn toeslagen alsnog zorgtoeslag aanvragen. Althans, dat lijkt mij dus de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik heb vandaag gebeld met de belastingdienst en de jongen die ik sprak wist in eerste instantie van niets. Na overleg met zijn collega's bleek mijn conclusie inderdaad te kloppen en waren er al meer vragen geweest omtrent deze verandering.
Medewerkers van de belastingtelefoon kunnen niet direct de toeslagpartner "verwijderen", hiervoor moeten zij een brief sturen, namens jou, naar het (regionale?) belastingkantoor zodat het gewijzigd kan worden.
De persoon die ik sprak kon ook niet aangeven of en zo ja wanneer je dit zelf zou kunnen veranderen via "mijn toeslagen".

Kortom, als je geen recht meer hebt op je toeslagpartner en deze persoon wordt niet automatisch "verwijderd", dan moet je even met de belastingtelefoon bellen.

@lethalis en @hhoekstra, opnieuw aanvragen gaat tegenwoordig via "mijn toeslagen" en niet meer via een apart programma. Het probleem is/was bij mij dat ik en mijn vriendin al gekoppeld zijn/waren in "mijn toeslagen" en je kan hierover dus niets aangeven bij het (opnieuw) aanvragen van een toeslag.

@ptholemy, dat klopt gewoon apart aanvragen nu.

[ Voor 19% gewijzigd door Gurneyhck op 21-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 12:12

AMDFreak

Intel is zo..

Even inhaken in dit topic:

Na aftrek van de hypotheekrente heb ik wel recht op zorgtoeslag, mijn inwonende vriendin heeft ook recht op een minimale zorgtoeslag.
Echter als wij van elkaar een toeslagen partner worden, houden we minder over aan toeslag.
Dus wil ik zo'n zelfde soort constructie aangaan.

Geeft dit geen problemen dan? Ondanks dat zij hier staat in geschreven (meer ook niet).

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Nope, zolang je maar niks op papier hebt staan met elkaar. Doorloop anders even dit: http://www.belastingdiens...tner/index.html?jaar=2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 12:12

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zie he, mijn vraag is beantwoord ;)
Thnx

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Pagina: 1