Toon posts:

PC krijgt steeds 5 sec zwart scherm. Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een aantal problemen met mijn pc. Sommige zijn wel al opgelost maar ik zet ze er toch maar bij. Dit zijn de volgende:

- Mijn dvd/cd speler herkende alleen cd's en geen DVDs. Dit is nu gefixed dmv nieuwere drivers (heb het niet zelf gedaan)
- De videokaart deed het vaak niet goed en die is nu vervangen. Er zit nu een Geforce 210 in, eerst zat een soortgelijke erin (weet niet precies welke, wel een Geforce iig).

En voor de problemen die nog niet gefixed zijn:
- Mijn speakers werken niet goed. Als ze ingeplugged zijn dan vraagt ie soms om hem toe te wijzen aan een port. Weet niet of ik het zo goed zeg, maar heb een ss van: http://img29.imageshack.us/img29/3364/geluidsprobs.jpg. Dit kan redelijk vaak gebeuren, soms een paar keer achter elkaar. Dit is nog niet gefixed. Is port gewoon kapot en is er niets meer aan te doen?
- Als ik uTorrent opstart, dan crasht mijn pc na ongeveer 10 min (verschilt) met het volgende scherm:
http://img703.imageshack.us/img703/3883/sam3091.jpg... Ik heb sindsdien utorrent niet meer gebruikt. Dit gebeurt tot op heden alleen bij dit programma.

Ik ben recent overgestapt van Windows XP naar Windows 7. Dit is gelijktijdig met het fixen (wat betreft echt gefixed is obv) van bovenstaande problemen gebeurd.

En nu is er een nieuw probleem, wat ik pas sinds gisteren heb (en dus pas sinds Windows 7 er op is gezet). Opeens ging mijn pc op zwart voor ongeveer 5 seconden en bleef daarna een beetje flikkeren. Daarna kon ik weer verder alsof er niets aan de hand is, alleen het beeld van youtube clips was weg (het werd groen? weet niet hoe relevant dit is...), maar het geluid hoorde ik nog wel.

Verder misschien nog relevante informatie:
- Processor: Intel (R) Core (TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz 2.20GHz
- RAM geheugen: 2,00 GB
- 64 bitsbesturingssysteem

Weet iemand een oplossing voor een of meerdere problemen? Ik vraag me af of het aan mijn scherm ligt of aan mijn pc. En waaraan? Is mijn pc gewoon te oud? Ik heb alle nieuwste drivers en updates al geinstalleerd.

Alvast bedankt!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hoe is het gesteld met de airflow in je kast, want misschien word de passief gekoelde videokaart wel gewoon te warm. Verder missen we nog de specs van je moederbord en voeding.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 20:32
netio bsod is een windows driver, meestal heeft dit met je netwerk/internet te maken. Heb je je chipset drivers al eens geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties...

Waar kan ik de specs van moederbord en voeding vinden? kan het niet echt vinden!

Geloof niet dat ik chipset drivers heb geupdate. En wat wil dat precies zeggen dat het aan mijn netwerk/internet ligt? Ik heb mijn computer recentelijk verhuisd en hij had het probleem ervoor en erna, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen...

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Voor de voeding kast open maken en kijken. Voor het moederbord bios ingaan en even rondkijken dan vind je het type vanzelf wel.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Daanieyel schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:09:
Voor de voeding kast open maken en kijken. Voor het moederbord bios ingaan en even rondkijken dan vind je het type vanzelf wel.
Of gewoon even een programma zoals Speccy of SIW downloaden, voor de meeste specificaties....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 21:19 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 05:59
Windows 7 heeft de eigenschap dat deze gewoon je videokaart update, dus daar kunnen je problemen van je videokaarten van komen. Doe handmatig updaten of kijk of je drivers uit kunt zetten.
Zet dus zelf een driver erin die jij wilt en test je videokaart zodat deze goed werkt.

Torrent, je zegt het zelf, gebruik deze niet meer, gebruik een andere programma.

Geluid scherm is dat je pc is dat je nieuwe hardware herkent wordt, misschien heb je iets niet goed zitten of zo, maar de auto connectie van je audio kun je uitzetten, dan krijg je dit scherm niet meer. Misschien dat je audio connecties uit en aan gaan door ?????

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt voor de reacties en excuses voor het laat reageren. Drukke week gehad.

Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. 945P-DS3 (Socket 775)
Voeding: Octigen Model # 116196PSOTG ATX 400W
AC-input: 115V - 50/ 60 Hz
230V - 10A / 5A Hz
Voeding niet zeker, afgelezen van de voeding zelf... Hoop dat ik de goede info heb.

Alle specs: http://imageshack.us/photo/my-images/404/specsj.jpg/
jan99999 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:22:
Windows 7 heeft de eigenschap dat deze gewoon je videokaart update, dus daar kunnen je problemen van je videokaarten van komen. Doe handmatig updaten of kijk of je drivers uit kunt zetten.
Zet dus zelf een driver erin die jij wilt en test je videokaart zodat deze goed werkt.
De videokaart deed het niet goed voordat windows 7 erin is gezet. Ik heb die info erbij gezet voor de volledigheid. Volgens mij was de videokaart gewoon kapot. Dat zwarte scherm heb ik sinds die 3x nog maar 1x gehad. Kan dit alsnog daar aan liggen?
jimmy87 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:57:
netio bsod is een windows driver, meestal heeft dit met je netwerk/internet te maken. Heb je je chipset drivers al eens geupdate?
Dit is gebeurd tijdens het installeren van windows 7 (aldus diegene die het voor mij gedaan heeft)
Geluid scherm is dat je pc is dat je nieuwe hardware herkent wordt, misschien heb je iets niet goed zitten of zo, maar de auto connectie van je audio kun je uitzetten, dan krijg je dit scherm niet meer. Misschien dat je audio connecties uit en aan gaan door ?????
Ik wil natuurlijk dat ik dat scherm wel krijg, want anders kan ik mn geluid niet goed zetten (kan wel, maar dan moet ik zelf naar t scherm gaan zoeken.) Het is dus zo dat mijn geluid soms gewoon wegvalt, dan moet ik de plug eruit en erin doen (die groene) en dan krijg ik dat scherm. Hij herkent de plug blijkbaar even niet ofzo. Enig id?
Pagina: 1