Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 18:00
Nadat mijn oude mobo het een week geleden het heeft begeven heb ik een nieuwe gekocht

de msi 760ga-p43 fx
Op de site van msi stond dat deze werkt met mijn cpu de amd fx6100
Maar wanneer ik mijn pc opstart gaan alleen alle fans draaien en verder niks.
Als ik een ander cpu erin zet doet hij het wel
Ik doe dan een amd phenom x4 erin
Zou iemand mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
Misschien een bios update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Dat heb ik al eens geprobeert maar dat lukt mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het je zelf niet gaat lukken om het BIOS bij te werken dan zou je er iemand bij kunnen halen die dat wel kan. De verschijnselen wijzen idd op een niet ondersteunde CPU wat door een BIOS update opgelost kan worden. Flashen doe je dan natuurlijk met de CPU die wel wordt herkent.

Edit: al zou je CPU eigenlijk al moeten werken met een oudere BIOS (7699v10), je zou dus eens kunnen controleren welke versie er nu bij je geflashed staat?

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2013 13:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Mainboard: 760GA-P43(FX) (MS-7699)
PCB Version: 1.0
BIOS Version: V1.2
BIOS Date: 26/10/2012

dit heb ik van een programmatje van msiHQ
dat programma was voor je bios updaten, maar het is ons niet gelukt ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je doelt op Live Update 5? http://nl.msi.com/service/Live-Update-5-Manual/

Dat zou eigenlijk ook moeten werken mits deze een nieuw BIOS bestand kan vinden om te flashen maar de CPU zou met je huidige BIOS versie ook moeten werken. Mogelijk staat er nu in het BIOS ingesteld dat flashen niet wordt toegestaan en is deze instelling aan te passen? Heb je al geprobeerd om het BIOS te resetten via JBAT1 : Clear CMOS Jumper? Dit doe je als het systeem uit staat, kijk anders even in de handleiding van je moederbord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
hardware-lover schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:01:
Je doelt op Live Update 5? http://nl.msi.com/service/Live-Update-5-Manual/

Dat zou eigenlijk ook moeten werken mits deze een nieuw BIOS bestand kan vinden om te flashen maar de CPU zou met je huidige BIOS versie ook moeten werken. Mogelijk staat er nu in het BIOS ingesteld dat flashen niet wordt toegestaan en is deze instelling aan te passen? Heb je al geprobeerd om het BIOS te resetten via JBAT1 : Clear CMOS Jumper? Dit doe je als het systeem uit staat, kijk anders even in de handleiding van je moederbord.
Msi live update 5 is corrupt, dat zegt iedereen op het msi forum. Daarom hebben ze zelf een programma gemaakt(de moderators dus het is veilig) genaamd: MSI HQ USB BIOS Flashing Tool

Ik heb het batterijtje gister al eruit gehaald en me broer zei dat ik zo'n raar dingetje op de CMOS jumper moest zeggen terwijl mijn computer uit stond, dat hebben we ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals gezegd, de CPU zou ook moeten draaien zonder dat het BIOS geflashed wordt met een nieuwere versie. Als de info op de MSI website correct is. Het enige wat je mogelijk zou kunnen proberen is de CPU op een ander moederbord te testen om te kijken of deze daar wel op wil draaien. Als op jou moederbord de oude CPU wel goed werkt en het systeem verder vlekkeloos draait, dan lijkt er met de overige hardware weinig mis te zijn. Een CMOS reset via een jumper is voldoende om het moederbord terug te brengen in zijn uitgangs-situatie, daarvoor hoeft de batterij niet verwijderd te worden.

Testing, one, two ...

Pagina: 1