Ik probeer op mijn Ubuntu 12.04 (Desktop) de Google Authenticator werkend te krijgen, zodat ik de token die op mijn smartphone naar voren komt ook moet invoeren bij het inloggen.
Wat ik tot dusverre heb gedaan:
- Package openssh-server geïnstalleerd
- Packge libpam-google-authenticator geïnstalleerd
- In /etc/pam.d/sshd file onderaan 'auth required pam_google_authenticator.so' toegevoegd
- In /etc/ssh/sshd_config de string 'ChallengeResponseAuthentication' gewijzigd van 'no' naar 'yes'
- SSH herstart gedaan en de computer opnieuw opgestart
- google-authenticator gestart en gekoppeld
Link stappenplan: http://askubuntu.com/ques...ication-for-remote-logins
Dan zou ik er volgens de guide moeten zijn. Alleen er gebeurt bij mij niks. Ik log in met mijn normale wachtwoord en Ubuntu vraagt niet om mijn Authenticator wachtwoord.
Ik heb op het inernet gezocht maar ik kan niet vinden wat ik anders zou moeten doen / ik vergeten ben. Weet iemand van jullie wat ik fout doe?
Edit//
Ik zie het al, het artikel gaat over remote logins. Weet iemand van jullie of het mogelijk is met Authenticator in te loggen bij je normale (Unity) log-in?
Wat ik tot dusverre heb gedaan:
- Package openssh-server geïnstalleerd
- Packge libpam-google-authenticator geïnstalleerd
- In /etc/pam.d/sshd file onderaan 'auth required pam_google_authenticator.so' toegevoegd
- In /etc/ssh/sshd_config de string 'ChallengeResponseAuthentication' gewijzigd van 'no' naar 'yes'
- SSH herstart gedaan en de computer opnieuw opgestart
- google-authenticator gestart en gekoppeld
Link stappenplan: http://askubuntu.com/ques...ication-for-remote-logins
Dan zou ik er volgens de guide moeten zijn. Alleen er gebeurt bij mij niks. Ik log in met mijn normale wachtwoord en Ubuntu vraagt niet om mijn Authenticator wachtwoord.
Ik heb op het inernet gezocht maar ik kan niet vinden wat ik anders zou moeten doen / ik vergeten ben. Weet iemand van jullie wat ik fout doe?
Edit//
Ik zie het al, het artikel gaat over remote logins. Weet iemand van jullie of het mogelijk is met Authenticator in te loggen bij je normale (Unity) log-in?
[ Voor 7% gewijzigd door Rebunted op 19-01-2013 13:44 ]