Ik wil op korte termijn graag een aantal Java webshop oplossingen met elkaar vergelijken. Hiervoor heb ik een shortlist gemaakt met mogelijke open-source kandidaten om in deze vergelijking op te nemen:
Naast de vergelijking van features, gaat het mij eigenlijk vooral om gebruikerservaringen en integratie mogelijkheden. Betrouwbaarheid, goede documentatie, grote community en regelmatige updates spelen natuurlijk ook in het voordeel.
Ik had graag mijn ervaringen in deze thread gedeeld, maar kijk ook uit naar ervaringen van andere gebruikers met één van bovenstaande producten? Dit mag zelfs in een ver verleden zijn..
- Broadleaf Commerce: eerder een framework dan een kant-en-klaar product
- Shopizer: view technologie op basis van Struts
- JadaSite: lijkt veel functionaliteit te bevatten
- SoftSlate: community edition ontbreekt uitgebreide functionaliteit
- Konakart: Java kloon van oscommerce
- OFBiz: product van Apache, maar lijkt wel erg complex
Naast de vergelijking van features, gaat het mij eigenlijk vooral om gebruikerservaringen en integratie mogelijkheden. Betrouwbaarheid, goede documentatie, grote community en regelmatige updates spelen natuurlijk ook in het voordeel.
Ik had graag mijn ervaringen in deze thread gedeeld, maar kijk ook uit naar ervaringen van andere gebruikers met één van bovenstaande producten? Dit mag zelfs in een ver verleden zijn..