[Wireless Keyboard A1016] 'Opstartproblemen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hallo,

Zoals in de topictitel vermeld, heb ik last van 'opstartproblemen' bij mijn Wireless Keyboard. Ik zal de situatie hier even iets preciezer uitleggen:

Ik maak gebruik van het eerste model Wireless Keyboard (A1016), uit ergens tussen 2003 en 2007 geloof ik (deze dus). Dit keyboard gebruik ik bij een Mac Mini 2011 (2.5GHz). De Mini schakel ik volledig uit als deze niet (meer) gebruikt wordt ('s nachts bijvoorbeeld).

Het probleem dat zich voordoet is het volgende; als ik de Mini heb opgestart, en deze in het loginscherm terecht is gekomen, werkt de Magic Trackpad direct zonder problemen, maar komt het 9/10 keer voor dat ik met het Wireless Keyboard niet mijn wachtwoord in kan voeren. Hierdoor ben ik genoodzaakt een ander keyboard te gebruiken om mijn wachtwoord in te voeren, waarna ik, eenmaal ingelogd, de verbinding met het Wireless Keyboard weer tot stand kan brengen. Als het keyboard eenmaal goed verbonden is, zijn er geen problemen meer, ook niet met sleep, totdat de Mini opnieuw opgestart wordt.

Nu hoop ik dat jullie wellicht inzicht kunnen geven in wat hier aan de hand is. Zijn de Mini en het Wireless Keyboard te verschillend van leeftijd, waardoor deze problemen voorkomen? Of kan er iets aan de hand zijn met het keyboard? Ik kan er zelf via Google helaas geen antwoord op vinden.