Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Beste collega's Tweakers,

Ik heb van een mede-tweaker hier een HP Workstation XW4600 op de kop kunnen tikken.
Het gaat over ééntje met een Intel Core2 Quad Q9550, 4GB RAM & een FX1400 grafische kaart. Ook zitten er 2 hd's in (één van 250gb waar het OS op staat en 1tb voor de downloads)

Nu zit ik met een dilemma over het besturingssysteem.

Ik heb er een Windows 8 op geïnstalleerd en heb de indruk dat deze toch niet top stabiel draait, vooral niet in het begin als deze uit standby komt.
Windows 7 is in principe ook geen probleem, daar we nog een 2de pc met windows 7 in huis hebben.

PC zal gebruikt worden om wat bureauwerk te doen (betalingen / word / excel / ... mss sporadisch is een beetje PS) en wat downloads.

Wat is jullie mening?

Verder heb ik ook nog een 2de vraag betreffende mediastreaming : Als je MKV wil streamen wat voor netwerkverbinding heb je dan zeker nodig? Gigabit?
Het zit hem zo : ik heb in onze woonkamer een simpele mediaplayer staan, verbonden met LAN naar een BBox van Belgacom. Deze is verbonden met onze bureau op de 1ste verdieping mbv een powerplug van devolo 85MB. Om verder te gaan heb ik daar een Linksys 10/100 netwerkswitch staan en daar is de HP Workstation bedraad aangesloten.
Op één of andere manier blijkt een MKV niet 100% goed gestreamed te worden naar de Mediaplayer.

Voorstellen?

Ik hoor het graag!!

Groeten!

Verwijderd

full HD = 120Mbit = 12MB /s. Dus met 85Mbit kan je wel 720p streamen maart niet hoger. Dus als fullHD de bedoeling was heb je overal GB netwerk nodig idd. btw Win7 draait prima op een server gewoon alle grafische rommel uit en je zit goed :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Uncompressed ? welke codecs in de mkv ??

Nu zeg je maar wat, kwaliteit van het full hd beeld is bepalend

[ Voor 4% gewijzigd door Weezer-DC op 19-01-2013 13:08 ]