Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Internet' laptop

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn Oma. Eigenlijk doet ze niet veel meer op haar laptop dan internetten en mailtjes sturen. Misschien een keer de vakantiefoto's van de (klein)kinderen bekijken, maar dan houdt het ook echt op.

De schermgrootte moet rond de 15" worden, 13" is te klein, en 17" te lomp. Budget is max € 500. Ik wil echter wel een degelijke laptop met toch ietwat tempo. Geen budget-Aldi-Medion laptop van €250.

Na wat gezoek in de pricewatch ben ik hierop uitgekomen: pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V Mijn vraag nu, wat vinden de Tweakers hiervan, en wat kan er beter?

(P.S. Ik weet dat de laptop met Windows 7 komt. Dat is voor nu even prima. Mijn oma heeft jarenlange ervaring met Vista, en daarin kan ze voor haar leeftijd toch vrij veel. Ik heb zelf überhaupt nog nooit Windows 8 aangeraakt, dus ik wilde de overstap niet te groot maken. Ik kan zelf voor niet te veel geld een w8 upgrade krijgen via school, dus dat kan altijd nog.)

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Anyone?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Kijk eens bij de Lenovo laptops.
Haal er een rond de €400 en zet er nog een SSD bij.

Je kan overigens tot einde van de maand voor €30 een Windows 8 pro upgrade versie bestellen.

Of een Dell Inspiron 15 met een i5 enzovoort voor €479 waar je met wat kortingen nog wat eraf kan halen :)

Overigens bezit die ook over een msata aansluiting en dus geschikt voor een mSata SSD.

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

De. 'oude' modellen, nieuwe bevatten trage cpu's (ulv processoren)

[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 20-01-2013 13:17 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem een Lenovo Essential en neem er dan een SSD bij, zal veel sneller werken. eigenlijk wat Quad al zei. Misschien kan je ook kijken naar een iPad of Tablet?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze? Die asus was toch helaas niet leverbaar. SSD's erin gaan schroeven heb ik niet zo'n zin in, en bovendien maakt een SSD echt niet zoveel verschil voor internet en mail laden. (Werk zelf dagelijks met SSD en normale HDD).

Ik heb zelf deze gevonden, vinden jullie 'm wat? pricewatch: Acer Aspire E1-571-32324G50Mnks