Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist Windows 2012 Standard geinstalleerd op mijn thuisservertje: http://tweakers.net/gallery/sys/217295
Er zat eerst Windows 2008 R2 Enterprise op, maar het is geen upgrade naar 2012.
Ik heb een volledig nieuwe 2012 installatie vanaf scratch gedaan (Low level Format C:).

Bij Windows 2008 was een optie om Defender te installeren, je moest toen ook Desktop Experience installeren.
Nu was ik daar naar op zoek bij 2012.
Ik weet dat Defender flut is, het is alleen een spyware ding geen virussen.

In principe doe ik er niks mee behalve als web server en download server.
Op mijn client waar ik verder op werk heb ik Microsoft Security Essentials geinstalleerd.
Ik kan daarvandaan een scan doen naar mijn server.

Vraag: Is Defender soms weggehaald bij 2012 of is het evt. onder een andere naam of volledig geintegreerd ?
Op het Internet krijg ik alleen maar pagina's over hoe ik het moet installeren onder 2008.
Ik heb verder geen spyware, dus ik kan niet testen of het werkt of niet :')

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

defender heet nu Windows Security Center :)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Windows Defender op Windows 8 is Microsoft Security Essentials! Dus Antivirus en Anti-spyware scanner ineen.

Op Server 2012 is er geen Defender geïnstalleerd of verkrijgbaar, tevens is het niet mogelijk Security Essentials te installeren zoals voorheen op server 2008 (r2) wel mogelijk was.
Je bent dus aangewezen op een ander commercieel (evt gratis) product.
Wil je basic AV bescherming op je server dan kun je Clam AV installeren en een Scheduled task maken om scans uit te voeren.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Ok, ga niet meer verder met zoeken.
Zoals aangegeven: Server is alleen maar wat webbestanden / SQL Server / download (MP3 / Divx / XVid / etc. )

Installeren van progs doe ik meestal op mijn client en daar zit Secutiry Essentials op.
Ik kan daarmee ook mijn server scannen, voordat ik iets op mijn server ga installeren. Maar dat komt zelden voor.

[ Voor 4% gewijzigd door GoT op 19-01-2013 14:33 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.