Athlon opengekraakt: wat doe je met plastic case?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik heb dit weekend m'n Athlon 700 ontdaan van z'n plastic winterjas. Op alle foto's van geopende Athlons zie je dat ze deze case gewoon eraf hebben gelaten [weggegooid?].

Nu leek het mij slimmer om dit kapje gewoon te gebruiken, omdat je CPU dan veel steviger in z'n slotje zit [ook fijn voor lompe coolers].

Dus heb ik een flink in m'n kapje zitten zagen en er de voorkant eruithaald, zodat de warmte goed weg kan, en een inkeping gemaakt voor een toekomstige GFD.
Daarna heb ik hem gewoon weer teruggeklikt op de heatplate, en hem met cooler weer netjes in z'n slot geprikt [ik kan helaas niet zo snel een foto laten zien, want ik heb geen digitale camera].

Nu is mijn vraag of hier nog nooit iemand op gekomen is [lijkt me sterk ;) ] of dat er toch negatieve kanten aan zitten. OK, je case is onherstelbaar kapot, maar als je'm openmaakt is de garantie toch verlopen. Dit is veel handiger, niet dan?

Shoot me...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:36
Hehe, nee je bent dus niet de eerste die eraan denkt, ik had het ook al in gedachten. Spijtig dat die GFD's zo duur zijn, anders had ik het al gedaan.

Tja, nadelen? helemaal geen plastic zal wel nog een beetje cooler zijn, maar als je procesor (die zo'n alpha p7125 moet torsen) er steeds uitvalt lijkt het me toch maar beter de casing erop te laten.

Verwijderd

Jup hiero ook (een PII) Alpha erop hangen...
heb de achterkant van de kap er alleen opzitten.... want zonder dat ding valt me proc geheid om...

op het moment zit ie lekker strak met klepje in me slot gedrukt... en alles werkt picobello

Verwijderd

Uhmmm, ik heb dat kapje nog wel ergens rondslingeren... Maar op de achterkant van mn proccie zit gewoon een fannetje van een Celeron heatsink tegenaan gestrapped met stiekies :)

Verwijderd

En wat voor core heb je?
is idd een goed id om 'em terug te plaatsen, zal eraan denken als ik de mijne loshaal :)

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ghz_: door nu juist de voorkant eruit te zagen, kan je nog steeds bij je proccie met zo'n heatsinkie met stiekies [wel cool :) ]. Het enige waar het om gaat is dat je hele koelknutselgevalletje een stuk stabieler in z'n slot staat.
Je moet je kast maar eens gaan moven als je CPU er niet stevig instaat. Niet echt gezond.

=Alpha=Sniper: Heb je nog je volledig intacte plastic case er op zitten? Dan kun je dus door even te zagen de achterkant opmaken, zodat je weer een hoop warmte kwijtraakt [al zal dat met zo'n Alpha misschien niet nodig zijn].

Remco: Ik had "pech". M'n week 10 Athlon 700 bleek een gewone 700 core te hebben. Balen. Vooral na al die berichten over week 17's met een 900 core. Maar ja, je kan niet alles hebben.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhmmz... was dat niet een 750 uit week 17 met een 900 Core?

Verwijderd

En dan nog te bedenken dat aan mijn Athlon nog een dik waterblok hangt... :D

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ro__=> je kan hem ook inscannen :), moet je wel een scanner hebben, maar tegenwoordig kan je die overal vinde,op school etc.... ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
FrankGuthrie:
Dûh! Natuurlijk kan ik 'm inscannen. Maar dan moet ik wel eerst een foto maken, het rolletje volmaken en die laten ontwikkelen en afdrukken.

Daylights:
Ook. Maar de eerste berichtgevingen gingen volgens mij over week 17 Athlon 700's w/900 core. [zie http://www.aceshardware.com/Spades/read_news.php?post_id=592 ]

Ghz_:
Whow! Dan moet je je kast sowieso niet teveel bewegen. Gaat 'ie klotsen ;) . LOL.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Frank bedoeld geloof ik processor op scanner gooien, gaat namelijk ook. Alleen als het je enige processor is gaat het wat moeilijker.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik kan het proberen, maar volgens mij krijg je dan geen goed plaatje. Je kunt hem ook alleen plat erop leggen, en dan zie je de bovenkant niet.
Pagina: 1