Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Ik heb al een Linux-systeem dat ik gebruik voor dagelijks gebruik (films/muziek/tv/internet). Het doet het nog uitstekend maar Linux is niet ideaal voor de meeste games. Vandaar dat ik een budget game systeem wil bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten? 400-600 euro. Liefst minder dan meer natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Ik heb eventueel nog een WD 2TB HDD en een externe HDD mocht ik opslagruimte tekort komen. Ook heb ik de randapparatuur al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Computer. Monitor, keyboard en muizen zijn niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Het systeem moet PoE (Path of Exile) op de hoogste resolutie / settings aankunnen met degelijke FPS (60+). Ik moet zo'n 5GB van de RAM kunnen reserveren als RAMdisk om de game daarvan te laden. Ook moet het systeem niet heel luid zijn, maar dat zal wel lukken. Verder heb ik niet veel eisen, misschien af en toe een ander spel spelen zoals DayZ of AoEII.
Dit heb ik samengesteld:
Commentaar? Wat is niet slim / zouden jullie anders doen?
Dit gaat mijn eerste systeem worden dat ik zelf in elkaar ga zetten.
Ik twijfel nog over de voeding. Is deze misschien te zwak? De reden dat ik een vrij goedkope videokaart neem (in plaats van bijvoorbeeld een 7850 royalqueen uit de BBG) is omdat een videokaart makkelijk te upgraden is in de toekomst. Dan heb ik liever een SSD en meer RAM omdat me dat veel betere prestaties geeft.
Bij voorbaat dank
Wat mag het systeem gaan kosten? 400-600 euro. Liefst minder dan meer natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Ik heb eventueel nog een WD 2TB HDD en een externe HDD mocht ik opslagruimte tekort komen. Ook heb ik de randapparatuur al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Computer. Monitor, keyboard en muizen zijn niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Het systeem moet PoE (Path of Exile) op de hoogste resolutie / settings aankunnen met degelijke FPS (60+). Ik moet zo'n 5GB van de RAM kunnen reserveren als RAMdisk om de game daarvan te laden. Ook moet het systeem niet heel luid zijn, maar dat zal wel lukken. Verder heb ik niet veel eisen, misschien af en toe een ander spel spelen zoals DayZ of AoEII.
Dit heb ik samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 640 Boxed | € 61,40 | € 61,40 |
| 1 | Asus AMD AM3+ M5A78L-M/USB3 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5 | € 86,21 | € 86,21 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 51,10 | € 51,10 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 73,99 | € 73,99 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | Antec VP350P | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Corsair Neutron GTX 120GB | € 117,85 | € 117,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 503,69 | |
Commentaar? Wat is niet slim / zouden jullie anders doen?
Dit gaat mijn eerste systeem worden dat ik zelf in elkaar ga zetten.
Ik twijfel nog over de voeding. Is deze misschien te zwak? De reden dat ik een vrij goedkope videokaart neem (in plaats van bijvoorbeeld een 7850 royalqueen uit de BBG) is omdat een videokaart makkelijk te upgraden is in de toekomst. Dan heb ik liever een SSD en meer RAM omdat me dat veel betere prestaties geeft.
Bij voorbaat dank