ATA66 HD op ATA100 controller

Pagina: 1
Acties:

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik weet het niet zeker, dus ik vraag dit maar ff...

Zijn die ATA100 controllers (en kabels ook) backwards compatible:?:?:?

Enne, als ik een ATA100 naast een ATA66 (op dezelfde IDE aansluiting dus) plaats, wordt dan de ATA66 snelheid genomen:?:?:?

Hierop verdergaand: Een HD naast een CD-ROM speler plaatsen heeft dus totaal geen nut:?:?:?

Enne, ja ik heb de search functie gebruikt... Heb echter alleen halve antwoorden gevonden... :P

[EDIT]
Ow ja, ik heb dus een MSI K7T Turbo (zonder RAID) voor de duidelijkheid

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
ATA100 is backwards compatible met ATA66, zelfs met ATA33 ! Verder moet ik je vertellen dat ik hier niet zoveel verstand van heb, dus kan ik geen antwoord geven op je andere vragen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Enne, als ik een ATA100 naast een ATA66 (op dezelfde IDE aansluiting dus) plaats, wordt dan de ATA66 snelheid genomen:?:?:?
Jep, zet ze dan ook apart (andere IDE aansluiting), dan kunnen ze elkaar wel verdragen.
Hierop verdergaand: Een HD naast een CD-ROM speler plaatsen heeft dus totaal geen nut:?:?:?
Snelste CDROM is nog steeds UDMA33, dus ook apart hangen of gewoon in standaard UDMA33 controller van mammaplank pluggen.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58
Op zaterdag 02 juni 2001 14:35 schreef BalusC het volgende:

Snelste CDROM is nog steeds UDMA33, dus ook apart hangen of gewoon in standaard UDMA33 controller van mammaplank pluggen.
Dat wist ik, maar of ik een standaard UDM33 controller heb:? Hmmmm...
Bedoel je dat die er apart op zit:?
Ik heb dus een MSI K7T Turbo (zonder RAID).

Bedankt voor de snelle reactie! :P