Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer start steeds weer vanzelf op

Pagina: 1
Acties:

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik heb hier een oude computer waar ik een verse install wil doen van Windows 7. Het volgende doet zich steeds voor en dat is dat hij als ik afsluit weer opnieuw uit zichzelf opstart.
Als ik in Google zoek naar een oplossing dan kom ik helaas niet tot het gewenste resultaat bij de tips die ik las.

Er werd gezegd dat je bij Systeemeigenschappen, opstart en herstelinstellingen de vink moet weghalen bij de computer automatisch opstarten.
In de BIOS Lan en timer op disabled.
Power on Source ACPI Controlled moet ingeschakeld staan. Maar helaas, het mocht niet baten. Ik heb een andere harddisk geprobeerd. Ik weet het nu niet meer :?

Heeft iemand voor mij nog een tip wat ik zou kunnen proberen?? Het gaat om zo'n computer:
pricewatch: HP Compaq DC5800 small form-factor pc (AK818AW)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Spiritual89
Bedankt voor de link maar ik heb het probleem opgelost. Na vannacht hevig gefrustreerd naar bed te zijn gegaan om 03:30u., heb ik eerst het batterijtje van het moederbord los gehaald. Vanmorgen weer terug gezet en sommige instellingen opnieuw ingesteld en warempel hij doet het!!!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spiritual89 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 02:50:
Ik heb hier een oude computer waar ik een verse install wil doen van Windows 7. Het volgende doet zich steeds voor en dat is dat hij als ik afsluit weer opnieuw uit zichzelf opstart.
Wanneer gebeurd dit? Geef eens wat meer info over deze reboots. Als je namelijk een blauw scherm krijgt met witte tekst, dan heb je een BSOD te pakken en zul je eerst moeten instellen dat je PC niet reboot bij zo'n melding. Vervolgens maak je daar bijvoorbeeld een foto van en plaatje die hier, of je zoekt de stopcode even op en gooi je die in Google.
Spiritual89 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:07:
Bedankt voor de link maar ik heb het probleem opgelost. Na vannacht hevig gefrustreerd naar bed te zijn gegaan om 03:30u., heb ik eerst het batterijtje van het moederbord los gehaald. Vanmorgen weer terug gezet en sommige instellingen opnieuw ingesteld en warempel hij doet het!!!
Dan was het dus een instelling in de BIOS. Jammer dat je nu dus niet weet welke. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2013 11:12 ]

• Spiritual89
CptChaos schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:10:
[...]
Wanneer gebeurd dit? Geef eens wat meer info over deze reboots. Als je namelijk een blauw scherm krijgt met witte tekst, dan heb je een BSOD te pakken en zul je eerst moeten instellen dat je PC niet reboot bij zo'n melding. Vervolgens maak je daar bijvoorbeeld een foto van en plaatje die hier, of je zoekt de stopcode even op en gooi je die in Google.
[...]
Dan was het dus een instelling in de BIOS. Jammer dat je nu dus niet weet welke. ;)
Ik kreeg geen b.s.o.d. maar hij startte gewoon uit zichzelf weer op. En de enige instelling die ik in de BIOS heb gewijzigd is tijd, datum en jaar. That's it :*)