Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495568

Topicstarter
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik een HTC Wildfire S gehad. Was hier vrij tevreden over, maar helaas krijg ik teveel last van mijn vingers met het typen op touchscreen. Resultaat: telefoon links laten liggen.

Daarom heb ik nu mijn oude Nokia E71 weer in gebruik genomen. Super fijn met het toetsenbord (en niet elke dag opladen), maar de mogelijkheden zijn ook zeer minimaal. Ik mis de extra functies, zoals games, weerupdates, handige kalender, goed emailgrogramma, etc.

Daarom mijn vraag: wat is een goed alternatief? Een telefoon met de functies die ik gewend ben, maar dan wel met toetsenbord. Kan eventueel ook in combinatie met touchscreen.

Zelf zat ik te kijken naar een Blackberry Touch 9900, maar mij is niet helemaal duidelijk wat deze voor mogelijkheden qua 'entertainment' biedt.

Bedankt alvast!

Lyla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 12:18
Htc ChaCha, is ook nog sneller dan de wildfire en heeft een fijn toetsenbord etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Choasmarkk schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:15:
Htc ChaCha, is ook nog sneller dan de wildfire en heeft een fijn toetsenbord etc!
Oh die lijkt me inderdaad interessant! Lees ook goede reviews.

Wel 1 minpunt dat ik tegen kwam; zeer weinig intern geheugen.
Hier liep ik bij de Wildfire S ook wel tegen aan. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 17:55
Anoniem: 495568 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:54:
Een telefoon met de functies die ik gewend ben, maar dan wel met toetsenbord. Kan eventueel ook in combinatie met touchscreen.
Waar doel je precies op want de drie telefoons die je noemt zijn nu niet echt een drieling...
Nokia E71
HTC Wildfire S
Blackberry Touch 9900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
http://www.thinkgeek.com/product/ea6d/

misschien dat er ook zoiets bestaat voor andere telefoons? Wel ideaal lijkt mij :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07 08:30
Qua toetsenbord kan er niks tegen de Bold 9900 op.
Nadeel is dat je een BB abonnement moet nemen om alle functies te kunnen gebruiken.

Er zitten gewoon games op, een weer applicatie, en een redelijk goede browser, goede mail app.

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 19-01-2013 00:18 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
C0rnelis schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:54:
[...]

Waar doel je precies op want de drie telefoons die je noemt zijn nu niet echt een drieling...
Nokia E71
HTC Wildfire S
Blackberry Touch 9900
Ja heb je gelijk in. Ik doel op de functies van de Wildfire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

Wil je specifiek een E71/blackberry achtig toetsenbord of is een slider ook goed? En wat is je budget? Er zijn namelijk nog een paar HTC qwerty toestellen in de VS uitgekomen met erg goede specs voor het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
  • Laatst online: 16-04-2024
Als een slider ook kan heb is er ook nog de xperia pro - ik zie net dat deze nu nog maar €170 euro kost in duitsland (let op wel een qwertz).

Ik heb zelf een xperia pro, mijn zusje heeft een htc chacha en mijn vader een blackberry (zonder touchscreen). Ik vind zelf het grotere scherm van de xperia pro een voordeel, maar als je een nokia E71 gewend bent, zal je dit misschien niet zo veel uitmaken. Verder heeft BB een minder uitgebreide app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 460511 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:18:
Wil je specifiek een E71/blackberry achtig toetsenbord of is een slider ook goed? En wat is je budget? Er zijn namelijk nog een paar HTC qwerty toestellen in de VS uitgekomen met erg goede specs voor het geld
Het liefst een BB achtig toetsenbord, maar een heel goede slider mag ook ;) Heb 'vroeger' ook een Xperia gehad, maar dat toetsenbord was echt irritant in gebruik. Sliden ging na een tijdje ook vrij stroef.

Mijn budget is eigenlijk afhankelijk van t abonnement. Een telefoon van € 500,- zou ik in combinatie met een nieuw abonnement nemen. Als de telefoon alleen apart te verkrijgen is, zou ik zeggen zo'n € 250,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kwam wel net de Samsung Galaxy Pro tegen. Zou dit iets kunnen zijn?
Vind het ook altijd lastig om goed in te schatten of een telefoon nog genoeg up to date is.

Als ik nu naar mijn E71 kijk kan ik me haast niet meer voorstellen dat ik daar eerst genoegen mee nam, qua functionaliteit. Ivm mijn HTC dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

Anoniem: 495568 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:47:
[...]

Het liefst een BB achtig toetsenbord, maar een heel goede slider mag ook ;) Heb 'vroeger' ook een Xperia gehad, maar dat toetsenbord was echt irritant in gebruik. Sliden ging na een tijdje ook vrij stroef.

Mijn budget is eigenlijk afhankelijk van t abonnement. Een telefoon van € 500,- zou ik in combinatie met een nieuw abonnement nemen. Als de telefoon alleen apart te verkrijgen is, zou ik zeggen zo'n € 250,-.
Ik zou voor ongeveer 200€ een HTC mytouch 4g slide uit de VS importeren. Op de Droid 4 na de meest sterke qwerty android, en werkt hier in nederland out of the box met zowel tmobile als vodafone, en heeft alle HTC functies die je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Laatst online: 11-07 12:18
Heb bij de ChaCha nooit problemen met het geheugen gehad, als je alleen Facebook, twitter en whatsapp met daarnaast nog een paar apps hebt loop je echt niet tegen dat aan. Er zit verder ook een acceptabele camera op en een speciale facebook knop. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 16:33

Roytoch

Nietes

Wachten op de Blackberry Q10? Ik zou zelf niet echt vrolijk worden van BB maar de appselectie begint re-de-lijk en zal snel beter worden (1000 native, 70.000 via de matig presterende android emulator nu). Bovendien een touchscreen met 720x720 resolutie wat echt prima is, een goed toetsenbord en een goede (webkit) browser.

Chacha is trouwens een prima telefoon als je de wildfire S gewend bent, maar schermkwaliteit, snelheid en geheugen vallen in het niet bij modernere smartphones.

Beter een HTC Chacha dan een Samsung Pro trouwens, die laatste zijn echt ondingen (persoonlijke mening op basis van gebruik).

Welles

Pagina: 1