Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste mensen,

Nadat ik een aantal jaren op het instap Internet+Bellen van KPN heb gezeten (8 mb Down, 1 Up)
Dacht ik toch maar eens aan een upgrade, dus heb ik standaart gepakt (40 Down, 4 Up).
Na heel veel gezijk en 2 weken geen internet en telefoon, heb ik mijn nieuwe abbo.
Nu had ik bij Instap 1.2mb/s als ''effectieve'' Down snelheid (dus waar ik daadwerkelijk iets mee naar beneden haal) en upload heb ik nooit echt naar omgekeken.
Nu ben ik dus van 8>40 mb/s gegaan, dus in mijn ogen is dat 8 x 5 = 40, dus een vermenigvuldiging van 5 in de snelheid.

Wat ik daadwerkelijk haal is hoogstens 2,4 mb/s (zou 6 moeten zijn) effectief en upload ligt ook 2x zo hoog als eerst.
Met verschillende speedtests kom ik uit op 20 mb/s Down theoretisch, en 1 mb/s up theoretisch.
Down moet dus 2x zo hoog zijn en up 4x.

Na een half uur in de wachtrij bij de klantenservice komt er een dame aan de lijn die je na een uur verteld dat het TOT 40 mb/s is en dat ik niet moet zeuren, volgensmij betaal ik niet extra om niet de snelheid te krijgen die ik moet hebben. Natuurlijk snap ik dat die 40mb/s ook 35 mb/s kan zijn, er gaat immers altijd snelheid verloren, maar de HELFT minder vind ik toch werkelijk schandalig.

Wat valt hier aan te doen? Wat KAN ik er aan doen? Want ik wordt hier dus echt kotsmisselijk van 8)7
Ik vind die Routers van de KPN ook al zo brak, het wifi-singaal komt nog niet eens door op de eerste verdieping, terwijl mijn Sitecom Gigabit x3 toch 3/5 streepjes heeft als ik 50 meter ervanaf sta.

Alsvast uw dank voor het helpen,

-kuusj98 :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Hoe ver zit je van de centrale? En test eens met een kabel ipv wifi :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 22:09 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Nou, speedtest.nl zegt 715meter...
Maar ik heb trouwens ook een nieuw IP wat zegt dat ik ergens in midden-holland woon terwijl ik in zuid-limburg woon?!
Ik heb em altijd aan de kabel, maar met de iPad enzo, je weet wel, die dingen...
[edit]
op deze site: http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck, ben ik er 915 meter vanaf...

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 18-01-2013 22:14 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

TOT snelheden, een verplichting voor voice van 350kb/s en geen verbrekingen: klinkt alsof KPN het inderdaad bij het rechte eind heeft.

Jouw upgrade van het pakket betekent meer dan alleen het verhogen van een theoretische snelheidscap.

Maar om effectief bij het eerste punt te beginnen: op welke waarden traint je modem in?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
kKaltUu schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:14:
TOT snelheden, een verplichting voor voice van 350kb/s en geen verbrekingen: klinkt alsof KPN het inderdaad bij het rechte eind heeft.

Jouw upgrade van het pakket betekent meer dan alleen het verhogen van een theoretische snelheidscap.

Maar om effectief bij het eerste punt te beginnen: op welke waarden traint je modem in?
''Maar om effectief bij het eerste punt te beginnen: op welke waarden traint je modem in?''
Sorrie, maar dat moet je me nog een wat beter uitleggen ;)
Ja, maar het is onacceptabel, eerst haalde ik nog 30mb/s down en 4 up, bijna zoals het moet zijn.
Maar dat is nu opeens ''sneaky'' steruggeschroeft, ofdat ik het misschien niet merk? Die klantenservice is al helemaal een ramp... :(

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Bij KPN moet je niet willen dat je de geadverteerde snelheid haalt. Dat levert veel te veel gezeik op want ze gaan het toch nooit halen. Als je stabiel internet wil op hoge snelheid dat ook daadwerkelijk die snelheid haalt, kijk dan eens naar kabel of glasvezel.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:35
kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:17:
[...]

''Maar om effectief bij het eerste punt te beginnen: op welke waarden traint je modem in?''
Ja, maar het is onacceptabel, eerst haalde ik nog 30mb/s down en 4 up, bijna zoals het moet zijn.
Maar dat is nu opeens ''sneaky'' steruggeschroeft, ofdat ik het misschien niet merk? Die klantenservice is al helemaal een ramp... :(
Het is niet een kwestie van sneaky teruggeschroeft. Omdat je een bepaalde afstand van de centrale af zit, kun je geen hogere snelheid ontvangen en pakt je modem de meest hoge, stabiele waarde/snelheid die hij kan vinden. In jouw geval is dat dus 20 mb/s.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
BeefHazard schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:20:
Bij KPN moet je niet willen dat je de geadverteerde snelheid haalt. Dat levert veel te veel gezeik op want ze gaan het toch nooit halen. Als je stabiel internet wil op hoge snelheid dat ook daadwerkelijk die snelheid haalt, kijk dan eens naar kabel of glasvezel.
Nee daar begint het gezijk pas, ze leggen hier geen glasvezel aan ''omdat het niet hoeft''. Ik hoef trouwens ook geen 100 euro per maand te gaan betalen aan internet, we hebben geen onbeperkt budget....
Ik vind de 60 euro die ik nu betaal al veel te veel voor wat ik krijg...

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
MaZeLe schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:21:
[...]

Het is niet een kwestie van sneaky teruggeschroeft. Omdat je een bepaalde afstand van de centrale af zit, kun je geen hogere snelheid ontvangen en pakt je modem de meest hoge, stabiele waarde/snelheid die hij kan vinden. In jouw geval is dat dus 20 mb/s.
Waarom was het dan in de eerste weken gewoon de snelheid die het moest zijn?
De centrale is niet opeens 2 km verplaatst lijkt me...

Verwijderd

Waarschijnlijk niet stabiel en daarom na aantal weken snelheid verlaagd tot een stabiel signaal.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:25:
Waarschijnlijk niet stabiel en daarom na aantal weken snelheid verlaagd tot een stabiel signaal.
Ik weet toevallig niet veel over routers, maar het lijkt me erg sterk dat een router ''onstabiel'' signaal heeft, het was in die tijd geen een keer uitgevallen.
Ik ga morgen maar weer aan de telefoon hangen, en ze tot het uiterste drijven voor mijn snelheid, en dat ze anders maar de snelheid zo bijschroeven dat het tenminste redelijk is.

O-)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, misschien toch maar kijken naar kabel dan, voor 52 euro heb je TV, 60down/6up mbit connectie, en telefoon, één rekening.

€68? 120mbit. En kabel is wel een stukje stabieler. ZEKER voor TV.

DSL is tot op zekere hoogte te vergelijken met "wifi over een kabeltje".(erg overgesimpliceerd). In het verleden konden iPads niet de snelheid weergeven, maar als je een Windows/Android WiFi apparaat pakt zie je dat je, zelfs als je stil op een plek zit, steeds wisselende snelheid hebt (Ik zit nu in m'n hotel op 36mbit, minuutje geleden 24mbit, en maximaal 54). DSL wisselt zo ook steeds.40 is je max, net zoals dit hotel maximaal 54 is. Halen ga je het alleen als je met ducttape de antennes aan elkaar vastmaakt, of bij DSL als je echt vlak naast de centrale gaat wonen. Je woont helaas bijna een kilometer ver weg. Tsja, dan haal je de maximum niet.

Wat KPN uit coulance kan doen is je een goedkoper abo geven. Meer niet, helaas... het stond in de voorwaarden. Ik hoop dat je per maand kan opzeggen zoals bij Ziggo, en kunt switchen.

Kabel heeft als voordeel dat je TV bandbreedte er niet van afgetrokken wordt (digitale TV tuners ontvangen alles simultaan en je zapt gewoon net zoals een analoge TV; frequentie wisselen en op stream intunen!). Alleen telefonie gaat er vanaf... 64kbit/sec. Maar dat merk je niet (overigens, dat is de reden eigenlijk dat je bij Ziggo ook een "gratis" internet verbinding krijgt als je alleen telefonie afneemt... het is alleen nogal dial-up snel)

[ Voor 85% gewijzigd door Umbrah op 18-01-2013 22:45 ]

• BeefHazard
kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Ik weet toevallig niet veel over routers, maar het lijkt me erg sterk dat een router ''onstabiel'' signaal heeft, het was in die tijd geen een keer uitgevallen.
Als je het zo goed weet, wat doe je hier dan nog? Ga het dan lekker zelf uitzoeken met KPN 8)7
*zoekt tweakblog die dit soort gedrag bij TS'en beschrijft*

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
BeefHazard schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:30:
[...]

Als je het zo goed weet, wat doe je hier dan nog? Ga het dan lekker zelf uitzoeken met KPN 8)7
*zoekt tweakblog die dit soort gedrag bij TS'en beschrijft*
*Zucht* Ik wou het niet zo laten overkomen...
Ik ben nu even in de settings van et ding aan het kijken en er staat:
Actual Data Rate 3343 (Kbps.) 32664 (Kbps.)
Attainable Rate 5935 (Kbps.) 37961 (Kbps.).

Maar dat haal ik dus bij verre niet...

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:17:
[...]

"sneaky" terugschroeven doet KPN niet, het modem traint zich in op de hoogst mogelijke waarden waarbij de lijn stabiel blijft.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
kKaltUu schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:32:
[...]

"sneaky" terugschroeven doet KPN niet, het modem traint zich in op de hoogst mogelijke waarden waarbij de lijn stabiel blijft.
Aha.
Maar ligt dat dan ook eraan of mijn buren op het internet zitten of niet? (hun lijn dan, maar ik heb gelezen dat adsl gedeeld word)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:23:
[...]

Waarom was het dan in de eerste weken gewoon de snelheid die het moest zijn?
De centrale is niet opeens 2 km verplaatst lijkt me...
VDSL heeft een veel korter bereik dan normaal ADSL, binnen een kilometer zakt de snelheid al aardig, voorbij de 2kilometer ga je al richting ADSL2 snelheden.

Mogelijk dat in die 2 weken er meer zijn aangesloten en het gewoon 'drukker' is geworden (je zit altijd op minimaal 25:1 overboeking).
kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:32:
[...]

*Zucht* Ik wou het niet zo laten overkomen...
Ik ben nu even in de settings van et ding aan het kijken en er staat:
Actual Data Rate 3343 (Kbps.) 32664 (Kbps.)
Attainable Rate 5935 (Kbps.) 37961 (Kbps.).

Maar dat haal ik dus bij verre niet...
Dat is dus wel je ingetrainde snelheid, dan zit het dus gewoon aan je netwerk kant.

http://www.bbned.nl/speedtest/
Probeer deze eens met 100MB, desnoods via een downloadmanager (die maakt meerdere lijnen).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2013 22:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:34:
[...]

VDSL heeft een veel korter bereik dan normaal ADSL, binnen een kilometer zakt de snelheid al aardig, voorbij de 2kilometer ga je al richting ADSL2 snelheden.

Mogelijk dat in die 2 weken er meer zijn aangesloten en het gewoon 'drukker' is geworden (je zit altijd op minimaal 25:1 overboeking).

[...]

Dat is dus wel je ingetrainde snelheid, dan zit het dus gewoon aan je netwerk kant.
Mhh, met een directe kabel van de router naar de pc met een normale 1000/100/10 poort? Wat kan er dan mis zijn met mijn netwerk? Het heeft altijd zo gewerkt, met natuurlijk nieuwe kabels en alles...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:36:
[...]

Mhh, met een directe kabel van de router naar de pc met een normale 1000/100/10 poort? Wat kan er dan mis zijn met mijn netwerk? Het heeft altijd zo gewerkt, met natuurlijk nieuwe kabels en alles...
Mogelijk de speedtest zelf :) Daarom probeer die 100MB of 1000MB versie eens, die bouwt een redelijk stabiel gemiddelde op, met meerdere downloadlijnen kan je ook meteen zien wat je max is.

Heb je enkel Internet+bellen? TV bijvoorbeeld wordt standaard 4Mbit gereserveerd van je snelheid door je router voor de TV, als ik 32mbit pak minus 4mbit, daar gemiddeld factor 10 pak zou je richting 2,5~2,8MB/sec halen. Anders rond de 3MB/sec. (let op de b en B ).

Is er bij het testen ook verder niemand verbonden?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2013 22:40 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:34:
[...]
http://www.bbned.nl/speedtest/
Probeer deze eens met 100MB, desnoods via een downloadmanager (die maakt meerdere lijnen).
Daar heeft de speedtest: Uw huidige bandbreedte is 29.05 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 3.63 MB/sec.

Maar ik haal maximaal 2,2 mb/s....
Hoe kan hij wel die theoretische snelheid zo doorkrijgen maar niet de daadwerkelijke?

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:40:
[...]

Mogelijk de speedtest zelf :) Daarom probeer die 100MB of 1000MB versie eens, die bouwt een redelijk stabiel gemiddelde op, met meerdere downloadlijnen kan je ook meteen zien wat je max is.

Heb je enkel Internet+bellen? TV bijvoorbeeld wordt standaard 4Mbit gereserveerd van je snelheid door je router voor de TV, als ik 32mbit pak minus 4mbit, daar gemiddeld factor 10 pak zou je richting 2,5~2,8MB/sec halen. Anders rond de 3MB/sec. (let op de b en B ).

Is er bij het testen ook verder niemand verbonden?
Alleen internet+bellen.
nee, niemand, ik heb alles van het netwerk afgehaalt.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Een router heeft zo een maximum snelheid waarmee hij kan vertalen, er komt wat rekenkracht bij kijken. Toen ik naar m'n 120mbit lijn in Nederland ging vanaf een 10mbit lijn bleek m'n 2002 model WRT54G hooguit 22mbit door te kunnen pompen. Daar kwam ik achter door direct op de modem te gaan zitten met m'n laptop en te benchmarken.

Probeer jij dat ook eens; direct op de modem gaan zitten, zonder je router.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:34:
[...]

Aha.
Maar ligt dat dan ook eraan of mijn buren op het internet zitten of niet? (hun lijn dan, maar ik heb gelezen dat adsl gedeeld word)
Het maakt degelijk uit of je 5.000 of 10.000 buren op dezelfde lijn hebt zitten, maar dat komt door overboeking

De snelheden die jij in je modem ingetrained krijgt, zijn de snelheden die KPN stabiel KAN leveren (heb je liever iets trager internet of internet wat er om de 5 minuten uitklapt?)
Vanaf dit punt ligt het "klantdomein" zoals KPN het noemt, dit betekent dat alles wat je aansluit van jou is, en jouw verantwoordelijkheid. KPN heeft immers een deftig signaal geleverd!
kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:40:
[...]

Daar heeft de speedtest: Uw huidige bandbreedte is 29.05 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 3.63 MB/sec.

Maar ik haal maximaal 2,2 mb/s....
Hoe kan hij wel die theoretische snelheid zo doorkrijgen maar niet de daadwerkelijke?
Er zit een verschil tussen MB en mb. 100Mbit/s is 12.5MB/s.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die snelheid is de maximaal theoretische snelheid, uitgaande van 8bit per byte. Aangezien dit bij ADSL (en hogere) niet van toepassing is (correctiebit), heb je daar de vuistregel 10bit (of /10). 10Mbit kabel zou bv 1,25MB/sec halen, terwijl DSL veelal niet voorbij de 1MB/sec komt.

Maar wat doet die 1000MB bestand qua snelheid?
Umbrah schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:42:
Ik ga er vanuit dat hij gewoon een modemrouter heeft, kabel werkt iets anders ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2013 22:45 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:42:
Een router heeft zo een maximum snelheid waarmee hij kan vertalen, er komt wat rekenkracht bij kijken. Toen ik naar m'n 120mbit lijn in Nederland ging vanaf een 10mbit lijn bleek m'n 2002 model WRT54G hooguit 22mbit door te kunnen pompen. Daar kwam ik achter door direct op de modem te gaan zitten met m'n laptop en te benchmarken.

Uhm, sorrie, ik heb me waarschijnlijk vergist in router/modem (ik was al aan het twijfelen).
Pc is gewoon direct op de KPN box aangesloten. verder niks ertussen.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:43:
Die snelheid is de maximaal theoretische snelheid, uitgaande van 8bit per byte. Aangezien dit bij ADSL (en hogere) niet van toepassing is (correctiebit), heb je daar de vuistregel 10bit (of /10).

Maar wat doet die 1000MB bestand qua snelheid?

[...]

Ik ga er vanuit dat hij gewoon een modemrouter heeft, kabel werkt iets anders ;)
2.6 mb/s, haal ik ook soms op Steam.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan ook gewoon je bericht editen, je gaat nu wel erg vaak dubbelposten :P

2,6MB/sec zou niet helemaal goed zijn met deze ingetrainde snelheid, Alles al een keer uit en aan gedaan? Trek ook even voor de zekerheid je telefoon eruit, mogelijk dat die meer geserveerd heeft? (die zou dacht max 3-4mbit reserveren). Je zou dan rond de 28Mbit overhouden, dat naar 2,6MB is niet bijzonder raar als je vrij lage SNR hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2013 22:50 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Even proberen...
Nee daarom dacht ik al dat dat niet kan....
Maar als het de telefoon is, wat dan?
[edit]
Ok, ik heb dus even gekeken, maar natuurlijk heeft de nieuwe box van KPN een Y-kabel waar ik de telefoon dus niet van kan weghalen.
Als ik de telefoonkabel van de telefoon zelf eruithaal, heeft dat geen effect op de snelheid.

BTW, er is me net in de settings van 't ding iets opgevallen:
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 115754 591027452
CRC Error 0 105

Ik weet niet wat dit inhoud, maar het ziet niet bepaald ok uit?

[ Voor 71% gewijzigd door Kuusj op 18-01-2013 22:59 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lomp gesteld, dan zal je er mee moeten leven :)
KPN blijft het maximale persen uit de koperdraadjes in de grond, dit is gewoon het maximaal haalbare wat ze kunnen doen (of je moet naast een VDSL centrale gaan wonen, maar dat geeft nog geen garantie). Toch blijf ik het wat laag vinden voor een 32mbit intrain, mogelijk dat je KPN morgen nog een keer kan bellen en hopelijk een wat technischer persoon krijgt waar je ook de intrain en SNR marge kan doornemen.

Kabel en opkomend glasvezel heeft veel meer bandbreedte mogelijk, kabel is zeker niet overal even stabiel (mijn gebied bv :P), glasvezel is lang nog niet overal beschikbaar.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

Speedmaster

Make my day...

kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:51:

BTW, er is me net in de settings van 't ding iets opgevallen:
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 115754 591027452
CRC Error 0 105

Ik weet niet wat dit inhoud, maar het ziet niet bepaald ok uit?
Loop je interne bekabeling even goed na, kort lijntje naar ISRA punt, geen Splitter er tussen en netwerkkabel op poort 1 van het modem. gezien het aantal fouten in de download is je bekabeling brak.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Speedmaster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:39:
[...]

Loop je interne bekabeling even goed na, kort lijntje naar ISRA punt, geen Splitter er tussen en netwerkkabel op poort 1 van het modem. gezien het aantal fouten in de download is je bekabeling brak.
Ok, als je me dat heel even in wat kleinere stappen wil uitleggen zou ik dat zeer zeer fijn vinden :?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:43:
[...]

Ok, als je me dat heel even in wat kleinere stappen wil uitleggen zou ik dat zeer zeer fijn vinden :?
Deze stappen staan beschreven in de installatiehandleiding van het KPN pakket! :) Doe daar eens een blik op werpen!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het kabeltje wat je in de DSL hebt zitten naar het ISRA punt is ofwel brak of te lang max 2 meter wordt aangeraden. maar je zegt een Y kabel dan lijkt het me al dat er al pairbonding is toegepast maak even een paar foto's van de situatie om het een en ander duidelijk te krijgen.

Betreft de snelheid die wordt niet in de router terug geschakeld maar in de Wijkcentrale door de DSLAM. Als je de bekabeling hebt aangepast kun je vragen om een DSLAM reset uit te laten voeren. En kijken tot hoe ver hij dan terugvalt. Alhoewel je 33Mbit binnen krijgt zou je download snelheid wel hoger moeten liggen op de PC ik vermoed toch dat de interne bekabeling bij je thuis het grootste probleem is.

Edit: Laat een medewerker ook even een DSL check doen om te kijken welke waardes daar uit komen en vragen op welke afstand je zit van de centrale. Helaas ben ik aankomende week op vakantie maar daarna zou ik eventueel wel het een en ander voor je kunnen meten. Mocht je daar behoefte aan hebben kun je me altijd even Postcode en huisnummer per DM sturen.

Andere vraag is de installatie door jezelf gedaan of een monteur?

[ Voor 22% gewijzigd door bobsquad op 19-01-2013 00:03 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
dôh schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:45:
[...]

Deze stappen staan beschreven in de installatiehandleiding van het KPN pakket! :) Doe daar eens een blik op werpen!
Dat is dan iets voor morgen, nou ja, de handleiding kan ik nog wel bekijken...
Maar mijn enige probleem is dat de KPN box niet in de meterkast staat, maar in de woonkamer bij ons enige PTT kastje (je weet wel, die 5 pinnige stopcontact waar men telefoon en internet uit krijgt...).
En die kabel die het signaal van de meterkast naar het PTT kastje brengt in in de muur, onmogelijk om opnieuw te bekabelen. Nu is het natuurlijk zo dat ik die kabel kan doorknippen en die lengte van die kabel kan inkorten, maar dat lukt mij dus echt niet dus dat kost ook weer centjes om om te leggen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Geloof mij, ik en mijn collega's willen je zo goed mogelijk helpen als we kunnen. Je ouders/verzorgers(leeftijd 14 jaar) hebben de algemene voorwaarden geaccepteerd, daar staat duidelijk tot snelheid in. Wat jij kan doen: ISRA punt naar EB kort en rond kabeltje, EB naar pc utp kabel van kwaliteit. Je hebt al VDSL2, vandaar dat je er volgens jou ook 2 weken uit lag. Heb je ook een nieuwe EB gekregen? Zo ja welke is dit(misschien heb ik er in het topic over heen gelezen).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:47:
Het kabeltje wat je in de DSL hebt zitten naar het ISRA punt is ofwel brak of te lang max 2 meter wordt aangeraden. maar je zegt een Y kabel dan lijkt het me al dat er al pairbonding is toegepast maak even een paar foto's van de situatie om het een en ander duidelijk te krijgen.

Betreft de snelheid die wordt niet in de router terug geschakeld maar in de Wijkcentrale door de DSLAM. Als je de bekabeling hebt aangepast kun je vragen om een DSLAM reset uit te laten voeren. En kijken tot hoe ver hij dan terugvalt. Alhoewel je 33Mbit binnen krijgt zou je download snelheid wel hoger moeten liggen op de PC ik vermoed toch dat de interne bekabeling bij je thuis het grootste probleem is.

Edit: Laat een medewerker ook even een DSL check doen om te kijken welke waardes daar uit komen en vragen op welke afstand je zit van de centrale. Helaas ben ik aankomende week op vakantie maar daarna zou ik eventueel wel het een en ander voor je kunnen meten. Mocht je daar behoefte aan hebben kun je me altijd even Postcode en huisnummer per DM sturen.

Andere vraag is de installatie door jezelf gedaan of een monteur?
De monteur heeft de splitter geinstalleerd, verder niks, die man wist verder ook niks.
En die DSLAM, vraag ik dat gewoon aan bij die leken van de klantenservice?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

kuusj98 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:59:
[...]

De monteur heeft de splitter geinstalleerd, verder niks, die man wist verder ook niks.
En die DSLAM, vraag ik dat gewoon aan bij die leken van de klantenservice?
offtopic: medewerkers bij de klantenservice leken noemen en zelf niet eens je installatie boekje door lezen _/-\o_

Ik wens je succes makker, met deze instelling maak je je bij niemand geliefd, ook niet de instelling die ik persoonlijk op tweakers.net verwacht.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
True schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:56:
Geloof mij, ik en mijn collega's willen je zo goed mogelijk helpen als we kunnen. Je ouders/verzorgers(leeftijd 14 jaar) hebben de algemene voorwaarden geaccepteerd, daar staat duidelijk tot snelheid in. Wat jij kan doen: ISRA punt naar EB kort en rond kabeltje, EB naar pc utp kabel van kwaliteit. Je hebt al VDSL2, vandaar dat je er volgens jou ook 2 weken uit lag. Heb je ook een nieuwe EB gekregen? Zo ja welke is dit(misschien heb ik er in het topic over heen gelezen).
Ok, om te beginnen, mijn ouders hebben dat ook geaccepteerd, zij vinden het ook net als ik niet normaal maar ik weet nou eenmaal het meeste thuis ervan, alleen niet zo veel van internet.
Dus wat is ISRA?
Wat is EB?
2 weken eruit was nieuw aanmeld proces van KPN wat totaal faalde, niks verder ermee te maken.

Echt sorry dat ik zo noob overkom, maar geen mens weet alles ;)

• bobsquad
  • Niet online
Kijk toch eens in de link die ik in mijn post heb staan wat een ISRA is en EB = ExperiaBox kom op een beetje zelf onderzoek mag ook wel :'(

Maar maak eens een foto van de situatie om het een en ander duidelijk te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door bobsquad op 19-01-2013 00:07 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
True schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:03:
[...]

offtopic: medewerkers bij de klantenservice leken noemen en zelf niet eens je installatie boekje door lezen _/-\o_

Ik wens je succes makker, met deze instelling maak je je bij niemand geliefd, ook niet de instelling die ik persoonlijk op tweakers.net verwacht.
Nee je moet ze horen, die vrouw wist niet eens meer wat bekabeld betekend en wat 8x5 is, zo ver ben ik wel nog. Ik noem dat leken.
En ja zeker heb ik de handleiding erbij gepakt, maar daar staat niks relevants in.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:05:
[...]

Ok, om te beginnen, mijn ouders hebben dat ook geaccepteerd, zij vinden het ook net als ik niet normaal maar ik weet nou eenmaal het meeste thuis ervan, alleen niet zo veel van internet.
Dus wat is ISRA?
Wat is EB?
2 weken eruit was nieuw aanmeld proces van KPN wat totaal faalde, niks verder ermee te maken.

Echt sorry dat ik zo noob overkom, maar geen mens weet alles ;)
Lees: Wikipedia: ISRA
EB = Experia Box

Nogmaals mijn vraag: heb je een nieuwe EB gekregen? Experia Box en hoe ziet die van jou er uit? Weet je het type er toevallig van(staat op de achterkant(sticker)).

• bobsquad
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:08:
[...]

Nee je moet ze horen, die vrouw wist niet eens meer wat bekabeld betekend en wat 8x5 is, zo ver ben ik wel nog. Ik noem dat leken.
En ja zeker heb ik de handleiding erbij gepakt, maar daar staat niks relevants in.
En ik lach je uit omdat je niet eens weet wat een ISRA is en wat een EB betekent }:O

Sorry hoor maar afgeven op een ander is heel makkelijk en echt duidelijke info geef je niet echt en de posts doorlezen ook niet dan zul je waarschijnlijk ook wel zo aan de telefoon hebben gedaan dan snap ik ook wel dat de mevrouw die je gesproken hebt er ook geen soep van kan maken.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:05:
Kijk toch eens in de link die ik in mijn post heb staan wat een ISRA is en EB = ExperiaBox kom op een beetje zelf onderzoek mag ook wel :'(

Maar maak eens een foto van de situatie om het een en ander duidelijk te krijgen.
Kan vandaag even niet, ben nu op iPad. Ik heb ook ook google gezocht wat EB is, zoek zelf maar, er staat niks wat met experia box te maken heeft.

Ik zal morgen van alles duidelijke foto's maken, zodat mijn setup duidelijk wordt, het is erg moeilijk om het zo uit te leggen.
En links kan ik niet zien op mijn iPad, sorry.

• bobsquad
  • Niet online
Lol de link kan ik ook op mijn ipad zien hoor is gewoon een link naar wikipedia en wordt gewoon geopend in safari maar met deze instelling komen we er niet ik ben weg ;w

p.s. zoek maar even naar EB KPN op google

Groeten van een leek van de klantenservice }:O

[ Voor 21% gewijzigd door bobsquad op 19-01-2013 00:18 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

8x5, wat bedoel je daar mee? 8x5byte = 40 bit. Dat betekent niks. Zelfs al vind je niet wat je wilt in het boekje, heb je al eens gegoogled, wikipedia bekeken (Wikipedia: Very-high-bit-rate digital subscriber line 2 en Wikipedia: Asymmetric digital subscriber line; misschien ook Wikipedia: ISRA)? Dit is een discussie forum, geen hulpforum; er wordt eigen actie verwacht.

Servicedesk mensen leken noemen bereik je niks mee, zeker niet als je met zelfverzonnen terminologie komt. Kom je met de handleiding en zoeken er niet uit, en blijf je 4x vragen wat ISRA is... dan ben je zelf dus de leek. Er is hier je veel advies aangeboden, maar je wilt er niks mee doen. Helaas. Ik geef het op.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:12:
[...]

Kan vandaag even niet, ben nu op iPad. Ik heb ook ook google gezocht wat EB is, zoek zelf maar, er staat niks wat met experia box te maken heeft.

Ik zal morgen van alles duidelijke foto's maken, zodat mijn setup duidelijk wordt, het is erg moeilijk om het zo uit te leggen.
En links kan ik niet zien op mijn iPad, sorry.
Probeer eens een zoek opdracht met iets van EB + kpn, of EB modem, iets creatiefs. Dit vind ik gewoon grappig om te lezen. Je krijgt het voor elkaar om met jou instelling gewoon twee KPN medewerkers uit te zwaaien ;) succes maat! 8)7

• BeefHazard
:W TS. Als je je zo instelt zal niemand je op Tweakers helpen.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:11:
[...]

En ik lach je uit omdat je niet eens weet wat een ISRA is en wat een EB betekent }:O

Sorry hoor maar afgeven op een ander is heel makkelijk en echt duidelijke info geef je niet echt en de posts doorlezen ook niet dan zul je waarschijnlijk ook wel zo aan de telefoon hebben gedaan dan snap ik ook wel dat de mevrouw die je gesproken hebt er ook geen soep van kan maken.
Ok, om het even heel duidelijk voor je te maken:
Ik bellen naar klantenservice, 3 kwartier wachten, niks.
Opnieuw, mevrouw aan de lijn, ik uitleggen dat mijn snelheid veel telaag is, zij snapt.
Zij mij doorverbinden met een mevrouw van de technische kant, zij weet niet wat 8x5 is en wat bekabelt is.
Zij komt tot de conclusie dat ze niks kan doen, ik zeg dat ik het eigenlijk niet eens ben met de snelheid en of ik een klacht kan undienen (dit ook vanwege 2 weken geen internet/telefoon). Ok. Klacht ingedient, einde gesprek.
Je gaat volgesmij geen mensen op een klantenservice zetten die niet weten hoe je internet zo langzaam is en het maar afschuiven op "tot 40 mb/s".

Ja ik heb ook echt iets heel moeilijks besproken, ik zeg toch ook dat ik heel weinig weet op dit gebied.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:13:
Lol de link kan ik ook op mijn ipad zien hoor is gewoon een link naar wikipedia en wordt gewoon geopend in safari maar met deze instelling komen we er niet ik ben weg ;w

p.s. zoek maar even naar EB KPN op google

Groeten van een leek van de klantenservice }:O
God hoe moet ik weten dat EB iets met kpn te maken heeft?

• bobsquad
  • Niet online
2 dingen 8x5 wat voor een leuke verzonnen term is dat dan weer?

Topic over KPN wordt EB in besproken 1+1 = 2

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij is de logica ergens ver te zoeken en dat is niet bij de medewerker die je gesproken hebt.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Nou ja, ik heb genoeg info om de klantenservice te geven. Ondanks het gezever dat ik de klantenservice leken heb genoemt, ben ik toch weer wat te weten gekomen. Jullie snappen toch ook wel dat het al half een is en ik geen zin meer heb om allerlij dingen te gaan doen.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dan doe je het morgen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:25:
2 dingen 8x5 wat voor een leuke verzonnen term is dat dan weer?

Topic over KPN wordt EB in besproken 1+1 = 2

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij is de logica ergens ver te zoeken en dat is niet bij de medewerker die je gesproken hebt.
Eerst 8 mb/s, daarna nieuw abbo zou 40 mb/s zijn, volgensmij is 8 mb/s keer 5 toch echt nog altijd 40 mb/s.
Dus een 5x snelheid van mijn abbo, zo denk ik toch niet gek? ;)

• bobsquad
  • Niet online
Tip verdiep je even in ADSL/VDSL voordat je weer gaat bellen ;)

Fijne nacht nog!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Heel fijne tip, maar is het niet zo dat een enigsinds nadenkend persoon zich bedenkt dat het logisch is dat:
A is zoveel minder dan B, verschil is 5x, dus mijn verschil als ik dat nieuwe abbo pak is 5 x mijn oude snelheid.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:36:
Heel fijne tip, maar is het niet zo dat een enigsinds nadenkend persoon zich bedenkt dat het logisch is dat:
A is zoveel minder dan B, verschil is 5x, dus mijn verschil als ik dat nieuwe abbo pak is 5 x mijn oude snelheid.
Nee.

Als je zelfs de KPN helpdesk (en de mensen daarvan die hier rondlopen, zijn toch écht wel kundig genoeg om de meeste zelfverzonnen termen uit te vogelen) in de war weet te brengen, ben je toch best een knappe kop.

Waarom moet je je 'nieuwe' snelheid uitdrukken in je oude snelheid dmv een som zoals 5x8? Waarom zeg je niet gewoon 'ik had 8mbit, zou nu 40mbit moeten hebben, maar haal maar Xmbit'? Daar verwar je tenminste niemand mee.

Ontopic:
Waarom ga je niet gewoon voor een kabelverbinding ipv DSL? Kennelijk kun jij geen snelheden halen met DSL die je wilt. Dan houdt het nogal op, zolang je situatie intern in huis optimaal is en het modem 'goed' ingetraind is en de snelheid nog niet bevalt, valt er weinig meer aan te doen.

Kabelsnelheden zijn gegarandeerd: volgens mij past dat veel beter bij wat je zoekt.

• bobsquad
  • Niet online
Het intrainen daar gaat het al mis zie het 32 mbit gebeuren en hij haalt al minder op zijn PC dus toch echt zoals KPN het noemt is het een probleem in de klant locatie en ik heb ook een vermoeden dat het echte ISRA punt in de meterkast zit en dus de DSL kabel veel te lang is. Als dit allemaal aangepast is verwacht ik wel dat hij rond de 38/39 Mbit uit moet komen.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
True schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:08:
[...]

Lees: Wikipedia: ISRA
EB = Experia Box

Nogmaals mijn vraag: heb je een nieuwe EB gekregen? Experia Box en hoe ziet die van jou er uit? Weet je het type er toevallig van(staat op de achterkant(sticker)).
Het is de V.8, verder nog heel veel cijfers maar er staat V.8 op de voorkant, dus neem ik aan dat het versie 8 is.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Dat is dus de Arcadyan VGV7519, aka KPN Experia Box V8 :)

My favorite programming language is solder.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Ja, lol

• thaan
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:51:
Het intrainen daar gaat het al mis zie het 32 mbit gebeuren en hij haalt al minder op zijn PC dus toch echt zoals KPN het noemt is het een probleem in de klant locatie en ik heb ook een vermoeden dat het echte ISRA punt in de meterkast zit en dus de DSL kabel veel te lang is. Als dit allemaal aangepast is verwacht ik wel dat hij rond de 38/39 Mbit uit moet komen.
Dan is het een kwestie van ervoor zorgen dat zijn modem en alles achter het ISRA netjes op orde is, en aangezien hij daar zelf voor verantwoordelijk is.. Tijd om de handleiding erbij te pakken en de boel vanaf scratch aan te sluiten.

(is het inderdaad zo dat zijn 32Mbit laag is voor de ~900 meter die hij van zijn centrale vandaan zit? Zit al jaren niet meer bij een DSL provider, na gedoe met Tweak die mij op 1Mbit zelfs geen stabiele lijn kon geven..)

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:47:
[...]

Nee.

Als je zelfs de KPN helpdesk (en de mensen daarvan die hier rondlopen, zijn toch écht wel kundig genoeg om de meeste zelfverzonnen termen uit te vogelen) in de war weet te brengen, ben je toch best een knappe kop.

Waarom moet je je 'nieuwe' snelheid uitdrukken in je oude snelheid dmv een som zoals 5x8? Waarom zeg je niet gewoon 'ik had 8mbit, zou nu 40mbit moeten hebben, maar haal maar Xmbit'? Daar verwar je tenminste niemand mee.

Ontopic:
Waarom ga je niet gewoon voor een kabelverbinding ipv DSL? Kennelijk kun jij geen snelheden halen met DSL die je wilt. Dan houdt het nogal op, zolang je situatie intern in huis optimaal is en het modem 'goed' ingetraind is en de snelheid nog niet bevalt, valt er weinig meer aan te doen.

Kabelsnelheden zijn gegarandeerd: volgens mij past dat veel beter bij wat je zoekt.
Ok, ik had het misschien anders kunnen formuleren, maar het idee blijft hetzelfde. Kijk maar naar mijn eerste post, daar staat het in! :) ze waren niet in de war, het ging me gewoon om het sommetje zelf.

• thaan
Kun je hem wellicht proberen opnieuw aan te sluiten, zoals deze handleiding van KPN voorschrijft?

Want als het eraan ligt hoe jij de Experia Box heb aangesloten, is dat de enige mogelijkheid om iets aan de situatie te verbeteren.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Dat is dus de Arcadyan VGV7519, aka KPN Experia Box V8 :)
Heb hier zelf als test de telfort variant staan, maar zoveel fouten als jij in je log heb staan heb ik nog nevernooit gehad. Volg mijn eerder gegeven advies over het aansluiten op, kan je het zelf niet, laat dan een goede monteur dit oplossen. als dit opgelost mag je terugkomen en kunnen we kijken of je nog problemen heb die opgelost moeten worden.

Weltrusten

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:56:
[...]

Dan is het een kwestie van ervoor zorgen dat zijn modem en alles achter het ISRA netjes op orde is, en aangezien hij daar zelf voor verantwoordelijk is.. Tijd om de handleiding erbij te pakken en de boel vanaf scratch aan te sluiten.

(is het inderdaad zo dat zijn 32Mbit laag is voor de ~900 meter die hij van zijn centrale vandaan zit? Zit al jaren niet meer bij een DSL provider, na gedoe met Tweak die mij op 1Mbit zelfs geen stabiele lijn kon geven..)
Maar hoe? Ik heb al in een eerdere post mijn situatie uitgelegt en die is dat er direct van dat ISRA punt een kabel loopt naar de woonkamer die naar een PTT kastje gaat (5 pin kastje) en die de monteur ver angen heeft voor een "speciale" splitter... Dus die kabel loopt door de muur heen en ik kan die kabel niet aansluiten om et in te korten. Dus moet ik mijn buurman maar eens vragen of die dat kan (electricien).

• bobsquad
  • Niet online
Als het echt een V8 is zou ik morgen gelijk een monteur bestellen voor de aansluiting want zoals net al genoemd zijn is de V8 heel goed om fouten op te vangen en zoveel is wel zorgwekkend dan mag je blij zijn dat je nog zoveel haalt.

Betreffende de monteur die je hebt gehad is een pairbondings monteur gezien je het over een Y kabel hebt. Hier zit wel verschil in met een Installatie/Service monteur. En dus absoluut niet laten aansluiten door je buurman is wel makkelijk maar het kan je zelfs nog verder van huis helpen.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Speedmaster schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:59:
[...]

Heb hier zelf als test de telfort variant staan, maar zoveel fouten als jij in je log heb staan heb ik nog nevernooit gehad. Volg mijn eerder gegeven advies over het aansluiten op, kan je het zelf niet, laat dan een goede monteur dit oplossen. als dit opgelost mag je terugkomen en kunnen we kijken of je nog problemen heb die opgelost moeten worden.

Weltrusten
Zal ik doen als ze me geen 60€ voorrijkosten vragen :P

Insgelijks trouwens, ik zoek het morgen wel uit.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:05:
[...]

Zal ik doen als ze me geen 60€ voorrijkosten vragen :P
Dat, of genoegen nemen met een lagere snelheid en een instabiele lijn.
gerekend over een contract van 2 jaar is het peanuts

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:05:
Als het echt een V8 is zou ik morgen gelijk een monteur bestellen voor de aansluiting want zoals net al genoemd zijn is de V8 heel goed om fouten op te vangen en zoveel is wel zorgwekkend dan mag je blij zijn dat je nog zoveel haalt.

Betreffende de monteur die je hebt gehad is een pairbondings monteur gezien je het over een Y kabel hebt. Hier zit wel verschil in met een Installatie/Service monteur. En dus absoluut niet laten aansluiten door je buurman is wel makkelijk maar het kan je zelfs nog verder van huis helpen.
En wat moet die monteur dan doen?

• bobsquad
  • Niet online
Installatie monteur bestellen kosten daarvan €61,01 en die kan dan gelijk ook meten en eventueel de Klantenservice bellen voor een reset van de DLM.

Edit: die monteur gaat het aansluiten zoals het hoort dus max 2 meter van het binnenkomen van de lijn.

Betreffende de speedtest heb ik zelf ook even gekeken en via de Ipad is het niet echt betrouwbaar ik heb zelf een Glas lijn met een V8 maar dan is het zo 30Mbit en dan weer 100Mbit terwijl ik op de PC (bedraad) gewoon stabiel op 98 Mbit zit.

[ Voor 58% gewijzigd door bobsquad op 19-01-2013 01:09 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Speedmaster schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:07:
[...]

Dat, of genoegen nemen met een lagere snelheid en een instabiele lijn.
gerekend over een contract van 2 jaar is het peanuts
Haha klopt, het is nu trouwens per maand opzegbaar, dus wellicht een kans dat ik KPN achterlaat in hun zinkende schip (niet verkeerd opvatten svp) en naar Ziggo vertrek.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
bobsquad schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:07:
Installatie monteur bestellen kosten daarvan €61,01 en die kan dan gelijk ook meten en eventueel de Klantenservice bellen voor een reset van de DLM.

Edit: die monteur gaat het aansluiten zoals het hoort dus max 2 meter van het binnenkomen van de lijn.

Betreffende de speedtest heb ik zelf ook even gekeken en via de Ipad is het niet echt betrouwbaar ik heb zelf een Glas lijn met een V8 maar dan is het zo 30Mbit en dan weer 100Mbit terwijl ik op de PC (bedraad) gewoon stabiel op 98 Mbit zit.
Holy crap, ja die kabel die nu naar de woonkamer loopt is ongeveer 11 meter lang schat ik...
En ik speedtest natuurlijk met de pc, en nee die pc is geen 10 jaar oude pentium2 pc... Dus daar zal de snelheid zeker niet aan liggen..

• bobsquad
  • Niet online
Dus morgen installatiemonteur laten inboeken en die kabel verkorten want die 11 meter lange kabel is dus precies wat die storing veroorzaakt. Eventueel als je foto's maakt van je meterkast en waar de EB nu staat zou ik eventueel ook nog op afstand kunnen assisteren met hoe & wat eventueel zelf te installeren afhankelijk van je ISRA.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Aha, eens kijken of ik dat geregelt krijg.
Lol, de vorige keer hadden ze me een maand laten wachten op een monteur terwijl hij de dag erna al beschikbaar was :P
Ik wil wel wat pics posten, maar klooi er zelf niet zo graag aan,,,
Ik verwacht dat die monteur er wel wat aan kan doen...

[ Voor 27% gewijzigd door Kuusj op 19-01-2013 01:19 ]

• bobsquad
  • Niet online
Het is afhankelijk in welke regio je zit maar zoals aangegeven zorg even voor foto's en misschien is dan een monteur niet eens nodig.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Mhh, zie ik vandaag wel (realiseert zich dat het al zaterdag is), dan kan ik er ook eens fatsoendelijk naar kijken. Als die kabel er met een pluggetje inzit (wat me sterk lijkt) dan is het vrij makkelijk denk ik..
Maar ik ga eindelijk slapen, misschien wordt het dan nog wat met mijn mening over de klantenservice haha

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En misschien iets minder hoog van de toren blazen als je niet eens beslissingsbevoegd bent.

Abort, Retry, Quake ???

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:23:
En misschien iets minder hoog van de toren blazen als je niet eens beslissingsbevoegd bent.
?
lol?
Uhm, dit probleem geld niet alleen voor mij, maar ook voor mijn ouders.
Als ik iets wil oplossen, dan los ik het op, klaar.

Ik denk sowieso niet dat jij daar iets mee te doen (edit), of te maken hebt dat ik niet " beslissingsbevoegt ben", wat heeft dat nou weer in godsnaam te maken met internet problemen, ja zeker, mijn opa is ouder dan mij, maar dat wil nog niet zeggen dat hij meer van pc afweet dan ik.
Nou ja, we zijn hier een probleem aan het oplossen en dan heeft het er niks mee te maken of ik minderjarig ben, ik weet wat ik wel en niet kan doen, ik weet wat goed of fout is.

[ Voor 16% gewijzigd door Kuusj op 19-01-2013 01:34 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Gast, je hele manier van doen wekt meer wrevel op dan dat het bijdraagt aan een voor jou en je ouders geschikte oplossing.

Dus wat jij denkt te weten....
In vergelijk met wat er alleen al aan kennis en ervaring in dit topic aanwezig is (of was)...

Heb je nu al die gevraagde foto's gemaakt?
Waar om gevraagd was om JOU te kunnen helpen?

Abort, Retry, Quake ???

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:31:
[...]

?
lol?
Uhm, dit probleem geld niet alleen voor mij, maar ook voor mijn ouders.
Als ik iets wil oplossen, dan los ik het op, klaar.

Ik denk sowieso niet dat jij daar iets mee te doen hebt.
Nou ja, we zijn hier een probleem aan het oplossen en dan heeft het er niks mee te maken of ik minderjarig ben, ik weet wat ik wel en niet kan doen, ik weet wat goed of fout is.
WIJ zijn een probleem voor je aan het oplossen, en gokken naar de variabele waarden die jij ons niet geeft. Een topic met zo weinig informatie als dit wordt afgeschoten als je het in componenten advies zet. Wees blij dat je überhaupt hulp krijgt in dit geval, en nog professioneel ook nog ;)

• thaan
kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:11:
[...]

Holy crap, ja die kabel die nu naar de woonkamer loopt is ongeveer 11 meter lang schat ik...
En ik speedtest natuurlijk met de pc, en nee die pc is geen 10 jaar oude pentium2 pc... Dus daar zal de snelheid zeker niet aan liggen..
Zoals al veel vaker hier is gezegd: de modem moet rechtstreeks aan de ISRA, max 2 meter kabel. Grote kans dat hier dus je probleem ligt. Waarom moet het modem in de woonkamer liggen? Waarom niet (waarschijnlijk de meterkast?) rechtstreeks aan de ISRA?

Ik neem aan dat je de 'incapabele' helpdesk medewerkers een excuus gaat aanbieden als je probleem toch echt binnen je eigen huis blijkt te liggen? ;)

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Zoals al veel vaker hier is gezegd: de modem moet rechtstreeks aan de ISRA, max 2 meter kabel. Grote kans dat hier dus je probleem ligt. Waarom moet het modem in de woonkamer liggen? Waarom niet (waarschijnlijk de meterkast?) rechtstreeks aan de ISRA?

Ik neem aan dat je de 'incapabele' helpdesk medewerkers een excuus gaat aanbieden als je probleem toch echt binnen je eigen huis blijkt te liggen? ;)
De helpdesk vraagt er niet eens naar of ik die EB in de meterkast heb staan. En de monteur die toen is gekomen voor de installatie, had die dat niet moeten doen? Want het enigste wat die heeft gedaan is een splitter in de muur duwen... :? Waarom die monteur dan?
En het modem in de woonkamer is gewoon het feit dat het zo is aangelegt bij de bouw van het huis (1985).

Dus OF ik er zoveel aan kon doen? Nee, als de monteur niks eraan doet, dan weet ik ook verder niks hé...

• thaan
kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:36:
[...]

De helpdesk vraagt er niet eens naar of ik die EB in de meterkast heb staan. En de monteur die toen is gekomen voor de installatie, had die dat niet moeten doen? Want het enigste wat die heeft gedaan is een splitter in de muur duwen... :? Waarom die monteur dan?
En het modem in de woonkamer is gewoon het feit dat het zo is aangelegt bij de bouw van het huis (1985).

Dus OF ik er zoveel aan kon doen? Nee, als de monteur niks eraan doet, dan weet ik ook verder niks hé...
Ik zeg ook niet dat hij perse in de meterkast moet, hij moet gewoon zo dicht mogelijk bij de ISRA. Wellicht is dat voor jouw in de woonkamer, en dat kan an sich prima werken, hier weten de helpdesk medewerkers die in dit topic waren meer over. Geen idee of die nog meelezen, misschien hebben ze er geen trek meer in.

Ik zou persoonlijk de 11 meter kabel eens vervangen door een kortere, en kijken wat dan de resultaten zijn.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

thaan schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Broodje aap verhaal dit :+

Blij dat ik weg ben van ADSL prehistorie, klop geen bal van dicht bij je ISRA.
Is gewoon brak systeem, heb hier tig monteurs gehad en ook via telefoon krijg je dit standaard |:( broodje aap verhaal.

Problemen konden ze hier ook niet oplossen, toen noodgedwongen terug gegaan naar UPC. Paar jaar ltr kwam glasvezel O-)

ADSL is niet bedoeld om veel capaciteit door te stampen :O
Een mini rijd ook geen 320 km als een ferrari