7950 asus vs sapphire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 14:34
ik ben van plan een 7950 te kopen
zit alleen te twijfelen tussen de asusdc2t en de sapphire vapor (or dual x?)

het idee is dat deze zeker weer 2/3 jaar mee moet gaan en wil dus wel mijn eerste stapjes in de overclock wereld maken(ook echt stapjes las ergens dat de meeste 7950 het wel veilig doen tot 1100/1500(i have no idea what im saying here.))
aan de andere kant. ik ben de herrie van mij huidige pc helemaal zat en wil dus stilte. (fractal r4 komt er ook aan)
bij alles wat ik tot nu heb gevonden is er eigenlijk nergens een direct vergelijking tussen de 2 en van de asus eigenlijk nergens een review van de v2
wat ik wel heb gevonden

asus
zeer stil
koeling goed op stock slecht op oc --> veel meerfanspeed, hello noise .(ervaringingen hiermee>?) (dit kan ook goed van een van de eerdere versies zijn)
iets duurder

sapphire
minder stil
goed overclockbaar
iets goedkoper

noise is hier eigenlijk de big factor. en overclock gewoon leuk maar wat ik wel wil doen

dus wat zijn jullie ervaringen hiermee of goede reviews
alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door pedra op 18-01-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
leuke kaart om in het achterhoofd te houden
maar staan weer niet samen in een revieuw. alleen staande revieuws van de royalking zijn ook niet echt makkelijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Ik heb zelf de Sapphire 7950 dual-X en de Asus 7950 DCII (v1) gehad en vond van die 2 de Sapphire de stilste maar de Asus kwalitatief beter. Nu v2 van Asus uit is zou ik voor die gaan want dan heb je kwaliteit en stilte in 1 kaart. Maar wat ik van de Royalking heb gelezen blijkt dit ook een goede kaart te zijn alleen iets minder stil als de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
neig toch steeds meer naar de asus
alleen maar vooral door deze oude review
maar het zijn allemaal oudere versies en de royalking zit er niet bij. ik kan ook geen review vinden die een van de kaarten linkt aan een van in die video's dus het blijft een mistig beeld

zou wel willen weten hoeveel het nou uitmaakt kwa geluid

[ Voor 7% gewijzigd door pedra op 19-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Club3D royalking:
http://www.overclock3d.ne..._7950_royal_king_review/3
productreview: Club3D Radeon HD 7950 royalKing review door M.d.B.

Bovendien een leuk extra'tje dat je momenteel 3 gratis games erbij krijgt (wel bij de goede webshop kopen):
http://www.club-3d.com/in...t-games-with-club-3d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
zou nog wel wat meer over de sapphire vapor vergeleken met de royalking hebben
heb de meeste revieuw ervan nu wel gelezen maar geen een waarmee ik kan vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heel vreemd dat de Sapphire Vapor als niet stil wordt gewalificeerd, de Vapor uitvoeringen staan er nu juist bekend om, om de goede koeling en zeer stil te zijn. Zelf heb ik drie Sapphire Vapor-X HD5770 in één systeem gehad, dit zijn er nu nog twee, één kaart is verhuisd naar een ander systeempje.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 15:02
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Stilste 7950 die er is en clocked ook nog eens lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Uuuhmm.. sowieso zijn alle kaarten van Sapphire stil, ik heb een 7870 OC en onder load maakt ie amper herrie... Wat ik absoluut niet kan zeggen van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
WietKop schreef op zondag 20 januari 2013 @ 02:02:
Uuuhmm.. sowieso zijn alle kaarten van Sapphire stil, ik heb een 7870 OC en onder load maakt ie amper herrie... Wat ik absoluut niet kan zeggen van Asus
Ik heb zelf de Sapphire 2x7870oc en 2x7950dual-x gehad en die zijn idd stil ja. Maar de Asus DCII koeler is stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
nog even zitten lezen over de vapor. overclocken lijkt er een ramp mee te zijn zelfs voor meer ervaren mensen
nu neig ik dus weer meer naar de club3d kaart. nog even wat meer erover lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Los van deze specifieke kaarten:

MSI + Asus = meestal beste kwaliteit (MSI haalt wel rare/smerige foefjes uit) TOP en Lightning is zo'n beetje het summum
XFX/EVGA = beste Aftersales als in bij deze fabrikanten mag je bijvoorbeeld de koeler vervangen zonder garantie te verliezen. EVGA biedt alleen maar reference-achtige kaarten aan.
Club3d/Powercoler/His= budget, vaak speciale modellen die de andere fabrikanten niet aanbieden (6990 met waterblock, 7990, 7870XT/LE)

Sapphire=bij mijn weten de modale kaart, zelden de hoogste geklokte, zelden de meest luxe kaarten, zelden de beste koeling/OC-potentieel maar vaak betrouwbare degelijke kaarten voor niet zelden de laagste prijzen.

Gigabyte= Budget + vrij luxe kaarten (net onder de lightning en TOP) heeft een repair-centrum in Nederland waardoor RMA vele malen sneller kan zijn dan bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
na nog een dag forumbrowsen. dit is wat ik allemaal heb gevonden

ik heb zitten kijken op veel overclokers fora en daar zijn ze waarschijnlijk al iets criticer over de kaarten dan dat ik zou moeten zijn. ik wil hem gaan overclocken maar zal warschijnlijk nog minimaal zijn dus weet nog niet hoe zwaar ik alles moet meewegen

asus
bij hogere fanspeeds veel meer geluid. maar zoals alles met de dc2t v2 is er weinig over te vinden

gigabyte
over het algemeen positief maar problemen met vrm temperaturen
verder doet de windforce wel netjes zijn werk

club 3d
de revieuw hierboven genoemd was mschien stagen. de tweakerrevieuw is wel mooi maar wat ik zover lees op de forum is niet al te positief

sapphire vapor
vrm temp, voltage lock, coil noise
nu is het zo dat er meerdere versies van deze kaart rondzweven en is dus niet duidelijk of het verholpen is of nog steeds speeld. wel goede prestaties verder

sapphire 950mhz
helaas niet meer te verkrijgen maar dit zou zon beetje de beste keus geweest zijn

xfx en msi doen niet mee :P

dus twijfel nog tussen de vapor en de asus en gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik heb zelf twee Asus 7950's, het geluid van deze kaarten val echt mee, ik heb er zelf veel uren mee gespeeld en ik kom nooit boven 70% gpu load in crossfire, de fans draaien op ~60% van de snelheid. Als ik de fanspeed 100% zet geven ze een tering herrie die nooit onder het gamen voorkomt. De Asus is een prima kaart en word erg goed gekoeld.

Ga voor de Asus ;)

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:37
Als je kaarten op 70% draaien is er duidelijk iets 'mis' en zullen ze koeler/stiller blijven.
Ik zou persoonlijk tussen gigabyte en club3d kiezen, deze bieden de beste waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Heb zelf momenteel de Asus 660Ti en die hoor je dus nooit zelfs al zet je hem op 100% hoor je hem dus niet met maar 33dB. Normaal komt hij nooit boven de 60% uit en dan is hij 25dB en onhoorbaar met een max van 55°C. Als je op 1 scherm gamed @1920x1080 dan is deze 660Ti meer als voldoende. Heb zelf meerdere 7950's gehad maar heb met de 660Ti een veel vloeiender gameplay - maar dit is met mijn huidige game-systeem met een ander systeen is het altijd testen tussen groen en rood welke er een betere gameplay geeft.
Pagina: 1