[Windows 7] Engelse en NL foldernamen door elkaar geklutst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een gebruiker van een door mij geinstalleerde pc heeft het volgende fenomeen:
Een programma van Elsevier meldt dat een gekreeerd pdf bestand geplaatst is in een directory met pad Library\Users\MP\Elsevier en dan nog wat. Maar omdat zijn Windows 7 in het NL is geinstalleerd moet hij in Windows Explorer zoeken naar Bibliotheek\Gebruikers\Henk\Elsevier en dan nog wat. [Het exacte pad kan ietsje anders zijn maar daar gaat het niet om]
Ik heb de gebruiker uitgelegd hoe hij z'n pdf bestand kan vinden, maar het blijft raar.

Hoe kan dit en hoe kan ik het herstellen? MP en Henk kan ik zelf verklaren: Ik heb de gebruiker MP zelf hernoemd naar Henk en dat levert blijkbaar problemen op.
Ik heb mbv Windows Easy Transfer (teveel) settings van de oude pc overgenomen, kan dat de reden zijn voor NL en engels door elkaar heen? Doet het Elsevier programma iets raars?

Ik heb natuurlijk al gegoogeld maar omdat ik niet weet hoe ik dit verschijnsel moet noemen heb ik niets nuttigs gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan dit en hoe kan ik het herstellen?
Het programma maakt dus geen onderscheid in installatie taal of is niet bekend met de Win7 folder structuur. Ik neem aan dat er geen keuze is tijdens de installatie welke taal je wil (dit staat er als het goed is los van maar zou kunnen).Mogelijk kan je net als bij vele programma’s dit veranderen in de opties anders heb je pech of moet je het register editen maar dat kan soms vervelend uitpakken :) Je kan ook een mailtje sturen naar de 'support / helpdesk' van Elsevier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik zou inderdaad ook denken dat het in de bewuste software zit. Niet handig, maar als de gebruiker nu weet hoe hij de bestanden terug kan vinden kan je er op dit moment niet heel veel aan veranderen lijkt mij. Je hebt geen problemen met andere software gehoord?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nee, zo ver ik weet komt het alleen bij de Elsevier programma's voor. Ik zal nog eens goed kijken hoe Windows Explorer dat pad naar die pdf files precies laat zien. En daarna dat Help Desk van Elsevier vragen of het probleem bij hun software zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Windows 7 maakt van beide benamingen gebruik. Ik heb zelf vaker gezien dat het ene programma Users als map gebruikt, en de het andere Gebruikers, terwijl exact hetzelfde bestand nodig is.
Vaak zie je bij oudere progrogramma's dat er Users staat.
Wat je kunt doen om dit te vermijden: gewoon een andere map nemen die niet in de Bibliotheek staat, gewoon op de C:\ of D:\ schijf. Dan kan je progje niet in de war komen met NL en EN benamingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:10
Bartjezz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:44:
Windows 7 maakt van beide benamingen gebruik. Ik heb zelf vaker gezien dat het ene programma Users als map gebruikt, en de het andere Gebruikers, terwijl exact hetzelfde bestand nodig is.
Vaak zie je bij oudere progrogramma's dat er Users staat.
Wat je kunt doen om dit te vermijden: gewoon een andere map nemen die niet in de Bibliotheek staat, gewoon op de C:\ of D:\ schijf. Dan kan je progje niet in de war komen met NL en EN benamingen.
Het bestand desktop.ini (protected operating system file) zorgt voor lokalisatie van folder.
Bijvoorbeeld C:\users wordt door de volgende tekst in desktop.ini "c:\gebruikers" :

code:
1
2
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21813

De folder blijft dezelfde naam houden op de schijf (kijk maar eens via powershell of de command prompt), echter zal dit om het makkelijker te maken voor de gebruiker in de shell vertaald worden naar de "localized" naam.
Dit gaat voor een heleboel folders op (oa ook voor "documents", "pictures" etc)
Overigens worden de custom icoontjes voor deze folders ook door het bestand desktop.ini geregeld.
Pagina: 1