AMD Vs. Intel Cpu's

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489888

Topicstarter
Beste lezers,

De bedoeling van dit topic is een deftige discussie op te starten rond het verschil in cpu's van intel en AMD.

Ik lees de laatste jaren almaar vaker dat AMD niet zou mee kunnen met intel. Daarom een vraag aan u: wat zijn u ervaringen met AMD en intel, waarom heeft u precies gekozen voor een bepaalde processor en kan AMD nu echt niet mee of is dit gewoon een fabeltje en word intel gewoon algemeen gebruikt hoewel AMD toch voor een bepaald gebruik, beter, goedkoper,... is.

Let the battle begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 18:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

AMD is goed in waar AMD goed in is, Intel is goed waar Intel goed in is.

Er is geen bedrijf beter, misschien is product X beter dan product Y, maar te zeggen bedrijf A is beter dan bedrijf B is wel heel erg kort door de bocht...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-06 13:46
Je moet er gewoon vanuit gaan dat zowel Intel als AMD geen slechte/foute processoren meer maken, voor elke markt hebben ze wel processen voor. Ook op het aantal Ghz moet je niet meer op focussen, veel Ghz wil niet automatisch zeggen dat de processor daardoor sneller is/meer kan. Er zijn zoveel andere zaken die bepalen (wat voor jou) de beste keus is.

Edit: discussies zijn er al vaak genoeg geweest, en ze waren allemaal uiteindelijk zinloos om ze te voeren/volgen..........vind/vond ik persoonlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Frankie02 op 18-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 23:43

auto660

1991 240 GL Brick

Qua techniek met cpu's is intel zeker beter, ze kunnen veel meer met het zelfde verbruik als de amd'tjes. Dit geldt natuurlijk alleen voor I3+ Ik denk dat in de netbooks het helemaal niet uitmaakt. Maar amd is weer veel goedkoper voor de zelfde prestaties en heeft een betere interne gpu (voor hoe lang nog weet ik niet..). Het ligt maar net wat je wilt hebben. Wil je een zuinig maar toch krachtig systeem dan ben je beter met intel weg. Wil je voor rond de €500 (compleet systeem) het beste hebben dan zul je een amd cpu moeten gebruiken. Ze zijn beiden goed op verschillende gebieden. Zelf heb ik dan ook helemaal geen voorkeur.

EDIT: Inderdaad, het zal vast wel weer eindigen met een flamewar |:(

[ Voor 5% gewijzigd door auto660 op 18-01-2013 20:00 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb al jaren AMD CPU's, puur vanuit de keuze dat AMD iets langer vasthield aan 1 socket en je dus een goedkopere upgrade kon doen omdat je hetzelfde moederbord kan houden.

Per saldo, verschillen lijken op papier enorm groot, in praktijk marginaal klein. Per saldo je computer zo snel als het traagste onderdeel, CPU is slechts een onderdeel (en automatisch weer komt in Ati vs Nvidia, SSD's onderling, geheugen, Windows versies etc etc).
Let the battle begin!
Die tijd, gelukkig, zijn we hier op T.net al lang voorbij. We zitten allang in de Apple vs de rest discussies :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 18-01-2013 20:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom zou je een battle willen? Flamewars zijn gewoon vervelend. Beide fabrikanten maken uitstekende processoren en er zijn geen echt slechte processors.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Volgend op gambieter sluit ik uit voorzorg dit topic.

Vooral je afsluiting laat al zien dat je er weinig belang aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let the battle begin!
Niet dus :/

Er is over dit onderwerp meer dan genoeg geschreven. Als je daadwerkelijk geinteresseerd bent, neem dan de moeite je in te lezen. Dan ontdek je meer dan genoeg (incl meer dan genoeg nuance overigens).

Wil je alleen een 'battle', dan zit je op GoT op de verkeerde plek. Dicht.

Edit:
Spuit 11 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 18-01-2013 20:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.