Welk beeldsherm is beter?

Pagina: 1
Acties:

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Hallo,

ik wil een nieuw beeldscherm, en ben aan het twijfelen.

Ik heb bij de elektrowinkel hier in de buurt een mooi acer scherm gezien. Het is een TFT scherm met een HDMI aansluiting, Full HD, Led Edge Lit, en 2 ms responstijd.

Nou vertelde een vriend van mij me over IPS schermen. Ik zie er wel wat op de pricewatch, een LG bijvoorbeeld, maar dan met 5ms responstijd. Nu weet ik niet wat ik nu moet

Acer scherm: pricewatch: Acer G246HLBbid Zwart

LG scherm (mag ook andere zijn, maar voorbeeld): pricewatch: LG IPS234V-BN Zwart

Welke is beter?

Thx, Leon

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dat LG scherm is in ieder geval een mooi scherm. Een bekende van mij heeft het pas aangeschaft en is er erg tevreden mee.
edit: dat was de pricewatch: LG IPS237L Zwart
Of je het verschil in response gaat merken hangt ervan af wat je ermee gaat doen. Ik kan me voorstellen dat je bij snelle games wel iets van verschil kan vaststellen.
Voor mij wegen de voordelen van IPS (kleurweergave, inkijkhoek) zeker op tegen de nadelen
Zie diverse andere topics over IPS monitors.
Als je je budget kunt oprekken, kijk eens naar Dell Ultrasharp schermen.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 18-01-2013 18:26 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En sowieso hiernaar:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Verder zou je voor de grap eens kunnen kijken naar dingen als paneeltype en input lag. Ook zo relevant ;)

Oslik blyat! Oslik!