Enig puntje is dat ik foto 8 iets te donker vindt ten opzichte van de rest, daar had wel 1/3e - 2/3e stop bijgemogen.
[ Voor 43% gewijzigd door Nordlys op 18-01-2013 17:32 ]
De foto's kunnen zo aan de muur in zo'n vakantiehuisje op Terschelling!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
[ Voor 37% gewijzigd door Nordlys op 18-01-2013 17:49 ]
Ik vind het nog best aardig een serie vormen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:23:
Ik had nog een aantal losse beelden van Terschelling waar ik ooit nog eens wat mee wilde en heb dat dus bij deze gedaan. Denk dat je ze het beste als losse beelden kunt zien. Ben geen held met series
Erg fraai, bij dezen ook een kleine titelfix
Bedankt! Nu je het zegt, denk ik dat je gelijk hebt dat nr 8 misschien een klein beetje te donker is..Nordlys schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:29:
Prachtige serie HMJ! Tof dat je voor 1x1 hebt gekozen. Stuk voor stuk mooie plaatjes
Enig puntje is dat ik foto 8 iets te donker vindt ten opzichte van de rest, daar had wel 1/3e - 2/3e stop bijgemogen.
Ook bedankt! 7 en 8 liggen qua locatie ook naast elkaar..Universal Creations schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:42:
Hele mooie rustig kijkende set. Om de 1 of andere reden vind ik 7 en 8 veel op elkaar lijken en zou ik er 1tje eruit gooien, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij
De foto's kunnen zo aan de muur in zo'n vakantiehuisje op Terschelling!
Nice!PowerUp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:54:
[...]
Ik vind het nog best aardig een serie vormen.
Erg fraai, bij dezen ook een kleine titelfix
Top!
[ Voor 14% gewijzigd door wavemaster100 op 18-01-2013 18:24 ]
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Tot nr5 zijn ze lekker rustig, veel wit, veel rust, daarna meer contrast en drukkere foto's.
Niet slecht, maar zat net zo lekker in de 1 t/m 5 flow :-) Daar mag de serie ook stoppen wat mij betreft.
The devil is in the details.
http://www.wisselwerking....and/het%20strand%201.html
Is dat toeval of heb je inspiratie daaraan opgedaan?
Dat is dan puur toeval.. Erg fraaie foto's heeft hij op z'n site staan. Begrijp dat je dat denk gezien de overeenkomsten: vierkant, ZW, Terschelling.Nomad schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:36:
Mooi werk absoluut, maar het doet me wel erg sterk denken aan foto's van Herrick Poelman:
http://www.wisselwerking....and/het%20strand%201.html
Is dat toeval of heb je inspiratie daaraan opgedaan?
Verwijderd
#1 vind ik ook meteen de beste. Heel erg fijne plaat.
#5 en #6 ook, #6 vooral het lijnenspel
#7 vind ik zelf de minste, het donkere vind ik hier niet echt passen, er zitten wel laagjes in, maar op de een of andere manier vind ik ze niet echt fijn kijken.
Maar overall hele mooie foto's, waarbij ik een aan aantal van de eerste 6 foto's zo aan mijn muur zou hangen
Gewoon een gedachtepuntje... De lucht is behoorlijk licht/wit. Was deze in de kleurenversie erg uitgebeten? Was dat een (van de) reden(en) om voor z/w te kiezen? Zoals nu komt het er erg mooi uit en draagt het bij aan de rust die al veel is besproken.
dankje. Bedoel je in het algemeen of bij een specifieke foto? Bij geen enkele foto was de lucht uitgebeten. Bij 1 bijv. was de lucht gewoon zoals je hem nu op de foto ziet. Dit was dan ook niet de reden om voor ZW te kiezen.douPel schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:14:
Ja, erg mooi! #1 is ook by far mijn favoriet. Levert mooie inspiratie voor mijn eigen tripje Schiermonikoog binnenkort.
Gewoon een gedachtepuntje... De lucht is behoorlijk licht/wit. Was deze in de kleurenversie erg uitgebeten? Was dat een (van de) reden(en) om voor z/w te kiezen? Zoals nu komt het er erg mooi uit en draagt het bij aan de rust die al veel is besproken.
Ben benieuwd naar de resultaten van je Schiermonnikoog tripje!
EDIT: even als voorbeeld, zoals 1 uit de camera kwam rollen: klik!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 14:19 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Vind je z/w aanzienlijk sfeervoller trouwens dan de kleurenversie. tnx voor het tonen daarvan:)