Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://icrontic.com/uploads/features/2012/08/marchoftheeagles_logo_0-630x187.png

HET MARCH OF THE EAGLES TOPIC
Wat is March of the Eagles?

March of the Eagles is een strategiespel die ontwikkeld wordt door Paradox Development Studio, bekend van onder meer Europa Universalis, Crusader Kings en Hearts of Iron. De game stond eerst bekend als Napoleon's Campaigns II, ontwikkeld door Paradox France, maar wordt nu ontwikkeld door Paradox Development Studio.
In March of the Eagles speel je één van de Europese landen in de periode 1805-1820, waarbij het spel enkel Europa omvat. Het is mogelijk om met elk land te spelen maar alleen de acht grote landen kunnen zelfstandig de game winnen.

Het spel is vrijwel helemaal op oorlogvoering gericht: Onderzoek, handel en economie zijn tot een minimum beperkt. Daarentegen heb je wel de volledige controle over diplomatie en je legers.
Doelen in het spel

In tegenstelling tot de meeste andere spellen van Paradox heeft MotE objectives. De acht grote landen hebben elk tien land dominance en tien naval dominance provincies. Het doel is om aan het eind van het spel, in 1820, zowel dominant op land als op zee te zijn. Als geen van de landen op allebei de vlakken dominant is wint het land met het meeste prestige. Vanaf zeven provincies kan een land dominant zijn, maar alleen als de andere zeven landen zes of minder van hun target provinces hebben.
Andere landen kunnen niet zelfstandig winnen, maar wel door aan het eind van het spel bij de winnende coalitie te zitten.

De acht grote landen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c3/Flag_of_France.svg/22px-Flag_of_France.svg.png Frankrijk
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/ae/Flag_of_the_United_Kingdom.svg/22px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png Groot-Brittannië
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Flag_of_the_Habsburg_Monarchy.svg/22px-Flag_of_the_Habsburg_Monarchy.svg.png Oostenrijk
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/Flag_of_the_Ottoman_Empire_%281453-1844%29.svg/22px-Flag_of_the_Ottoman_Empire_%281453-1844%29.svg.png Ottomaanse Rijk
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/Flag_of_the_Kingdom_of_Prussia_%281803-1892%29.svg/22px-Flag_of_the_Kingdom_of_Prussia_%281803-1892%29.svg.png Pruisen
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Flag_of_Spain_%281785-1873_and_1875-1931%29.svg/22px-Flag_of_Spain_%281785-1873_and_1875-1931%29.svg.png Spanje
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f3/Flag_of_Russia.svg/22px-Flag_of_Russia.svg.png Rusland
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4c/Flag_of_Sweden.svg/22px-Flag_of_Sweden.svg.png Zweden

Er zit geen onderzoek in het spel, wel kunnen landen 'ideeën' selecteren op een aantal terreinen, zoals artillerie, army movement en supply attritition. Door ideeën te selecteren verplaatsen legers zich bijvoorbeeld sneller of kunnen ze vaker schieten (meer informatie op Paradoxplaza).

Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/485928_519369191430235_925373919_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/150757_519369184763569_625480094_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/541722_519369221430232_2116868807_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/431457_519369268096894_2125063836_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31413439/Tweakers/MotE_victory_system.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31413439/Tweakers/MotE_events.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31413439/Tweakers/MotE_ideas.png

Meer afbeeldingen zijn te vinden op de productpagina en in de verschillende Development Diaries.

Video's

(volledige versie hier)

Meer informatie

Handige links:Previews:
Wanneer was de release?

March of the Eagles is op 18 februari 2013 uitgekomen.

En wat moet het kosten?

MotE kost €19,99. Op de Paradox-website zijn de plaatsen waar het spel gekocht kan worden verzameld. Het spel moet overigens altijd via Steam geactiveerd worden.

Tot slot

Deze Topicstart is gemaakt door Chris7. Stuur gerust een DM als je op- of aanmerkingen hebt, het is mijn eerste 'echte' TS dus allicht mis je iets ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door Chris7 op 18-02-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
*Gereserveerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik hou van Paradox game's. En dit klinkt wel aardig maar ik hou het dan liever bij vicky denk ik zelf. Al kan dit uiterst vermakelijk zijn, het gemist om gas granaten op chinezen af te vuren gaat ik toch missen denk ik :p.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ze zeggen ook dat dit één van de meest gestroomlijnde Paradox-games ooit is. Oftewel, volgens mij is het ook geen game die je heel lang speelt. Het draait vooral om oorlogvoering. Maar bijvoorbeeld op Lan-party's lijkt het me een best leuk spel.
Ik ben sowieso niet iemand die veel games speelt, dus dit spel lijkt me ideaal: gewoon iedereen de oorlog verklaren zonder reden terwijl je er niet op hoeft te letten dat je bevolking genoeg eten krijgt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49
Komt dit niet gewoon neer op een soort van HOI in de 19de eeuw? Alleen het feit dat je nu ook kan 'winnen' ipv dat het een open sandbox is is nieuw lijkt me. A/d andere kant zou je kunnen zeggen dat Victoria ook gewonnen kan worden (nr1 supermacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
@breadje: Volgens mij is dit spel veel simpeler dan HoI, zo heb je geen hele ingewikkelde OOB's of economische simulatie. Het komt meer neer op Europa Universalis zonder economie, handel en onderzoek.
Overigens is het volgens de ontwikkelaars nog steeds een sandbox, je kunt gewoon alles doen (alleen als je je objectives niet haalt win je uiteindelijk niet het spel). Overigens, je kunt als klein land ook winnen door de hele wereld te veroveren. Maar of je dat in 15 jaar lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben helaas een hardcore paradox liefhebber (helaas want bugs en tijd he). Maar het zijn de enige spellen die me echt nog kunnen bekoren. Vooral Victoria 2 met ADH vond ik heel erg sterk. (europa universalis ook altijd met veel plezier gedaan). HoI heeft met altijd wat afgeschrokken, dat was zelfs als paradox veteraan nog echt een stijle leercurve en het trok me allemaal wat minder. Maar nog steeds intresse erin uiteraard.

Maar hoe vergelijkt dit zich met Vicky of EU?(met expansies natuurlijk). Het ziet er leuk uit al is het wat kleinschalig. De tijdsspanne is ook een stuk korte. Het leek mij een beetje Vicky maar dan zonder economie. Overigens lijkt dit me 1 van de eerste paradox titels die MP te doen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 04-02-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
@Postius: Het is inderdaad een vrij kleinschalig spel waar je niet enorm veel zaken hoeft te managen, maar daar ligt volgens mij juist de kracht, want in tegenstelling tot andere Paradox-spellen kun je dit spel 'even tussendoor' spelen. Bij EU hoef je dat niet te proberen, daar komen elke maand al zoveel dingen op je af.
MotE is eigenlijk een combinatie van EU3, Victoria 2 en Crusader Kings 2. Ze hebben van elk van die titels wat overgenomen en het resultaat is een volgens mij erg gestroomlijnd spel.
Overigens lijkt dit me 1 van de eerste paradox titels die MP te doen is.
Dat lijkt mij inderdaad ook erg leuk, bij Europa Universalis zou ik niet snel Multiplayer zelfs maar proberen, maar met dit spel kan het denk ik erg leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Chris7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:47:
@Postius: Het is inderdaad een vrij kleinschalig spel waar je niet enorm veel zaken hoeft te managen, maar daar ligt volgens mij juist de kracht, want in tegenstelling tot andere Paradox-spellen kun je dit spel 'even tussendoor' spelen. Bij EU hoef je dat niet te proberen, daar komen elke maand al zoveel dingen op je af.
MotE is eigenlijk een combinatie van EU3, Victoria 2 en Crusader Kings 2. Ze hebben van elk van die titels wat overgenomen en het resultaat is een volgens mij erg gestroomlijnd spel.

[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook erg leuk, bij Europa Universalis zou ik niet snel Multiplayer zelfs maar proberen, maar met dit spel kan het denk ik erg leuk zijn.
Speel je het toevallig zelf al? Zoja hoe is het dan in vergelijking met andere paradox games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Nee, ik heb me helaas niet aangemeld voor de beta, maar door de vele dev diaries, video's en walkthroughs heb ik me volgens mij wel een redelijk beeld weten te vormen. Ga hem na 18 februari wel snel halen, want het lijkt míj echt een top-game.

Edit: De prijs is inmiddels bekendgemaakt in de laatste Dev diary: 20 USD. Lijkt me een heel redelijke prijs die in euro's nog wel wat lager zal uitvallen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chris7 op 04-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Ik ben dan benieuwd welke versie van de Clausewitz engine deze gebruikt: die van CK2, met de brakke multiplayer, of de nieuwere voor EU4 waar dit helemaal vernieuwd zou zijn, met hotseats etc.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35

Koekfabriek

King Billy on the wall

bstard schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:44:
Ik ben dan benieuwd welke versie van de Clausewitz engine deze gebruikt: die van CK2, met de brakke multiplayer, of de nieuwere voor EU4 waar dit helemaal vernieuwd zou zijn, met hotseats etc.
Is het sowieso de Clausewitz enginge? Ik heb een beetje lopen zoeken maar ik kon het niet vinden. Ik dacht dat Paradox France altijd werkte met de AGEOD engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Koekfabriek schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:02:
[...]
Is het sowieso de Clausewitz enginge? Ik heb een beetje lopen zoeken maar ik kon het niet vinden. Ik dacht dat Paradox France altijd werkte met de AGEOD engine.
Ja, zie deze post van Johan Andersson. Het spel werd eerst als Napoleon's Campaigns 2 ontwikkeld door Paradox France (met AGEOD), maar is verder ontwikkeld als MotE door Paradox Development Studio.
Ik weet niet welke versie van het engine wordt gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het de wat oudere versie van CK2 is omdat het spel al enige tijd in ontwikkeling is.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris7 op 06-02-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Ah dank voor de info Chris, al wordt het nog steeds even afwachten. Deze game lijkt me ideaal voor multi, zoals de heren van RockPaperShotgun ook vonden, maar dan moet het wel stabiel zijn.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35

Koekfabriek

King Billy on the wall

Chris7 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:45:
[...]

Ja, zie deze post van Johan Andersson. Het spel werd eerst als Napoleon's Campaigns 2 ontwikkeld door Paradox France (met AGEOD), maar is verder ontwikkeld als MotE door Paradox Development Studio.
Ik weet niet welke versie van het engine wordt gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het de wat oudere versie van CK2 is omdat het spel al enige tijd in ontwikkeling is.
Ah bedankt, daar ben ik opzich blij mee. Ik heb de AGEOD engine nooit prettig gevonden. Toch heb ik mijn bedenkingen bij de game. Ik heb honderden uren EU3 en EU 2 gespeeld. CKII bevalt me ook erg goed (vooral met de game of thrones mod) Victoria 1 en 2 hebben mij nooit echt kunnen bekoren.Het leuke van deze games is dat je honderden jaren speelt en je natie/familie echt ontwikkelt. Ik vind wat dat betreft deze game wat beperkt, ik denk dat ik hem oppak in de sale en nog even wacht op EU4 (wat er volgens de dev dairy's veelbelevond uitziet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
In een multiplayer livestream gisteren hebben de ontwikkelaars nog een aantal vragen beantwoord die niet helemaal duidelijk waren:
  • Het is mogelijk om na 1820, de officiële einddatum van de game, te blijven spelen. Je krijg wel te horen of je gewonnen hebt of niet. Het is niet helemaal duidelijk hoe lang je door kunt spelen, maar waarschijnlijk is dit te modden.
  • Er komt een demo die op dit moment in de testfase is, zodat iedereen de game kan proberen.
  • De versie van het Clausewitz Engine is ouder dan die van Crusader Kings II, dus zeker niet versie 2.5 die in EU4 wordt gebruikt. Ik maakte uit de video op dat dit er onder andere voor zorgt dat in de multiplayer hot join niet mogelijk is en dat revoluties een kleine rol spelen omdat ze nauwelijks in detail zijn uitgewerkt.
  • Op de website van Paradox is bekendgemaakt dat wie de game pre-ordert 10% korting en de game Sengoku krijgt.
Overigens raad ik iedereen die meer wil weten over de game aan die livestream te kijken, er wordt niet overal op ingegaan maar het is wel goed te zien hoe de game werkt. Ook laat het zien dat multiplayer erg leuk kan zijn, vooral als je samen met je vrienden een plan bedenkt om dat andere grote landen te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Pre-ordered, al is het maar om de dames en heren van Paradox te spekken voor EU4 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bstard op 15-02-2013 09:20 ]

Blub

• bstard

bstard

---------------

Gistern MotE zitten spelen, maar helaas die vreselijke EU3 chaos interface, niet de vooruitgang die CK2 had. Lijkt verder wel een lekker spel: snel in de actie, veel details in units en hun functie, leuke structuur met alliancies en vassal staten. Maar waarom nou dat ouwe meuk opzet van de UI? Grrr!

Blub

• Chris7
  • Niet online
Ik vind de UI eigenlijk niet echt slecht, ik vind hem juist wat makkelijker dan die van EU3 omdat je minder informatie nodig hebt (handel, religie enz. doet MotE niet aan). Ben verder heel tevreden over het spel, de oorlogvoering en units zijn heel gedetailleerd, kaart is mooi, overzichtelijk en historisch verantwoord, en het hele spel speelt snel weg. Lijkt me ook een heel leuk spel om multiplayer te spelen, dat wil ik binnenkort wel eens proberen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Hebben jullie vorig weekend toevallig Paradox op Twitch streaming gezien ?
Was echt leuk om te volgen en die lui waren echt aan het lachen gieren brullen.

EDIT : ja dus..

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 21-02-2013 14:33 ]

• bstard

bstard

---------------

Chris7 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:31:
Ik vind de UI eigenlijk niet echt slecht, ik vind hem juist wat makkelijker dan die van EU3 omdat je minder informatie nodig hebt (handel, religie enz. doet MotE niet aan). Ben verder heel tevreden over het spel, de oorlogvoering en units zijn heel gedetailleerd, kaart is mooi, overzichtelijk en historisch verantwoord, en het hele spel speelt snel weg. Lijkt me ook een heel leuk spel om multiplayer te spelen, dat wil ik binnenkort wel eens proberen.
Tja begrijp me niet verkeerd, het is weer een lekker game van Paradox, maar het had beter gekunt. Het meeste stoorde ik me aan de info over wars. Bij CK2 heerlijk overzichtelijk op het land menutje: bij MotE in een lijstje met tekst via-via op het overkoepelend land scherm. Dat soort oude EU3 maniertjes van weergeven. Wel vooruitgang tov EU3 is dat de UI veel gelikter en consistenter is. Maar (miepmiep) het haalt het niet bij CK2 ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
bstard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Tja begrijp me niet verkeerd, het is weer een lekker game van Paradox, maar het had beter gekunt. Het meeste stoorde ik me aan de info over wars. Bij CK2 heerlijk overzichtelijk op het land menutje: bij MotE in een lijstje met tekst via-via op het overkoepelend land scherm. Dat soort oude EU3 maniertjes van weergeven. Wel vooruitgang tov EU3 is dat de UI veel gelikter en consistenter is. Maar (miepmiep) het haalt het niet bij CK2 ;)
hier ben ik het helemaal mee eens. het is beter maar haalt het bij lange na niet bij ck2. maar dat is denk ik ook niet de bedoeling. dit is gewoon een tussendoortje met minder dev tijd en voor 2 tientjes best een grappig spel. ik denk trouwens dat mp best leuk is met paar man. zijn er hier mensen die mp willen doen? kunnen we keertje afspreken, lijkt me best lachen. ik heb namelijk helaas geen vrienden die dit spel leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Kunnen we eens doen, heb net nog een uur of 2 met iemand hier thuis gespeeld, was best leuk. Ik was Frankrijk en hij Rusland, en zo hebben we Pruisen, Oostenrijk en de Ottomanen opgerold. Volgens mij is multiplayer wel wat leuker als je teams maakt of samenwerkt, maar het is sowieso een spel dat vooral in multiplayer tot z'n recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Chris7 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:24:
Kunnen we eens doen, heb net nog een uur of 2 met iemand hier thuis gespeeld, was best leuk. Ik was Frankrijk en hij Rusland, en zo hebben we Pruisen, Oostenrijk en de Ottomanen opgerold. Volgens mij is multiplayer wel wat leuker als je teams maakt of samenwerkt, maar het is sowieso een spel dat vooral in multiplayer tot z'n recht komt.
heb je skype? mijn is williewonka1994 voeg me maar toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Tja, zijn er meer mensen die het leuk lijkt met een aantal multiplayer te doen? Met z'n tweeën kan het wel leuk zijn, maar het lijkt me toch leuker om met een man of 6 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Chris7 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:27:
Tja, zijn er meer mensen die het leuk lijkt met een aantal multiplayer te doen? Met z'n tweeën kan het wel leuk zijn, maar het lijkt me toch leuker om met een man of 6 te spelen.
ik heb een steam groep gemaakt met een aantal redditors hiervoor. maar jij kan er natuurlijk ook gewoon bij. ik wou eigenlijk binnenkort ff vragen waarneer iedereen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Chris7 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:27:
Mij lijkt het ook wel tof om mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Deze week heb ik niet veel tijd, maar we moeten maar eens een keer afspreken. Van mij hoeft het ook niet te lang, 2 uur vind ik al lang genoeg. En je kunt altijd de savegame de volgende keer weer laden.
Pagina: 1