Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 23:15
Besmet met het besparings en zonne-energie virus heb ik toch de behoefte om 24/7 een server te hebben draaien, onder ander voor de logging van de energie meters via P1 poort, een paar bescheiden webpaginas en Domotiga. Een LAMP installatie is een must, net als een grafische desktop voor Domotiga.

Op dit moment heb ik een oude netbook met Debian linux draaien, maar het beestje heeft zijn beste tijd gehad dus is vervanging gewenst.

Het hoeft geen high-end server te zijn, maar b.v. een Raspberry pi is toch te krap bemeten. Een x86 processor achtig iets is wel noodzakelijk, ik wil geen exotische disto moeten gaan gebruiken. Verder is zuinigheid een must, er zal een SSD inkomen en ik zou het mooi vinden als ik onder de 20 watt zit wat gebruik aangaat. Monitor is niet nodig, uitgang uiteraard wel.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier naar op zoek ben, dus vandaar hier de posting met de vraag wat jullie hebben draaien.

Uiteraard heb ik al rondgekeken naar veel zinnigs kom ik eigenlijk niet tegen, zeker niet in de combi met Linux en low-power.

Richtprijs van het geheel het ik rond de 200,- zonder SSD.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 18:24

MieJuul

3970Wp

Ik heb laatst een Dell d400 gescoord.
Verbruikt met scherm aan ca 15 watt, met scherm uit ca 10 watt.

Nou weet ik natuurlijk niet of zoiets toereikend is voor jou situatie, maar die dingen kan je voor redelijk weinig op de kop tikken

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Kijk eens in de htpc-wereld. Daar zijn er zat die rond de 15w uitkomen. Dat geeft je een goed idee van welke systemen zuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-07 14:54
Intel DN2800MT, kun je gelijk een mSATA op stoppen. Geheugen erin, kastje erom, externe voeding en je bent klaar. Verbruik ca. 13W max. Of de Intel D2500CC inzetten als je behoefte hebt aan serieele poorten, dan wel een andere kast/voeding gebruiken, of een PicoPSU erbij rekenen. Verder zit de Intel NUC ook beneden de 20W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

duurzaam gaat lang mee
een duurzame server gebruikt dus niet zonder meer weinig stroom en energie om te produceren.
>> Duurzaam (tijdsduur), bestendig of lang meegaand
een 2e leven voor een zuinige laptop komt al aardig in de buurt

just my 2 cents.