Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2022
Help,

we hebben bij een paar gebruikers, van de 20 HTC 8x Windows 8 Phone telefoons, die problemen hebben met de carkit.

Het volume van de microphone staat veel te hard.
Heel vervelend voor de gene die wordt gebeld.
Gaat op recente volkswagen en een Volvo af fabriek bluetooth carkit.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is dit niet op de autoradio o.i.d. zelf in te stellen? Mijn bel/gesprek volume (dus zonder carkit) staat op 10/10 en in de auto stel ik het met de radio (met zo'n ingebouwde Parrot-module) zelf naar een ander volume. Volgens mij staat dat los van het ingestelde volume op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Razr schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:38:
Is dit niet op de autoradio o.i.d. zelf in te stellen? Mijn bel/gesprek volume (dus zonder carkit) staat op 10/10 en in de auto stel ik het met de radio (met zo'n ingebouwde Parrot-module) zelf naar een ander volume. Volgens mij staat dat los van het ingestelde volume op de telefoon.
Lijkt mij ook.
Ik heb zelf geen problemen met mijn Lumia 800 in combinatie met een Parrot carkit. Volume regel ik inderdaad ook via de Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Probleemloos met mijn Audi A5 MMS systeem en no problemos met mijn VW Golf 6. Snelle connectie, volume bijstellen met je auto systeem, maakt bij mij niet uit waar volume telefoon op is ingesteld. This is how it works and should work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Perfecte verbinding en goed geluid met de BT geïntegreerde spullen in mijn 2013 Volvo V40.
Zover ik weet kan ik er ook niks speciaals voor instellen verder.

[ Voor 27% gewijzigd door xylonite op 21-01-2013 10:28 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Het probleem wordt vooral gemeld door andere. In de auto zelf klinkt het perfect maar als je gebeld wordt bijlkt het volume heel erg hard door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Als het zowel bij de HTC als iPhone voorkomt, ligt het aan de instelling van de carkit lijkt me. Ik heb wel eens gehoord van mensen die mij in de auto bellen dat het lijkt alsof ik nog thuis ben, zo crystal clear. Check de carkit instellingen eens...op de HTC zelf hoef je niets in te stellen vwb geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Hiervoor gebruikte mijn collega's de Nokia -E6. Hier hadden wij heel veel problemen mee, maar de carkit werkte bij iedereen goed. Iedereen is nu over op de HTC 8x.

We hebben dus alleen problemen met VW en Volvo rijders. Standaard carkti RNS 310 en standaard Volvo carkit.
Toyota, renault en peugeot werken allemaal goed.

Update,

ook renault en peugeot hebben dezelfde problemen.

maar een paar ebruikers die geen problemen hebben.

HTC onderzoekt het probleem en hebben mij gevraagd om alle imei, Auto type, model en VIN nummers en carkit type's en .versies
Even afwachten maar

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 30-01-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
en hier hebben we een 'wijzig' knopje voor

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 30-01-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mvdijck schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:24:
Hiervoor gebruikte mijn collega's de Nokia -E6. Hier hadden wij heel veel problemen mee, maar de carkit werkte bij iedereen goed. Iedereen is nu over op de HTC 8x.

We hebben dus alleen problemen met VW en Volvo rijders. Standaard carkti RNS 310 en standaard Volvo carkit.
Toyota, renault en peugeot werken allemaal goed.
Let op, de RNS 310 (of de luxere 510) doet zelf vrij weinig met het bluetooth gedeelte. In de VAG auto's (heb zelf een Skoda) zit een losse bluetooth module die e.e.a. aanstuurt. Het enige wat de RNS 310 doet is de boel weergeven.

Bluetooth en smartphones in het algemeen is geen gelukkig huwelijk. Heb in het verleden Veel problemen gehad met een Omnia 7. Mijn huidige Lumia 800 werkt ook niet vlekkeloos.
Maatje met een C4 en een Google Nexus heeft ook de grootst mogelijke problemen...

Bluetooth heeft toleranties in het protocol die het er niet makkelijker op maken voor de fabrikanten.
Overigens komt de bluetooth stack van Microsoft vandaan, dus ik heb er een hard hoofd in dat HTC iets voor je kan betekenen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
PaT schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:01:
[...]

Let op, de RNS 310 (of de luxere 510) doet zelf vrij weinig met het bluetooth gedeelte. In de VAG auto's (heb zelf een Skoda) zit een losse bluetooth module die e.e.a. aanstuurt. Het enige wat de RNS 310 doet is de boel weergeven.

Bluetooth en smartphones in het algemeen is geen gelukkig huwelijk. Heb in het verleden Veel problemen gehad met een Omnia 7. Mijn huidige Lumia 800 werkt ook niet vlekkeloos.
Maatje met een C4 en een Google Nexus heeft ook de grootst mogelijke problemen...

Bluetooth heeft toleranties in het protocol die het er niet makkelijker op maken voor de fabrikanten.
Overigens komt de bluetooth stack van Microsoft vandaan, dus ik heb er een hard hoofd in dat HTC iets voor je kan betekenen.
We zijn nu al 7 maanden bezig om HTC te bewegen het probleem op te lossen.
Waren er eest alleen met een paar carkit type problemen. Nu melden alle gebruikers bij ons de zelfde klacht. Zelfs met een simpel bluetooth headsetje hebben we problemen.
We hebben 25 toestellen in gebruik.
Reparatie van sommige heeft niet geholpen. HTC heeft het probleem erkent als een BUG en een escalatie team zou er mee bezig zijn.

Ik heb HTC de uitdaging gegeven om ons één werkend toestel te leveren als test.
Hier reageren ze niet op.

Nog eens het probleem. "als je belt of neemt op gekoppeld een met carkit dan ben je onverstaanbaar voor de ontvanger" Zelf merk je niets. De ontvanger heeft er soms z'n last van dat deze gewoon ophangt. Zakelijk dus echt een probleem. Gebruikers moeten de auto stoppen en zonder carkit of headset terug bellen.
Het probleem escaleert en de gebruikers willen nooit meer een HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Sheik schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:30:
Als het zowel bij de HTC als iPhone voorkomt, ligt het aan de instelling van de carkit lijkt me. Ik heb wel eens gehoord van mensen die mij in de auto bellen dat het lijkt alsof ik nog thuis ben, zo crystal clear. Check de carkit instellingen eens...op de HTC zelf hoef je niets in te stellen vwb geluid.
Probleem onlangs bij de VW dealer laten bekijken.
Nieuwe VW
Software updates van het RNS systeem heplen niet.
Geluid met een iPhone is perfect.
HTC is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37
In mijn Skoda Octavia van 2 jaar oud ook problemen.
Opnemen werkt soms niet of mensen horen mij niet en vorige week hing de hele telefoon vast moest ik wachten tot de batterij leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Lumia 820 en mocht onlangs een nieuwe auto uitkiezen.
Ik heb in een Renault Megane, Volkswagen Golf en Jetta, BMW 3 serie, Toyota Prius/Prius Wagon, Volvo S40, Skoda Octavia en Ford Focus/CMax (en Pioneer AVIC's) getest en bij allen heb ik als eerste de carkit getest. Allemaal de uitvoering met luxere optie. Allemaal werkten vlekkeloos. Zowel bellen als audio aansturing. En zowel voor mij in de auto maar voor ook mijn vrouw of collega aan de andere kant.
Het enige vervelende bij sommige auto's was de max van 5 toestellen en de vervolgens niet altijd logische plaats om die 5de telefoon te verwijderen ;)
Wil je bij Windows Phone blijven, dan adviseer ik je Nokia Lumia's te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdijck
Na de laatste updates van HTC zijn de geluidskwaliteit problemen bij de ontvanger verholpen.
Nu is er een nieuw probleem bij alle gebruikers.
De bluetooth verbinding gaat na +/- 30sec stotteren en haperen. bellen is dan onmogelijk met een carkit.

Als op internet kijkt zijn wij niet de enigste....
Wat een gedoe. 9 maanden verder en nog geen oplossing.
Reparatie helpt niet. (3 pogingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
mvdijck schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:28:
Na de laatste updates van HTC zijn de geluidskwaliteit problemen bij de ontvanger verholpen.
Nu is er een nieuw probleem bij alle gebruikers.
De bluetooth verbinding gaat na +/- 30sec stotteren en haperen. bellen is dan onmogelijk met een carkit.

Als op internet kijkt zijn wij niet de enigste....
Wat een gedoe. 9 maanden verder en nog geen oplossing.
Reparatie helpt niet. (3 pogingen)
Hm dat is minder. Ik herken de problemen in ieder geval niet met de HTC 8S van mijn vrouw. Die wordt met grote regelmaat gebruikt in combinatie met een Parrot en een Carkit in een Renault (LG). Dat gaat verder probleemloos.. gelukkig.
Pagina: 1