MeTooPV schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:08:Maar, ik zou het leuk vinden als de ipad ook als digitaal fotolijstje dienst kan doen als je haar niet gebruikt.
Nog niets gevonden dat in staat is om de foto's die op je netwerk staan als slideshow weer te geven. Dat is wel jammer. Als iemand hier een tip voor heeft, dan hou ik me aanbevolen (ook als het bv via een cloud dienst kan)
Het is persoonlijk natuurlijk, maar voor een slideshow verkies ik meestal toch een geringe selectie foto's die er echt uitspringen ten opzichte van de hele verzameling. Zo'n selectie kan je natuurlijk gewoon op je iPad plaatsen en als bron voor het digitale fotolijstje gebruiken.
Of een NAS die buitenshuis toegankelijk is...

Tegenwoordig is op heel veel plaatsen wel wifi beschikbaar, dus een databundel is niet noodzakelijk. Eventueel kan je altijd nog tetheren met je GSM.
Cartman! schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:35:Op de plekken waar je op je gemak foto's gaat zitten bekijken heb je toch wel wifi tegenwoordig is mijn ervaring. Ik heb zelf een maand een Synology NAS en die apps werken geweldig dus kan het enorm aanraden. Ik heb overigens VPN opgezet zodat ik bij al m'n spullen kan via de iPad alsof het lokaal is, erg handig en het scheelt je forwarden van een hoop poorten.
Precies, lijkt mij ook dat je overal waar je ervoor gaat zitten, tegenwoordig wel wifi beschikbaar hebt. In de toevallige omstandigheden waar dat niet zo is en je toch foto's
moet wilt kijken, kan je altijd nog kiezen om de databundel van je telefoon te gebruiken via tethering.
Mij lijkt dat de TS initieel alle mogelijkheden heeft om zonder investering dit mogelijk te maken. Er is een iPad, er is een fotoverzameling, er is een NAS en er is een internetverbinding. Ik zou in dit geval niet gaan investeren, omdat je vriendin overal en altijd
alle foto's wil kunnen zien vanaf de iPad.
Het is simpel mogelijk om een selectie van mooiste of meest recente foto's altijd bij d'r te hebben (gewoon op de iPad, gelimiteerd tot ca. 10-12GB).
Het is simpel mogelijk om alle foto's altijd te kunnen benaderen (op de NAS die is geconfigureerd voor externe toegang (de huidige NAS is daar prima toe in staat) en gebruik makend van beschikbare wifi of desnoods tethering).
Als de iPad met dit specifieke doel was gekocht, zou ik het waarschijnlijk anders benaderen, maar in dit geval, waar het om een gekregen iPad gaat (en ik de indruk heb dat deze er anders sowieso niet geweest zou zijn) en TS' vriendin -in beginsel- het technisch onmogelijke eist vraagt (alle foto's op de iPad), zou ik geen geld investeren in een (relatief) dure externe wifi hdd of nieuwe NAS (terwijl de aanwezige NAS ook voldoet) om het 'ik wil het, ik wil het, ik wil het'-gedrag te belonen smoren.
Reden: Als de i niet toevallig op haar Pad was gekomen, had je die kosten ook niet gemaakt. Als de iPad voor dit specifieke doel bewust was aangeschaft, dan had je deze kosten kunnen voorzien (hence de andere benadering)