iPad 4 en 200 GB aan foto's etc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Mijn vriendin heeft een ipad 4 gekregen en nu wil ze al haar foto's erop zetten :(

Ding is 16 gb groot en gaat dus niet passen. Ok wat nu, is het mogelijk via streaming dropbox/google drive/of apple cloud/streaming NAS zelf alles erop te krijgen? En hoe werkt dit in praktijk?

Al meerdere malen aangegeven dat het belachelijk is dat alles erop moet, maar goed ze wil het nu eenmaal...

Ook gedacht aan een camera kit met usb ingang maar die bestaat nog niet voor de 4.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Flikker het op een PC en deel de files via ftp of een ander protocol. En sla je vriendin, serieus. Eisen stellen zonder enig praktisch nut moet ze maar lekker zelf uitzoeken imho.

De meeste cloud diensten gaan geld rekenen voor zo veel data. Dus de enige kans is om het lokaal op te slaan.

En 200 gb aan foto's, hoeveel foto's zijn dat wel niet? 200.000? Gaat ze die dan lopen bekijken als ze een week vrij is?

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-01-2013 15:09 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:03:

Ding is 16 gb groot en gaat dus niet passen. Ok wat nu, is het mogelijk via streaming dropbox/google drive/of apple cloud/streaming NAS zelf alles erop te krijgen? En hoe werkt dit in praktijk?
Zoals je zelf al aangeeft zal niet alles erop passen, dus moet je keuzes maken welke je daadwerkelijk op de ipad zet. De rest zou je kunnen benaderen via een clouddienst. Dropbox en vele andere hebben een app die je op de ipad zet en vanaf daar kun je ze benaderen. Wel heb je hiervoor een internetverbinding nodig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat verwacht je nu eigenlijk? "Dat wil ze nu eenmaal" maakt het fysiek onmogelijke niet opeens mogelijk. Laat ze maar een 200 GB cloudoplossing aanschaffen, extended dropboxaccount etc. Maar een andere uitdrukking die hier past is "grow a pair" en laat het haar dan zelf uitzoeken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
resize alles naar thumbnail formaat. Geef vervolgens de ipad de schuld van de lage resolutie. Klaar.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:07:
Flikker het op een PC en deel de files via ftp of een ander protocol. En sla je vriendin, serieus. Eisen stellen zonder enig praktisch nut moet ze maar lekker zelf uitzoeken imho.

De meeste cloud diensten gaan geld rekenen voor zo veel data. En 200 gb aan foto's, hoeveel foto's zijn dat wel niet? 200.000? Gaat ze die dan lopen bekijken als ze een week vrij is?
geloof me ik heb de meest loze discussies hierover gehad, vrouwen...

Dacht ook aan mass compressie. 12 jaar digitale foto's, misschien nog wat filmpjes erbij. En ook gezegd dat ze gewoon paar jaar erop moet zetten ofzo, maar nee ze kijkt heel vaak foto's terug (right)...

Werkt dropbox app een beetje of moet je 1 voor 1 klikken?

En ja ze wil ervoor betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:08:
Wat verwacht je nu eigenlijk? "Dat wil ze nu eenmaal" maakt het fysiek onmogelijke niet opeens mogelijk. Laat ze maar een 200 GB cloudoplossing aanschaffen, extended dropboxaccount etc. Maar een andere uitdrukking die hier past is "grow a pair" en laat het haar dan zelf uitzoeken ;)
QFT..

Foto's sorteren / uitzoeken lijkt me het beste. Tenzij je vriendin toevallig elke week spectaculaire dingen mee maakt kan ik me niet voorstellen dat jij met JPG's van 5MP 200gig gaat vol krijgen met interessante foto's...
tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:09:

Dacht ook aan mass compressie. 12 jaar digitale foto's, misschien nog wat filmpjes erbij. En ook gezegd dat ze gewoon paar jaar erop moet zetten ofzo, maar nee ze kijkt heel vaak foto's terug (right)...

Filmpjes compressen of sorteren / bekijken / weggooien. En ja, bij dropbox moet je ze 1 voor 1 uit de cloud halen, dus nog traag ook...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 83 op 18-01-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:08:
klopt, is gewoon waardeloos en niet mogelijk. Vroeg me af wat een enigzins haalbare oplossing was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30

Dropbox werkt prima. En dat kan je ook gewoon gratis testen.
Maar dan moet je wel foto's downloaden elke keer... 't Is een hoop moeite voor iets onbelangrijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
en een ext harddisk eraan hangen? Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:11:
Wat heb je gevonden met google? beetje inzet, we zijn geen helpdesk

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 18-01-2013 15:12 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Fietsbel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:12:
[...]

Mag je tegenwoordig niks meer vragen op een discussieforum. Damn Dan kan je elke vraag wel verwijderen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:28
apple timecapsule?

lol lmgify apple photo storage...

[ Voor 50% gewijzigd door Sjakskus op 18-01-2013 15:14 ]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:11:
Dat kun je toch zelf nakijken? Het is niet zo dat jouw vriendin hormonaal doet, jij als mak slaafje dan ja en amen zegt, en dan ons gaat inzetten om medeslaafje te zijn ;)

Kijk maar of een iPad een USB-host kan zijn, en of je daar verloopstukjes voor nodig hebt, of docking stations.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:19
Fietsbel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:12:
[...]

Hij heeft toch zelf al wat gevonden? Er staat duidelijk dat ie bedacht heeft dat Dropbox en Google Drive een oplossing zouden kunnen zijn...

On-topic: Google Drive is redelijk goedkoop, ik betaal 2,5 dollar voor 30gb per maand, waar Dropbox veel duurder is.. EDIT: 200GB voor 10 dollar per maand. (Ongeveer 8,00 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door MaZeLe op 18-01-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Mag je tegenwoordig niks meer vragen op een discussieforum. Damn Dan kan je elke vraag wel verwijderen hier
Nou ja, je mag zat vragen. Maar gezien je je vraag vrijwel letterlijk in google kan invullen, zou het fijn zijn als je dat doet, scheelt ons weer tijd ;)

Maar goed, verder werkt dropbox/google drive wel natuurlijk. 10 dollar per maand ofzo?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 19:45
Antaresje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:09:
resize alles naar thumbnail formaat. Geef vervolgens de ipad de schuld van de lage resolutie. Klaar.
_/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Alle foto's thuis op een NAS die aan het internet hangt.
Dan met portwarding eea thuis open zetten. En vanaf het internet op je IPAD de fotos bekijken die thuis op de NAS staan.
Dan nog af en toe tetheren (voor als je geen Wifi hebt).

(of ipad verkopen en een Ultrabook kopen met min 250gb aan HD ruimte en die overal mee naar toe nemen)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Nou ja, je mag zat vragen. Maar gezien je je vraag vrijwel letterlijk in google kan invullen, zou het fijn zijn als je dat doet, scheelt ons weer tijd ;)

Maar goed, verder werkt dropbox/google drive wel natuurlijk. 10 dollar per maand ofzo?
Gaat om werkbare oplossing, natuurlijk kan ik opzoeken of koppeling werkt, en ja kan. Maar daar ga ik geen vraag over stellen. Wordt nogal moe van dit soort posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Calimero houding, een vraag kan prima maar van een beetje niveau. Je gestelde hardeschijf-vraag kon je gemakkelijk terugvinden.
MaZeLe schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Hij heeft toch zelf al wat gevonden? Er staat duidelijk dat ie bedacht heeft dat Dropbox en Google Drive een oplossing zouden kunnen zijn...
Lezen!, het gaat om de vraag mbt de hardeschijf
MaZeLe schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:18:
[...]

Niet zo defensief reageren, dat is voor niemand goed. Je moet wel eerlijk zijn: eerst had je die quote er nog niet bij staan...
:O een mod kan zien dat die er al stond, het enige wat is toegevoegd is de stukje over de helpdesk.
Dus heel snel opbokken met je onzin

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 18-01-2013 15:20 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:19
Fietsbel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Niet zo defensief reageren, dat is voor niemand goed. Je moet wel eerlijk zijn: eerst had je die quote er nog niet bij staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Fietsbel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Calimero houding, een vraag kan prima maar van een beetje niveau. Je gestelde hardeschijf-vraag kon je gemakkelijk terugvinden.

[...]

Ok wannabee mod, graag ontopic of verdwijnen uit mijn topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

geloof me ik heb de meest loze discussies hierover gehad, vrouwen...
discussie? het past gewoon niet. punt :)
anders koopt ze nog maar 12,5 dezelfde ipads. labeltje erop en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Gaat om werkbare oplossing, natuurlijk kan ik opzoeken of koppeling werkt, en ja kan. Maar daar ga ik geen vraag over stellen. Wordt nogal moe van dit soort posts
Dat worden wij dus van die google vragen. Daarnaast vind ik het nogal jammer dat ik je wel advies geef, maar je blijkbaar moe wordt van mijn posts omdat ik je gewoon wijs op de regels? Komt nogal ondankbaar over, ik reageer niet enkel om te klagen.

Zou het sowieso niet mogelijk zijn een deel van die foto's flink te compressen? Hoeveel foto's gaat het precies over? Zijn ze niet gewoon ronduit belachelijk opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoeft ze de foto's alleen thuis te bekijken?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:02
SkyDrive is nog iets goedkoper, en heeft een iOS app. Lijkt mij het overwegen waard.

EDIT:
Wat er gezegd werd van foto's 1 voor 1 bekijken en dus ophalen: Ik weet niet of DropBox het doet, maar SkyDrive geeft in ieder geval thumbnails weer, zodat je niet alle foto's 1 voor 1 moet bekijken om de juiste te vinden.
https://itunes.apple.com/nl/app/skydrive/id477537958?mt=8

[ Voor 63% gewijzigd door jeroenikke op 18-01-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 09:46

Coach4All

I'm a Coach 4 All

https://itunes.apple.com/...-google+/id364824944?mt=8 plus picasa op de pc plus een voldoende groot maandelijks abo en je bent klaar.

Nu maar hopen dat ze genoeg geduld heeft om te wachten totdat al haar foto's online staan. Kan wel even duren met zo'n hoeveelheid....
(Maar ze heeft wel direct een off-site backup, dat is de reden dat ik zelf mijn foto's zo online heb gezet.)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:21:
[...]

Dat worden wij dus van die google vragen. Daarnaast vind ik het nogal jammer dat ik je wel advies geef, maar je blijkbaar moe wordt van mijn posts omdat ik je gewoon wijs op de regels? Komt nogal ondankbaar over, ik reageer niet enkel om te klagen.

Zou het sowieso niet mogelijk zijn een deel van die foto's flink te compressen? Hoeveel foto's gaat het precies over? Zijn ze niet gewoon ronduit belachelijk opgeslagen?
Gaat niet om de mogelijke regels die ik overtreed. Gaat erom dat ontzettend veel posts op tweakers met google beantwoord zouden kunnen worden. Waar ik me wel aan stoor is dat er azijnpissers zijn die gelijk roepen google google google. Als die post een topic op zich zou zijn is het normaal dat hij gesloten zou moeten worden, nu is het slechts een gedachtenspinsel die aansluit op een groter geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Coach4All schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:27:
https://itunes.apple.com/...-google+/id364824944?mt=8 plus picasa op de pc plus een voldoende groot maandelijks abo en je bent klaar.

Nu maar hopen dat ze genoeg geduld heeft om te wachten totdat al haar foto's online staan. Kan wel even duren met zo'n hoeveelheid....
(Maar ze heeft wel direct een off-site backup, dat is de reden dat ik zelf mijn foto's zo online heb gezet.)
dat lijkt me en handige oplossing, geduld moet ze maar hebben en waarschijnlijk is er direct compressie dus wordt het al kleiner lijkt me.

Ik word er ook moedeloos van maar goed toch maar kijken voor een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jeroenikke schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:24:
SkyDrive is nog iets goedkoper, en heeft een iOS app. Lijkt mij het overwegen waard.

EDIT:
Wat er gezegd werd van foto's 1 voor 1 bekijken en dus ophalen: Ik weet niet of DropBox het doet, maar SkyDrive geeft in ieder geval thumbnails weer, zodat je niet alle foto's 1 voor 1 moet bekijken om de juiste te vinden.
https://itunes.apple.com/nl/app/skydrive/id477537958?mt=8
Ok dus je kan dan gewoon doorklikken met foto's? dus pijltje oid? Dat het trager gaat begrijp ik.

Ze wil het liefst overal kunnen kijken, dus niet alleen thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Ok dus je kan dan gewoon doorklikken met foto's? dus pijltje oid? Dat het trager gaat begrijp ik.

Dan moet je een iPad met 4G hebben zodat je een data abbo af kan sluiten. Zonder internet buiten de deur kun je natuurlijk niet 200gb foto's meenemen terwijl je maar 16gb hebt.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL

Dan hoop ik dat je tablet een 3G/4G heeft, anders gaat dat simpelweg niet lukken.

Overigens, ik heb je nu al een paar keer vragen gesteld onder mijn opmerkingen over je topic/vragen, maar je reageert telkens enkel op het laatste :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Joh, dan schaf je toch gewoon een nas aan waar je al die zut op gooit? Op bijv een Synology kan je gewoon al je foto's in DS photo op je Ipad tevoren toveren. Met een vast IP kan je daar gewoon altijd lokaal en extern bij.
En anders inderdaad een extended dropbox account oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:35:
[...]

dat lijkt me en handige oplossing, geduld moet ze maar hebben en waarschijnlijk is er direct compressie dus wordt het al kleiner lijkt me.

Ik word er ook moedeloos van maar goed toch maar kijken voor een oplossing
I doe het ook met de Picasa app, werkt goed. Je kan de cachegrootte instellen, de resolutie van de afbeeldingen is die van het (retina)scherm dus pinchzoomen kan wel maar heeft feitelijk geen zin, maar dat lijkt me geen punt met een retinascherm.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Laatst online: 30-09-2024
Dit is een moeilijke...

Is "Sorry maar dat kan gewoon niet" echt geen optie? Want ik voorzie met de andere methodes dat er dan ook weer problemen kunnen komen met de snelheid en dat het allemaal te moeilijk te besturen is.

12 jaar foto's en video's overal op een iPad is gewoon niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
De foto's overal bekijken, is er altijd een (open) WiFi verbinding waar ze toegang tot heeft? Anders zou dat ook een puntje zijn, foto's zijn over het algemeen al ~5MB, met de huidige prijs van data bij een 3/4G abonnement kan het wellicht behoorlijk in de papieren lopen.

Overigens zou een camera connection kit aangesloten kunnen worden via de lightning -> 30 pin adapter. Een kennis gebruikt namelijk ook zijn iPad 4 om in de auto zijn foto's te bekijken na een fotoshoot. Dan met een aantal geheugenkaarten (een voor elk jaar? dat is aan jullie natuurlijk) de foto's altijd meenemen? Er zijn vast en zeker sleeves of hoezen waar ruimte is voor geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 18:53
Hoeveel foto's zijn die 200GB vol?
Ik heb laatst 2000 foto's a 5MB en 300 foto's a 10MB geresized in pixels (1920 HD formaat). Per foto is dit ongeveer 500kb. Dan kan je al gauw 20.000 foto's op je iPad zetten met een verbruik van 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Via Picasa kan het in principe gratis als ik het goed begrijp:
http://lifehacker.com/581...rings-google%252B-tagging

Wel even een batch conversion doen (resize/compressie) met bv Irfanview, scheelt ook veel uploadtijd natuurlijk en dan kun je praktisch oneindig veel foto's op Picasa kwijt (zie artikel).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:03:
Hoeveel foto's zijn die 200GB vol?
Ik heb laatst 2000 foto's a 5MB en 300 foto's a 10MB geresized in pixels (1920 HD formaat). Per foto is dit ongeveer 500kb. Dan kan je al gauw 20.000 foto's op je iPad zetten met een verbruik van 10GB.
Als je enigszins om je foto's geeft dan doe je dit niet (of behoud je in elk geval het origineel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Dan hoop ik dat je tablet een 3G/4G heeft, anders gaat dat simpelweg niet lukken.

Overigens, ik heb je nu al een paar keer vragen gesteld onder mijn opmerkingen over je topic/vragen, maar je reageert telkens enkel op het laatste :S
Ik had eerlijk gezegd niet veel zin om op je antwoorden te reageren, gezien je post over google etc.

Compressie lijkt me een oplossing, en picassa misschien nu wel de beste. (combi compressie picassa, ze heeft er ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 18:53
MrAcid schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Als je enigszins om je foto's geeft dan doe je dit niet (of behoud je in elk geval het origineel!).
Ja die gooi je niet weg. Lijkt me dat die 200GB geen probleem is voor de computer. Alleen resizen voor de iPad. Als ze niet snapt dat 200GB niet op een iPad van 16GB past. Zal ze ook niet zoveel deren om de foto 4x uit te vergroten op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:19:
[...]

Ik had eerlijk gezegd niet veel zin om op je antwoorden te reageren, gezien je post over google etc.

Compressie lijkt me een oplossing, en picassa misschien nu wel de beste. (combi compressie picassa, ze heeft er ervaring mee)
Anders negeer je de helft van de vragen/oplossing in dit topic gewoon vrolijk inderdaad. Dan sluit ik me gewoon bij de rest aan. Grow a pair.

edit: Lol en dan zie ik in een ander topic dat je gewoon een Nas hebt staan. Van een tweaker mogen we dan toch wel verwachten dat je het zelf kan oplossen, nietwaar. :F

[ Voor 14% gewijzigd door theHoff op 18-01-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 20:05
Modbreak:Laat het modden aan de modjes over en bemoei je met de inhoud. De eerste de beste die zich nu nog aan het wannabee modden schuldig maakt kan een week zijn zonden overdenken terwijl Tweakers read-only is. U bent gewaarschuwd!

Op de inhoud : een NAS is intern razendsnel maar extern beperkt tot de uploadsnelheid van je eigen internet. Skydrive, dropbox, fotostream etc. etc. zijn intern en extern ongeveer even traag maar het werkt wel overal. Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor een NAS gaan. Lekker snel voor thuis en door voor eens RAID NAS te kiezen zijn je foto's nog beter beschermd tegen verlies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Van een andere kant bekeken:

Zou ze niet beter de ipad kunnen verkopen en er een Android tablet voor kunnen aanschaffen waar je een usb schijf aan kunt hangen en/of losse (micro) SD kaarten? Dan heb je wat meer opties dan dat je nu hebt met de ipad. Het geheugen kun je vaak uitbreiden met een SD kaart (wel vaak 32GB of 64 GB max) en anders nog met een forse USB stick of 2,5" schijf alhoewel ik dat laatste persoonlijk niet zo handig & fraai vind om overal mee naar toe te nemen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26
Misschien is dit een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

World Citizen

FreeReef.nl

janvanduschoten schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:05:

Zou ze niet beter de ipad kunnen verkopen en er een Android tablet voor kunnen aanschaffen waar je een usb schijf aan kunt hangen en/of losse (micro) SD kaarten? Dan heb je wat meer opties dan dat je nu hebt met de ipad. Het geheugen kun je vaak uitbreiden met een SD kaart (wel vaak 32GB of 64 GB max) en anders nog met een forse USB stick of 2,5" schijf alhoewel ik dat laatste persoonlijk niet zo handig & fraai vind om overal mee naar toe te nemen.
Dat of inruilen voor een grotere iPad, maar dat gaat je flink wat centen kosten.. Dus dat zou ik niet zomaar doen. Mocht je erg gewend zijn aan iOS kun je dat overwegen.

Het probleem is dat Apple momenteel wel een iCloud heeft, maar nog in de eerste stappen. Het zal geen 2 jaar meer duren voordat je net als je muziek ook al je foto's kunt opslaan in de Cloud.

Je vriendin heeft een ongelukkige eis voor Apple momenteel. Apple zou zeggen dat je een grotere had moeten kopen.. een andere Apple oplossing is er niet.

Ik adviseer het zelden ( >:) ) Maar een Android ding met een geheugen kaart... PERFECT!
En dan mik je hem bij het vuil als Apple zijn Cloud uitbreid.. O-)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19
Alsjeblieft, een tablet met 250gb storage:
http://www.archos.com/pro...x.html?country=be&lang=en

En ik stel verder voor dat je of je vriendin heropvoedt, of gewoon een andere zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tja inruilen voor android beginnen we niet aan :) en het stomme is dat ze eerst dacht dat ze niks groters nodig had... NAS optie kan idd maar wil binnenkort switchen van NAS dus tijdelijk even wat anders is handig denk ik. Die optie met grote geheugenkaart kan natuurlijk ook, zo'n camerakit heeft een sd ingang dus groot kaartje erbij moet mss ook lukken. Helaas is de versie voor de 4 nog niet uit en conversie is wat duur. Rond de 20 e geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Fire69 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:23:
Alsjeblieft, een tablet met 250gb storage:
http://www.archos.com/pro...x.html?country=be&lang=en

En ik stel verder voor dat je of je vriendin heropvoedt, of gewoon een andere zoekt ;)
:) ander zoeken misschien beter plan, want deze is zo koppig als wat. Zal te lang duren om een heropvoeding te geven, wat dat betreft waren die kampen in china/rusland zo gek nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Neem een synology nas.. met de fotostation app werkt dat perfect. Als je toegang vanaf internet configureerd werkt dat prima.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
DukeBox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:47:
Neem een synology nas.. met de fotostation app werkt dat perfect. Als je toegang vanaf internet configureerd werkt dat prima.
Heb ik ook en dat werkt erg prettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zeef schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Heb ik ook en dat werkt erg prettig. :)
Zo'n NAS lijkt me erg handig, heb nu een oude readynas nv+ die ik niet zo simpel aan een ipad gekoppeld krijg denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 15:29

Underworld

+1 Inzichtvol

janvanduschoten schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:05:

???
Ze heeft net een iPad aangeschaft, daarnaast biedt een *snip* Android tablet imho niet de juiste *snip* functionaliteiten als een iPad (pinch to zoom, snel en simpel bewerken en ga zo nog maar even door)

Met de camera connection kit kom je trouwens al een heel end. niet ideaal.. zeker niet maar je kan er dan toch een ext. HD op aan sluiten (als ik me niet vergis) en als ik me wel vergis moet je hem wellicht jailbracken en kan het alsnog.
Daarnaast gaat het bij vrouwen er vaak om dat ze kunnen zeggen, kijk eens wat man lief voor mij gefixed heeft! Ik heb chill 200 GB aan foto's op mijn iPad, waarop die andere Viva lezers dan zeggen; 'hey wat cool dat wil ik ook! Dan kan ik mooi mijn bruidsfoto's erop zetten en mijn overleden dieren'. Duss..

Dropbox vind ik persoonlijk ook niet ideaal maar zou wel een goede tijdelijke oplossing zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 19-01-2013 01:27 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Koop gewoon een NAS en koppel die aan het internet. En anders een LaCie Cloudbox ben je ook klaar.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Underworld schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:50:
[...]

???
Ze heeft net een iPad aangeschaft, daarnaast biedt een :N Android tablet imho niet de juiste :N functionaliteiten als een iPad (pinch to zoom, snel en simpel bewerken en ga zo nog maar even door)

Met de camera connection kit kom je trouwens al een heel end. niet ideaal.. zeker niet maar je kan er dan toch een ext. HD op aan sluiten (als ik me niet vergis) en als ik me wel vergis moet je hem wellicht jailbracken en kan het alsnog.
Daarnaast gaat het bij vrouwen er vaak om dat ze kunnen zeggen, kijk eens wat man lief voor mij gefixed heeft! Ik heb chill 200 GB aan foto's op mijn iPad, waarop die andere Viva lezers dan zeggen; 'hey wat cool dat wil ik ook! Dan kan ik mooi mijn bruidsfoto's erop zetten en mijn overleden dieren'. Duss..

Dropbox vind ik persoonlijk ook niet ideaal maar zou wel een goede tijdelijke oplossing zijn.
Ze heeft er niet een aangeschaft, ze heeft er een gekregen. Ze moet ook geen mindere kwaliteit Android tablet kopen maar een fatsoenlijke die de standaard dingen heeft zoals pinch to zoom en eenvoudige en snelle fotobewerkings apps zoals snapseed oid.
Dan heb je ook een volwaardig tablet met de basic aansluiten zoals micro SD slot en usb voor een eenvoudige uitbreiding van het geheugen, standaard out of the box. Maar een iPad jailbreaken en rommelen met een camera kit kan ook, net wat je leuk vindt :)

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 19-01-2013 02:56 . Reden: ftfy ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Flickr al genoemd? Die hebben ook een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ultimo moet je een glas van 10cc pakken en een anderhalve literfles cola en uitleggen dat de fles niet in een keer in het glas past. Als ze blijft beweren van wel, dat je graag in die opstelling (glas+fles) van je ongelijk wil worden overtuigd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 19-01-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zeef schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:29:
Ultimo moet je een glas van 10cc pakken en een anderhalve literfles cola en uitleggen dat de fles niet in een keer in het glas past. Als ze blijft beweren van wel, dat je graag in die opstelling (glas+fles) van je ongelijk wil worden overtuigd. :)
misschien wel een goed idee, ze vond het wel wat confronterend toen ik dit topic liet lezen (ze zijn zo hard (in uitspraak dan he) enzo). Ik heb het idee dat ze toch wel wat aan het twijfelen is over haar wens, maar goed we gaan vrolijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GlowMouse schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:44:
Flickr al genoemd? Die hebben ook een app.
Ook maar eens testen binnenkort. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@tennisbal: heb je de post van Crawl NL in "Ipad 4 en 200 gb aan foto's etc" al gezien? Dat is wel interessant.

http://www.pixmania.be/be...x-satellite-draagbar.html

pricewatch: Seagate Wireless Plus 1TB Grijs

[ Voor 46% gewijzigd door Damic op 19-01-2013 01:46 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:42:
[...]
Zo'n NAS lijkt me erg handig, heb nu een oude readynas nv+ die ik niet zo simpel aan een ipad gekoppeld krijg denk ik
die oude nv+ is ook prima in staat om foto's te serveren en je toegang te geven van binnen- en buitenshuis, daar heb je echt geen nieuwe nas voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Laatst online: 02-07 20:12
in principe heb je 4 keuzes
  • Camera Connection kit met jailbreak. Kan maar verwacht niet dat je een externe hdd ernaa kan hangen aangezien apple al een tijd geleden het stroomgebruik van die usb poort heeft ingeperkt. Ook usb sticks met lampjes ect zijn niet geschikt dus moet je nog een goede usb stick kopen. Met 64gb kaartjes sd gaan werken. Maar bedenk dat zonder jailbreak je enkel fotos kan bekijken als thumbnails en je ze moet importeren om schermvullend te bekijken.

Dit kan maar is echt niet aan te raden. Laten we zeggen dat het werkt, maar op een manier die ik zou beschouwen als "tweakes only". Teveel gedoe, heeft ook niet de garantie dat het 100% van de tijd werkt. Ook wil je echt geen iPad jailbreak geven aan een non tweaker. En het feit dat de ipad 4 en iOS6 niet eens een jailbreak hebben en deze ook niet op korte termijn verwacht kan worden.
  • Cloud storage. Dit is zeker een optie maar heeft ook serieuze nadelen. Ten eerste kost zoveel storage nog serieus geld op de lange termijn. En je bent afhankelijk van je internet snelheid. Ook de apps zijn meestal niet ingericht om als fotoviewer gebruikt te worden. En onderhoud is tijdrovend aangezien je moet uploaden.
  • NAS is een serieuze oplossing. Met een middagje knutselen heb je de files erop staan met toegang vanuit het internet. Voordeel ten opzichte van cloud storage is dat het maar een enkele (dure) investering is en er nog gemakkelijk 10x zoveel fotos bekeken kan worden. DNLA servertje starten en vrouwlief kan het ook op tv en elk ander apparaat bekijken.
  • de wifi HDD. In mijn optiek de beste optie aangezien dit geen onderhoud vanuit jouwn kant nodig heeft. het is zo simpel als het ding aan de laptop/computer hangen en de files over sturen. Daarna is het gewoon plug and play zonder dat jij ook maar iets hoeft te doen. Lijkt mij de beste optie die tot nu toe langs gekomen is. Ook naar alle waarschijnlijkheid nog eens de goedkoopste. Voorbeeldje

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
@MenN

Een vijfde optie is er ook nog:
Alle foto's via Irfanview in batch omzetten naar jpg's van 300-500KB. Kwalitatief nog voldoende geschikt om ze te bekijken op een iPad. Het is enigszins afhankelijk van de grootte van de originelen, maar vermoedelijk kom je redelijk in de buurt van de beschikbare ruimte van 16Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Inderdaad zou nog kunnen. Maar is een beetje zonde om foto's zo te compressen, zeker op een ipad met retina scherm. Dan wil je eigenlijk wel goede kwaliteit, maar dat is persoonlijk. Dus dit is inderdaad optie 5, met een 16gb ipad heb je max zo'n 12 gb vrij voor foto's (je moet natuurlijk ook nog wat overhouden anders kun je niets meer) dus dat zouden zo'n 24000 fotos worden op 500kb per foto.

[ Voor 30% gewijzigd door MenN op 19-01-2013 15:54 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat de originelen bewaard worden op een andere locatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Nadeel van optie 5 is natuurlijk weer dat als er nieuwe foto's bij moeten jijzelf weer de klos bent om het zooitje te regelen. Met zo'n wifi hdd kan je het volledige beheer bij je vriendin leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 12:19
De optie van crawl lijkt me inderdaad het beste. Op die manier kun je overal de foto's bekijken en het is ook nog eens makkelijk in gebruik. Ik neem aan dat je vriendin gewoon overweg kan met een hardeschijf. :p Je moet nog wel even wachten totdat ie uit is, maar dan kan je vriendin wel de komende 50 jaar nog foto's bekijken aangezien er een 1tb hardeschijf inzit. (Edit: de 500gb versie is blijkbaar wel uit.)

Als je er echt direct een nodig hebt kun je ook naar de kingston wi-drive kijken. http://www.seagate.com/em...s/wireless/wireless-plus/
Deze doet in principe hetzelfde, maar is maar leverbaar tot 128gb.

edit:
Deze is al wel beschikbaar:
pricewatch: Seagate GoFlex Satellite 500GB
500gb en voor 190 euro los je al je problemen op. :p
Thuis kun je gewoon constant bij al je foto's door de schijf in het stopcontact te steken en onderweg werkt dat ding 7 uur op de accu.

[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 19-01-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
@MenN: Haha, dat zou ik sowieso doen, het volledige beheer bij haar leggen... als ze - in mijn ogen - iets onmogelijks en onrealistisch wilt (en niet open staat voor een realistisch advies/compromis)... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ralph075 op 19-01-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lees hierboven dat die wifi hdd ook een goede keus is wellicht, naast de andere. Ik neem aan dat die app die erbij geleverd wordt goed werkt? Lijkt me erg handig in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Die wi-drive en seagate goflex kunnen beide met het bestaande netwerk verbinding maken. Je kunt thuis dus gewoon de bestanden van die hardeschijf op de ipad bekijken en ook nog steeds internetten. (Ik vermeld dit even, omdat eerst werd aangegeven dat dit niet kon.)

hier heb je een review. Op zich ziet de software er wel duidelijk uit. Veel reviews zijn er echter niet. (Behalve van die half gare reviews van 200 woorden van websites als cnet waar je dus helemaal niks aan hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Een Synology :D en klaar kost wat heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Mektheb schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:15:
Een Synology :D en klaar kost wat heb je wel wat.
Hoe dan? Hij kan dan buitenshuis toch nog steeds niet bij de foto's, tenzij de ipad natuurlijk 4g heeft, maar dan worden de datakosten wel weer erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:49
Heel belangrijk is wat je ermee wil doen.
Alle foto's benaderbaar vanaf de ipad is geen enkel probleem. Ik gebruik FileExplorer. Ipad via wifi aan het huis netwerk en je wandelt zo naar de foto's via een vertrouwde mappen structuur (Bij mij staat alles op een windows homeserver, maar een nas zal ook geen probleem zijn)

Maar, ik zou het leuk vinden als de ipad ook als digitaal fotolijstje dienst kan doen als je haar niet gebruikt.
Nog niets gevonden dat in staat is om de foto's die op je netwerk staan als slideshow weer te geven. Dat is wel jammer. Als iemand hier een tip voor heeft, dan hou ik me aanbevolen (ook als het bv via een cloud dienst kan)

Als je de foto's ook buitenshuis wil kunnen benaderen dan heb je ene cloud dienst nodig. google+ laat je onbeperkt foto's in een redelijke resolutie uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
zynex schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:56:
[...]

Hoe dan? Hij kan dan buitenshuis toch nog steeds niet bij de foto's, tenzij de ipad natuurlijk 4g heeft, maar dan worden de datakosten wel weer erg duur.
Op de plekken waar je op je gemak foto's gaat zitten bekijken heb je toch wel wifi tegenwoordig is mijn ervaring. Ik heb zelf een maand een Synology NAS en die apps werken geweldig dus kan het enorm aanraden. Ik heb overigens VPN opgezet zodat ik bij al m'n spullen kan via de iPad alsof het lokaal is, erg handig en het scheelt je forwarden van een hoop poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
MeTooPV schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:08:Maar, ik zou het leuk vinden als de ipad ook als digitaal fotolijstje dienst kan doen als je haar niet gebruikt.
Nog niets gevonden dat in staat is om de foto's die op je netwerk staan als slideshow weer te geven. Dat is wel jammer. Als iemand hier een tip voor heeft, dan hou ik me aanbevolen (ook als het bv via een cloud dienst kan)
Het is persoonlijk natuurlijk, maar voor een slideshow verkies ik meestal toch een geringe selectie foto's die er echt uitspringen ten opzichte van de hele verzameling. Zo'n selectie kan je natuurlijk gewoon op je iPad plaatsen en als bron voor het digitale fotolijstje gebruiken.
MeTooPV schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:08:Als je de foto's ook buitenshuis wil kunnen benaderen dan heb je ene cloud dienst nodig. google+ laat je onbeperkt foto's in een redelijke resolutie uploaden
Of een NAS die buitenshuis toegankelijk is... ;)
zynex schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:56:[...]Hoe dan? Hij kan dan buitenshuis toch nog steeds niet bij de foto's, tenzij de ipad natuurlijk 4g heeft, maar dan worden de datakosten wel weer erg duur.
Tegenwoordig is op heel veel plaatsen wel wifi beschikbaar, dus een databundel is niet noodzakelijk. Eventueel kan je altijd nog tetheren met je GSM.
Cartman! schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:35:Op de plekken waar je op je gemak foto's gaat zitten bekijken heb je toch wel wifi tegenwoordig is mijn ervaring. Ik heb zelf een maand een Synology NAS en die apps werken geweldig dus kan het enorm aanraden. Ik heb overigens VPN opgezet zodat ik bij al m'n spullen kan via de iPad alsof het lokaal is, erg handig en het scheelt je forwarden van een hoop poorten.
Precies, lijkt mij ook dat je overal waar je ervoor gaat zitten, tegenwoordig wel wifi beschikbaar hebt. In de toevallige omstandigheden waar dat niet zo is en je toch foto's moet wilt kijken, kan je altijd nog kiezen om de databundel van je telefoon te gebruiken via tethering.

Mij lijkt dat de TS initieel alle mogelijkheden heeft om zonder investering dit mogelijk te maken. Er is een iPad, er is een fotoverzameling, er is een NAS en er is een internetverbinding. Ik zou in dit geval niet gaan investeren, omdat je vriendin overal en altijd alle foto's wil kunnen zien vanaf de iPad.

Het is simpel mogelijk om een selectie van mooiste of meest recente foto's altijd bij d'r te hebben (gewoon op de iPad, gelimiteerd tot ca. 10-12GB).
Het is simpel mogelijk om alle foto's altijd te kunnen benaderen (op de NAS die is geconfigureerd voor externe toegang (de huidige NAS is daar prima toe in staat) en gebruik makend van beschikbare wifi of desnoods tethering).

Als de iPad met dit specifieke doel was gekocht, zou ik het waarschijnlijk anders benaderen, maar in dit geval, waar het om een gekregen iPad gaat (en ik de indruk heb dat deze er anders sowieso niet geweest zou zijn) en TS' vriendin -in beginsel- het technisch onmogelijke eist vraagt (alle foto's op de iPad), zou ik geen geld investeren in een (relatief) dure externe wifi hdd of nieuwe NAS (terwijl de aanwezige NAS ook voldoet) om het 'ik wil het, ik wil het, ik wil het'-gedrag te belonen smoren.
Reden: Als de i niet toevallig op haar Pad was gekomen, had je die kosten ook niet gemaakt. Als de iPad voor dit specifieke doel bewust was aangeschaft, dan had je deze kosten kunnen voorzien (hence de andere benadering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-06 21:51

Ultrapc

Anyone steak?

Het lijkt me toch dat Zeef volledig duidelijk was in zeef in "Ipad 4 en 200 gb aan foto's etc". Laat het modereren over aan de moderators. LMGTFY linkjes zijn nooit de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2013 10:36 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-06 21:51

Ultrapc

Anyone steak?

Dubbel...

[ Voor 98% gewijzigd door Ultrapc op 20-01-2013 03:06 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Het ding met nas toegang van buitenaf is dat hoewel er wel op veel plekken wifi beschikbaar is, deze meestal niet echt snel zijn (NS wifi bijv.). Foto's zijn toch al gouw 4/6 mb. En als je lekker door foto's wilt bladeren is er niets zo vervelend als per foto lang te wachten. Dat zal ook echt wel de fun eraf halen als je niet even snel door een paar honderd vakantie fotos kan kijken. Aangezien je dan als snel met behoorlijke hoeveelheden data zit die je moet overpompen. Thetering met je GSM is dan ook niet echt een optie, want dan is je bundel al snel op. Dus op dit moment lijkt mij een wifi hdd de beste en voordeligste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
zynex schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:56:
[...]

wat cartman zegt ;) o.a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

MenN schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:36:
En als je lekker door foto's wilt bladeren is er niets zo vervelend als per foto lang te wachten. Dat zal ook echt wel de fun eraf halen als je niet even snel door een paar honderd vakantie fotos kan kijken. Aangezien je dan als snel met behoorlijke hoeveelheden data zit die je moet overpompen.
Valt mee met een synology nas. Je hebt 3 formaten (thumbnail, beeldvullend en volledig formaat). Dus eerst uitzoeken wat snel gaat via thumbnails, daarna volledig formaat wat ook snel is en wil je bewerken / afdrukken, dan pak je het volledige formaat.

Voor een synology nas met opslag ben je ongeveer 400 euro kwijt, wel een prima combi met de ipad voor meerdere zaken.

Als je vriendin het graag wilt zit je toch aan zo'n bedrag vast of je moet voor online opslag gaan, dat is op de korte duur goedkoper.

Nu begrijp ik dat je vriendin met nee geen genoegen neemt. Met een synology oplossing heb jij er in iedergeval ook nog wat aan. Werkt uitmuntend samen met de ipad. Overtuig haar met de mogelijkheid om nog eens 200 gb extra aan foto's te kunnen opslaan zodat je nog wat jaren vooruit kan en jij zet er 4 TB of meer in en kan mooi daarop zaken opslaan en ermee prutsen.

Wel de duurste oplossing, maar ook de beste. En mijn moeder kan overweg met de photo app op haar ipad via mijn synology nas (fysiek 200 km verderop) en als mijn moeder ermee overweg kan...
zeef schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:47:
Lekker snel voor thuis en door voor eens RAID NAS te kiezen zijn je foto's nog beter beschermd tegen verlies. :)
Zelf gebruik ik amazon s3 op mijn synology, standaard zit de ondersteuning voor backups van foto's hier al in. Kost mij ongeveer 3 dollar in de maand voor 25 GB aan foto's. 200 GB vind ik wel overdreven veel, een online backup is niet goedkoop. Maar bij brand helpt een raid systeem je ook niet verder. Een andere oplossing zou een 2e nas buiten het huis zijn, maar dan zit je ook aan een extra 400 euro.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-01-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Jullie zijn zeker nog nooit met het openbaar vervoer gegaan? NS wifi (als het er al is) bijvoorbeeld kun je niks mee. Verder valt het vaak toch nog tegen qua wifi mogelijkheden hoor. Natuurlijk als je bij de mac/starbucks gaat zitten heb je wel internet, maar als je ergens buiten in een park/ op het terras zit is er vaak geen wifi beschikbaar. De enige plek waar ik een goede wifi verbinding heb is thuis en op de campus van de universiteit. Maar ik denk dat er verder niet heel veel meer gediscussieerd hoeft te worden. Elke mogelijke oplossing is wel aangedragen dus de keuze is nu aan de ts.

[ Voor 11% gewijzigd door zynex op 20-01-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
zynex schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:40:
[...]

Jullie zijn zeker nog nooit met het openbaar vervoer gegaan? NS wifi (als het er al is) bijvoorbeeld kun je niks mee. Verder valt het vaak toch nog tegen qua wifi mogelijkheden hoor. Natuurlijk als je bij de mac/starbucks gaat zitten heb je wel internet, maar als je ergens buiten in een park/ op het terras zit is er vaak geen wifi beschikbaar. De enige plek waar ik een goede wifi verbinding heb is thuis en op de campus van de universiteit. Maar ik denk dat er verder niet heel veel meer gediscussieerd hoeft te worden. Elke mogelijke oplossing is wel aangedragen dus de keuze is nu aan de ts.
Klopt, maar waarom moet je in de trein / op het terras je vakantie foto's van 2012 kunnen zien die je thuis op je nas heb staan ?.

En met het openbaar vervoer al 7jaar, maar er zijn wensen en wensen die realistisch zijn, met alleen Wifi heb je dat niet altijd.
En ja dan komen er extra kosten bij, maar dat is ook de eis die dan gesteld is. ( Bijvoorbeeld )

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 20-01-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die vraag ligt een beetje ten grondslag aan dit hele "probleem" uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik me meer zit af te vragen : Is er eigenlijk geen app die dit voor je kan oplossen?

Ik heb geen idee waarop te zoeken, maar ik kan me zo voorstellen dat er photo-apps zijn die simpelweg een share kunnen benaderen, dan van alles thumbnails / low-res maken en de thumbnails / low-res offline opslaan.
Zodat je altijd de thumbnails / low-res offline zou hebben en dan bijv kan doorklikken naar full-size foto als je online bent / kan.

En aangezien mijn ervaring is dat als ik het kan bedenken dat iemand het al gemaakt heeft ;) zou ik zeggen loop eens de app-store door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:49
Stream to me? Dat verstuurt de foto's vanaf mijn homeserver in aangepast formaat naar m'n telefoon of ipad. Ik gebruik het vooral voor muziek, maar foto's en films doet hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is deze vraag niet gewoon opgelost? Ja het kan. Zo'n wireless 2,5 inch schijfje op accu kan voorzien in de behoefte en heeft niet alle complicaties van een al dan niet beschikbare 3/4G/WiFi verbinding via het internet. Of koop de nu reeds beschikbare 500GB versie of wacht even op de 1TB versie. Linkjes kwamen in dit topic al voorbij.

Alle beweringen/rants dat het niet kan/"vrouwen" en zo bleken dus voorbarig en vloeiden voort uit een gebrek aan kennis m.b.t. de hedendaagse beschikbare mogelijkheden. Hand mag even in eigen boezem geachte Tweakers. :+ Een mens kan ook niet alles weten. We hebben weer wat bijgeleerd moet je maar denken. ;)

Topic kan dus verder in slaap. Laat alleen nog even weten hoe blij ze is met haar schijfje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
CaptJackSparrow schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:38:
Is deze vraag niet gewoon opgelost? Ja het kan. Zo'n wireless 2,5 inch schijfje op accu kan voorzien in de behoefte en heeft niet alle complicaties van een al dan niet beschikbare 3/4G/WiFi verbinding via het internet. Of koop de nu reeds beschikbare 500GB versie of wacht even op de 1TB versie. Linkjes kwamen in dit topic al voorbij.

Alle beweringen/rants dat het niet kan/"vrouwen" en zo bleken dus voorbarig en vloeiden voort uit een gebrek aan kennis m.b.t. de hedendaagse beschikbare mogelijkheden. Hand mag even in eigen boezem geachte Tweakers. :+ Een mens kan ook niet alles weten. We hebben weer wat bijgeleerd moet je maar denken. ;)

Topic kan dus verder in slaap. Laat alleen nog even weten hoe blij ze is met haar schijfje. :)
Ok dank voor je conclusie :+ niet meer posten dus :) Ik kan even niet reageren ivm tijd, kom er later op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Al opgelost zo te zien dus nutteloze post :D

Heb zelf een WD Live dit werkt indien je internet heb goed. Installatie was ook plug and play.

[ Voor 145% gewijzigd door Rerder op 02-02-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Rerder schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:41:
Al opgelost zo te zien dus nutteloze post :D

Heb zelf een WD Live dit werkt indien je internet heb goed. Installatie was ook plug and play.
nee hoor, geloof dat mijn cynische post wat serieus genomen wordt hier :) Is dat zo'n wifi harddisk? Ik heb vorige week de opties aan haar voorgelegd, maar schiet nog niet heel op. Ze wil het ook nog aan een vrouwelijke collega vragen.... (vrouwen... beetje beste bron tweakers in twijfel nemen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

tennisbal schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:57:
[...]

(vrouwen... beetje beste bron tweakers in twijfel nemen)...
Wen er maar vast aan _O-
Ik moet zeggen dat het ook een erg mooie en slimme oplossing is, de HDD van Seagate.
Ik ben benieuwd wat het resultaat straks is :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wachten op de 256GB versie van de iPad? :+
nieuws: Apple introduceert 128GB-uitvoering van de iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
nice :) Ze kwam gister idd met plan 128 gb aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:12
Ik gebruik sinds kort Picturelife (www.picturelife.com) om al m'n foto's te backuppen. Hebben een mooie webapp en iOS App, geeft een soort timeline view van al je foto's, mogelijkheden om ze in te delen in "events", gezichtsherkenning etc. etc. Kost wel wat (per maand, of jaar), maar is erg gebruiksvriendelijk.

Mijn vriendin gebruikt het (zij is de fotograaf bij ons thuis) erg veel en is er erg enthousiast over. Ik vind het vooral mooi dat er een extra backup van de foto's is, en dat e.e.a. overal bereikbaar is via een mooie interface. Misschien het kijken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ze kan niet om de realiteit heen.

1.
Of de foto's fors in resolutie reduceren en/of JPEG compressie flink opschroeven.
Plemp je wel de hele opslag van je iPad vol en kun je die dus niet meer voor andere zaken gebruiken. Moet ze ook stoppen met fotograferen want als er foto's bijkomen red je het op een gegeven moment echt niet meer.

2.
Elders opslaan tegen eventuele maandelijkse kosten en alle complicaties van een beschikbare en fatsoenlijk snelle internetverbinding. Dit is dus afhankelijk van waar ze die foto's evt. allemaal wil kunnen bekijken. Alleen als er een goede WiFi internetverbinding is of ook in andere situaties. Dat laatste gaat geheid een keer mis als er een slechte mobiele dekking is.

3.
Overstappen op andere hardware. Ultrabookje of convertible of zoiets met voldoende grote SSD/HDD erin. Of wachten op de 256GB of grotere iPad. ;)

4.
De genoemde draadloze 2.5" HDD. Ik neem aan dat ze die iPad niet onder haar arm met zich meesleept en dan moet er altijd wel een plekje voor zo'n schijfje over zijn in de tas of het koffertje waar de iPad in vervoerd wordt.

Altijd goede en snelle verbinding en gelijk een extra integrale back-up van alle foto's. Meest makkelijk in beheer en kosten zijn eenmalig en beperkt. De opslag is groot genoeg om die evt. ook nog voor andere zaken te gebruiken. Video's? Maakt of bekijkt ze die ook? Muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
tennisbal schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:57:
[...]

nee hoor, geloof dat mijn cynische post wat serieus genomen wordt hier :) Is dat zo'n wifi harddisk? Ik heb vorige week de opties aan haar voorgelegd, maar schiet nog niet heel op. Ze wil het ook nog aan een vrouwelijke collega vragen.... (vrouwen... beetje beste bron tweakers in twijfel nemen)...
Zucht , ik weet hoe dat gaat. Dan is er iemand die wel zegt dat het kan, maar niet precies weet hoe het werkt. Dan is zij overtuigd door die collega en word jij verplicht die oplossing op te zoeken en toe te passen, of hij nu bestaat of niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Als ze er toch voor wil betalen is een foto-album gebaseerd iets als Flickr en Picasa Webalbums niet wat? Je hebt dan ALTIJD overal je foto's en kan er gewoon met je iPad heen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

tennisbal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:39:
:) ander zoeken misschien beter plan, want deze is zo koppig als wat. Zal te lang duren om een heropvoeding te geven, wat dat betreft waren die kampen in china/rusland zo gek nog niet :P
Weet je al wat de vrouwelijke collega heeft aangeraden?

Op mijn werk heb ik een collega die beroepsfotograaf is en die heeft vele terabytes aan foto's en die post hij op zijn eigen website en benaderd hij via de ipad, maar hij heeft die website ook om zijn foto's wereldwijd te verkopen, dus veel zal je niet aan die oplossing hebben en goedkoop zal die ook niet zijn (deze man kijkt niet zo op geld, hij komt af en toe op het werk met een lens van 30.000 euro :X , ben altijd bang dat ik tegen dat ding aanloop en dat hij valt :F

Maar om eerlijk te zijn zou ik er gewoon geen tijd instoppen, laat je vriendin het zelf maar uitzoeken. Ze luisteren toch niet als ze het niet willen, haar vrouwelijke collega is voor haar kennelijk deskundiger dan jij dat bent. Ben wel blij dat mijn vrouw wat relaxter hierin is. Die wilde duizenden dia's laatst inscannen en verbeteren. Photoshop elements gekocht, scanner gekocht, uitgelegd hoe het werkt en succes ermee. Heeft ze wekenlang elke nacht een paar uur zitten scannen. Ik heb een paar keer geholpen en expres wat dingen fout gedaan en voila, mijn hulp was niet meer nodig O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-02-2013 19:46 ]

Pagina: 1