-Welke specificaties moet ik op mijn moederbord hebben om deze de komende jaren mee te laten gaan? de prijzen zitten tussen 170 en 350 euro, wanner betaal je te veel? (Asus P9X79 Pro,Asrock X79 Extreme6, Asus Republic Of Gamers Rampage IV Extreme, MSI Big Bang XPower II X79, ASRock X79 Extreme9 enz. enz.) Iemand een goeie tip voor een moederbordwaterblok?
Er zijn niet bepaald veel waterblocken voor moederborden op de markt. Persoonlijk zou ik gaan voor de Asus ROG Rampage IV Extreme, zeer goed waterkoelbaar.
(Linkje naar waterblock(s))-I73930K of I73770K? zou je met een processor als de 3930 4 jaar vooruit kunnen? (op gamegebied)
als ik een 3770 koop is natuurlijk het moederbord verhaal ook weer anders maar ik ga uit van een 3930. iemand een goeie tip voor een CPU waterblok?
Met dit budget zou ik voor een 2011 socket gaan, dus een i7 3930k. Heb je een minder budget en eventueel vaker/sneller upgraden. Dan voor een 1155 socket. Tja, qua block, het is maar wat je mooi vind. Wel gaaf is het om in het thema te blijven van EK Acetal & Nickel.
(Linkje)-Het hele verhaal over ramdisk snap ik niet

dat gaat net buiten mijn boekje.
Ga ik ook niks over zeggen hihi
-Welk RAM geheugen? bij voorkeur 16 gb en min 1866Mhz maar vooral goed voor waterkoelen. is het handiger om 2 of 4 modules te hebben? (ivm waterkoelen)(
Corsair dominator?) en heeft iemand een goede tip voor een RAM waterblok?
Zoals hierboven aangegeven. Als je je RAM zeker wilt waterkoelen,
gewoon omdat het kan! Ga dan voor de 'normale' Corsair Dominator's en niet voor de Platinum versies. Daarintegen vind ik die Platinum versies ontzettend geil eruit zien. Dus misschien is dat ook een optie, je RAM niet waterkoelen maar Corsair Dominator Platinum's halen.
Wil je wel zeker je RAM waterkoelen is het misschien qua uiterlijk niet mooi om voor een EK block te gaan, omdat deze er alleen zijn voor 2 of 6 dim's.
(correct me if I'm wrong) Dat betekend dat je RAMblock aan beide kanten vrij ver over het RAM heen steekt. Ga dan bijvoorbeeld voor
deze. Is een plexi versie, ziet er wel gaaf uit als je een mooie kleur koelvloeistof gebruikt!
-Hoe kan ik het beste mijn geheugen organiseren? Raid instellingen weet ik niet zo veel van. en ook welk geheugen en hoe veel, ik ga uit van min. 256 ssd en 2tb hdd
Ga ik ook niet op in, zijn vele tweakers die hier meer ervaring mee hebben, en je zodoende beter kunnen adviseren.
-met 2x7970 en waterkoeling+3930k en de rest van de meut heb ik dan genoeg aan 850 watt? ik weet niet precies hoeveel watt die waterkoeling gebruikt.
Ja zeker wel! Waterkoeling gebruikt vrijwel niks. Slechts de pomp die iets vermogen verstookt.
-De 7970's die ik heirvoor had geselecteerd zijn geschikt voor waterkoeling? iemand een goeie tip voor een GPU waterblok? (
XFX 7970's?)
Uhm, volgens mij wel. Kijk eens op
http://www.coolingconfigurator.com/
Persoonlijk zou ik gewoon een reference design aanraden!
-Aan een behuizing zijn de eisen dat ik usb 3.0 wil en er gewoon genoeg ruimte is+dat er een plexiglazen (of wat voor materiaal dit ook mag zijn) plaat in zit zodat ik in mijn pc kan kijken

Wat trekt je aan? Een agressieve of een strakke look? Gewoon zwart? Wat is je budget?
Caselabs maakt ontzettend goede (waterkoel ready) kasten.
(Site)
Zoals ik al eerder aangaf hier vind ik de
Corsair 800D een geweldige kast. Ruimte voor genoeg radiatoren

Met gemak bijvoorbeeld een 360/240 en een 120 zonder te modden of dingen te verwijderen.
Hiernaast vroeg ik me af hoeveel radiatoren in nodig zou hebben om dit allemaal werkende te krijgen? is 2x240 genoeg? (is dit trouwens ongeveer even sterk als 480?) of moet ik toch meer?
Uhm opzich is dit voldoende, maar... Ik zou persoonlijk toch voor meer gaan. Heb je meer ruimte om je CPU/GPU te overclocken. Kun je je ventilatoren wat rustiger laten draaien en makkelijk upgraden zonder je druk hoeven te maken over radiator oppervlakte.
Ja over het algemeen is 2x240 gelijk aan een 480. Mits dezelfde dikte. Het gaat namelijk om de oppervlakte van de radiator. De dichtheid van de koelvinnen is ook belangrijk, te ver uit elkaar en hij koelt niet voldoende, te dicht op elkaar en de ventilator krijgt het moeilijk om alle lucht er doorheen te persen. Wat veel geluid als gevolg heeft.
-en nog steeds, ik heb nog nooit een pc gebouwd, hoe kan ik zorgen dat ik het niet verpest? zijn er mensen die willen helpen?
Er zijn altijd mensen die je willen helpen. Hier hoor ik ook bij, mits je in de buurt woont. Let wel op: Als je de kast volledig in elkaar hebt gezet weegt deze gigantisch veel. Het is dan ook niet aan te raden om de computer (vooral de waterkoeling) bij een ander in elkaar te zetten.
Kom maar op!

Iedereen bedankt voor al het advies, als we dit tot een goeie samenstelling kunnen brengen zal ik hem zeker gaan bouwen en de pics posten

Hehe graag gedaan, ben zeer benieuwd!
Mocht je veel geven de looks, kun je bij een Corsair AX voeding ook een individualy sleeved cableset halen.
(Linkje) Verkrijgbaar in het zwart/blauw/rood of wit.