versterker/ volume regelen vanuit andere ruimte (veranda)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497733

Topicstarter
Goedenmiddag :)

Ik ben aan het uitbouwen thuis en nu wil ik onder de veranda 2 inbouw speakers hebben.
De Speakers zelf heb ik al: 2 x 4 ohm 32 watt bose inbouw.

Het is de bedoeling dat in op de veranda dezelfde muziek hoor als binnen via mijn harman kardon AVR 138 set.
Dit zal de bron zijn.
Ik wil alleen de veranda-speakers uit kunnen schakelen en, apart van de bron, het volume kunnen regelen.

Ik wil dus op de veranda aan schakelknop hebben en een volume knop.

Waarschijnlijk moet er dan een 2e versterker tussen die dan dus vanaf de veranda schakelbaar moet zijn.

Jullie ideeën of oplossingen?

Gr Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Normaal gesproken is de term die je zoekt "multiroom", maar die functionaliteit kent je HK niet dus dat wordt wat lastig ;)

Als ik zo de handleiding van die AVR zie dan zou je de TAPE-uitgange kunnen "misbruiken" om als uitgang te dienen en die op een tweede versterker voor de veranda te zetten. Dat zou moeten werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
The Eagle schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:46:
Normaal gesproken is de term die je zoekt "multiroom", maar die functionaliteit kent je HK niet dus dat wordt wat lastig ;)

Als ik zo de handleiding van die AVR zie dan zou je de TAPE-uitgange kunnen "misbruiken" om als uitgang te dienen en die op een tweede versterker voor de veranda te zetten. Dat zou moeten werken.
:Y dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Uiteraard zit je daardoor wel weer vast aan dat binnen én buiten met hetzelfde audio-signaal werken. Misschien kun je dan nog wel beter naar een streaming oplossing kijken en volledig stand-alone gaan met actieve speakers en een streaming-clientje oid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je voor je reactie the eagle! Ja dat was mijn idee ook ja maar dan moet die versterker (die ik niet op de veranda kan plaatsen) vanaf de veranda geschakeld kunnen worden en het volume moet geregeld kunnen worden.

@ kroegtijger: dat dezelfde muziek buiten draait als binnen is ook juist de bedoeling alleen het volume moet daar vaak wat zachter (buren) :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 497733 op 18-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 13:11
Versterker met netwerkaansluiting - wifi - smartphone met app die de versterker aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Sonos connect op de versterker en een sonos connect: amp bij de veranda. Via ipad of mobiel te bedienen en kan je kiezen voor zelfde of andere muziek en volume per ruimte regelen. Klaar is kees:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laatste 2 opties word hem niet. wil graag gewoon een schakelaar en volume knopje aan de wand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 497733 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:06:

@ kroegtijger: dat dezelfde muziek buiten draait als binnen is ook juist de bedoeling alleen het volume moet daar vaak wat zachter (buren) :)
}:| Buren... verschrikkelijk, dat tuig...

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is het echt een must om de regeleenheid (versterker + volume + toonregeling) buiten te hebben staan?
Het kan uiteraard wel, maar ik denk dat je dan een stuk meer kwijt bent aan een weersbestendige inbouwversterker als aan bijv een simpele 2e hands amp van MP :)
Ik zou eerder geneigd te zijn om een simpele versterker met AB ergens in huis neer te zetten, en dan een IR extender er aan zodat je hem door de raam kunt bedienen. Maar ik weet niet hoe groot je huis is :?

Als je hem toch in wilt bouwen lijkt mij de goedkoopste optie om een waterbestendige autoradio met een AUX aansluiting. Tape out van je AVR naar de AUX van de autoradio, en gaan. Moet je wel ergens 230v naar 12v omvormen, maar dan heb je volledige volumeregeling :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Je maakt het voor jezelf wel een stuk moeilijker dat het hoeft te zijn, ik hoop dat je wat kan vinden bij wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
The Eagle schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:26:
Is het echt een must om de regeleenheid (versterker + volume + toonregeling) buiten te hebben staan?
Het kan uiteraard wel, maar ik denk dat je dan een stuk meer kwijt bent aan een weersbestendige inbouwversterker als aan bijv een simpele 2e hands amp van MP :)
Dat is met redelijk gepaste zekerheid wel te stellen inderdaad.
Ik zou eerder geneigd te zijn om een simpele versterker met AB ergens in huis neer te zetten, en dan een IR extender er aan zodat je hem door de raam kunt bedienen. Maar ik weet niet hoe groot je huis is :?
Afhankelijk van de receiver kun je misschien ook wel via smartphone e.e.a bedienen?
Als je hem toch in wilt bouwen lijkt mij de goedkoopste optie om een waterbestendige autoradio met een AUX aansluiting. Tape out van je AVR naar de AUX van de autoradio, en gaan. Moet je wel ergens 230v naar 12v omvormen, maar dan heb je volledige volumeregeling :)
Je kan ook een draagbaar systeem maken, en je versterker aanprikken op het moment dat je m wil gebruiken (wel dus weer steeds opbergen).
Alternatief kan nog zijn om een waterdichte radio te nemen; misschien een douche-radio ombouwen?? Bij conrad heb je ze al vanaf 10,- :+
http://www.conrad.nl/ce/n...o-AMFM-FLOATING-DUCK-Geel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

2 waterdichte "marine" speakers en een actief mp3 boardje van dx.com en je bent er toch?
Kabeltje trekken of een fm transmitttertje op een pre out zetten.

Enneh, wat heb je zelf al gevonden??

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 18-01-2013 19:34 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1