Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-03 11:28
Ik kom vandaag thuis en wordt gegroet door een kapot EV2335W scherm van Eizo.
Normaal heb je zoiets van 'kan gebeuren' maar dit gebeurd om 1 of andere reden regelmatig.
Een deel van het scherm begint te flikkeren en er verschijnen verticale (en soms horizontale) strepen.

Dit is de 3e keer dat dit type scherm kapot is bij mij (ik heb er 2, de vorige was het vervangende model van de 1e), hiervoor had ik 19" ook van Eizo die ook stuk zijn gegaan met dit probleem maar die waren toen al 3 jaar oud.

Heeft iemand anders deze ervaringen met Eizo schermen ? Ik heb ze gekocht met het oog op kwaliteit... maar ik begin wat mijn twijfels te krijgen.

Als iemand een mogelijke oorzaak heeft .. dat zou nog beter zijn want ik zou geen idee hebben waar dit van kan komen.
Beide schermen die ik heb zitten achter een ups die de wat grotere spanningspieken op pakt (het is niet een inline, dat is wat overdreven voor thuis =p)

Er zit ondertussen ook al een nieuwe grafische motor in de pc, wel net als de vorige van evga maar dit zou de grafische kaart moeten uitsluiten als oorzaak.

Vergeten te vermelden, als het scherm 10-15 minuten aan staat dan trekt het probleem (meestal) langzaam weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Consequator op 18-01-2013 13:53 . Reden: brain fart. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
als het probleem wegtrekt na een paar minuten begin ik condensatoren te verdenken die weer 'acceptabel' gaan gedragen na wat opwarmtijd

als je het zo vaak hebben zou je gaan denken dat er gewoon een enorme ontwerpfout is waardoor ze zo snel verrot gaan.

Maar 6 maanden lijkt me gewoon een gevalletje return to sender