Sony Vaio van Windows 8 naar 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-03 21:38
Beste allen,

Ik heb met mijn ouders een Sony Vaio Klik gekocht, echter de pre-install Windows 8 bevalt hen totaal niet.
Daarop heb ik de partities verwijderd omdat het NTFS bestandssysteem moet zijn en uiteindelijk met veel moeite Windows 7 geïnstalleerd.
Maar ik kan geen Windows 7 drivers vinden voor de laptop. Zoek ik gewoon niet goed genoeg?

Uiteindelijk besloten een beroep te doen om de laptop te retourneren, maar de online winkel wilde hem niet terugnemen omdat Windows 8 er niet op staat. Dat lijkt me voor hun toch geen werk om dat even terug te zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Dat kan wel lastig zijn aangezien je de partitie's verwijdert heb en er geen CD's bij geleverd zijn kunnen hun hem niet terug zetten naar originele staat. ( ingebakken recovery partitie )
Ook zou je voor de drivers bij Sony Support op hun website terecht moeten, als hun hier geen drivers voor hebben kan het best zijn die er niet zijn.
En je dus van W8 bijna afhankelijk ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 18-01-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
De Windows 8 drivers werken niet? Eventueel kan je nog naar de pagina gaan van het Windows 7 model en daar wat generieke drivers vandaan te halen.

En waarom bevalt Windows 8 niet? En als je hem toch wilt retourneren, waarom zet je dan niet gewoon Windows 8 erop en retourneer je hem dan?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Iekozz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:27:
De Windows 8 drivers werken niet? Eventueel kan je nog naar de pagina gaan van het Windows 7 model en daar wat generieke drivers vandaan te halen.

En waarom bevalt Windows 8 niet? En als je hem toch wilt retourneren, waarom zet je dan niet gewoon Windows 8 erop en retourneer je hem dan?
ik denk omdat er geen recovery disks bij zitten, en de recovery partitie eraf is gehaald.
En een willekeurige OEM installatie gaat niet werken met hun Pre Key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thomas
De Windows 8 drivers werken tot dusver niet. Kan altijd een poging wagen om er Windows 8 op te zetten en terug te brengen idd. Kan iemand me de pagina van de drivers eens laten zien? Want ik kan ze toch echt niet vinden... Als ik die zou hebben is het probleem opgelost namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door _Thomas op 18-01-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Volgens mij moet die winkel m gewoon terugnemen, je hebt enkel software veranderd en dat kunnen ze zo even opnieuw installeren.. mogen ze dat uberhaupt wel weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thomas
Tja dat vroeg ik me dus ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij is dit het windows 7 model van de laptop: http://www.sony.nl/support/nl/product/SVE1711W1EB/updates
Het lijkt me dat deze drivers wel zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Volgens mij moet jij het product weer in orginele staat terugbrengen, dus met Windows 8 erop. Dat is hoe ik het mij herinner.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat vinden je ouders zo erg aan Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:07
ìn hoeverre zoekt windows 7 niet zijn eigen drivers op... voor zover deze beschikbaar zijn.
lijkt me sterk dat je alle drivers zelf moet gaan zoeken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
koentjuh1987 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:18:
ìn hoeverre zoekt windows 7 niet zijn eigen drivers op... voor zover deze beschikbaar zijn.
lijkt me sterk dat je alle drivers zelf moet gaan zoeken...
Heel veel merken hebben "signed" drivers voor bepaalde components en zonder die werken ze dus niet.
Neem dus GPU's vaak MOET je hem bij het merk van het Notebook downloaden, want die van ATI / Nvidia werken niet.

Dus ja er is een kans sommige dingen niet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:01

ResuCigam

BOFH

_Thomas schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:23:
Daarop heb ik de partities verwijderd omdat het NTFS bestandssysteem moet zijn en uiteindelijk met veel moeite Windows 7 geïnstalleerd.
Tip voor de volgende keer: Gooi niet zomaar alle partities weg, ook Windows 8 stond gewoon op een NTFS partitie. Ik denk dat je de Windows 8 recovery partitie hebt weggegooid. In dat geval is het logisch dat de winkel deze machine niet terug neemt want zij zullen hem dan moeten gaan opsturen naar Sony om hem weer in originele staat te krijgen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:15
Als je even googled op driver pack solution zou je er wel moeten komen.
Is een straight to to point programma. Zoekt simpelweg alle missende drivers van windows xp tot windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thomas
Beste allen, bedankt voor de reacties. Ik denk dat Sealnova gelijk heeft. Ik heb de drivers voor de andere laptop geinstalleerd en deze lijken het te doen.
Pagina: 1