CCFL op stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Ik heb hier nog een stuk of 8 CCFL liggen die ik vroeger in mijn pc had, nu kreeg ik ineens een leuk idee om deze misschien op het stopcontact aan te sluiten(licht creëren op me kamer achter tv bv), aangezien ik ze niet meer in me pc wil hebben.
Kan dit? Hoe moet ik dit dan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar heb je zelf al enige moeite gestoken in het zoeken? Uiteraard kan het, aansluiten zul je moeten uitzoeken, want slikken ze aan signaal en hoe ga jij een 220v wisselstroom daarheen krijgen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

ByteDelight

Retro computing is alive!

Die gaan toch op 12V?
Meestal hebben ze een molex stekker.

Ik weet niet wat het verbruik van zo'n buisje is, dus als je een energie meter hebt, kun je nagaan wat voor een voeding voor 8 stuks nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteDelight op 18-01-2013 12:44 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Daar heb je gewoon omvormers voor 220 naar 12v.... beetje zoeken op google (gok eerst hit) en je hebt genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:43:
Ik wil niet de zeikerd uithangen, maar heb je zelf al enige moeite gestoken in het zoeken? Uiteraard kan het, aansluiten zul je moeten uitzoeken, want slikken ze aan signaal en hoe ga jij een 220v wisselstroom daarheen krijgen?
Misschien wel ja, niet iedereen doet een technische studie?

Dacht misschien heeft iemand dit al vaker gedaan en kan mij hier wat tips aan geven, daar is zo'n forum toch voor bedoeld niet?
Brummetje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:45:
Daar heb je gewoon omvormers voor 220 naar 12v.... beetje zoeken op google (gok eerst hit) en je hebt genoeg informatie.
Klopt die bestaan, maar kan hoeveel ik er dan op kan aansluiten, ik denk max 2 omdat er maar 1 molex aansluiting in kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:13
Bespaar je de moeite en de kosten van een voeding.. En koop een paar RGB Ledstrips met bijbehorende controller en voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45
Niet toevallig nog een oude computervoeding in een hoekje liggen? Even google hoe je ATX connector moet jumpstarten en dan kan je dat natuurlijk ook gewoon gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 10:26
meestal voor een voeding is het groen en een zwarte naar keuze om te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 23:20

SA007

Moderator Tweaking
Hiervoor heb je simpel een 12V adapter nodig.

Zoek 's een beetje en je vind er vast wel 1.
Dit soort balkjes verbruiken erg weinig stroom (een paar watt per stuk) dus een zware adapter hoeft het ook niet te zijn.
+ van de adapter aan de gele/rode op je kastje bij het lampje, - aan de zwarte en klaar.
Wel zorgen dat je dat zeker weten goed heb, de kastjes (invertors) van dergelijke lampjes kunnen meestal niet tegen ompolen en zijn direct kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
ralph0603 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:56:
[...]

Misschien wel ja, niet iedereen doet een technische studie?

Dacht misschien heeft iemand dit al vaker gedaan en kan mij hier wat tips aan geven, daar is zo'n forum toch voor bedoeld niet?
Nee, het forum is geen helpdesk. Een technische studie hebben gedaan heeft niets te maken met zelf-initiatief. Hoe moeilijk was het om te bepalen dat die dingen een X volt gebruiken, en in ieder geval even googlen OF en HOE dat wordt omgezet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:35

Detmer

Professioneel prutser

Pak een oude pc voeding, verbind het groene draadje van de 20/24 pins stekker met een zwarte. Of zet er een schakelaar tussen. Originele converter ertussen, balkjes eraan en problem solved ;)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Topicstarter
Detmer8 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:22:
Pak een oude pc voeding, verbind het groene draadje van de 20/24 pins stekker met een zwarte. Of zet er een schakelaar tussen. Originele converter ertussen, balkjes eraan en problem solved ;)
Tnx ik ga dit uitproberen, bedankt voor de hulp van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit topic voldoet niet aan de eisen zoals vermeld in Het algemeen beleid. Zo zie ik nergens terug wat je zelf gedaan hebt om tot een antwoord te komen en waarom dat volgens jou niet voldeed. Wegens gebrek aan aantoonbare inzet gaat dit topic dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.