Vanochtend via mail de folder van CD-Romland binnen gekregen en daar stondde Soundblaster Z PCI-E voor best wel een leuke prijs in.
Afgelopen jaar heb ik heel de desktop geupdate en het enigste wat niet is vervangen is de geluidskaart ,een X-Fi Extrememusic PCI.
... deze mag natuurlijk na jaren trouw dienst ook wel een keer met pensioen
Nu ben ik alleen aan het twijfelen over welke geluidskaart ik moet nemen.
(Onboard audio op de Z77Extreme4 is geen optie ,ik vind het een verschrikkelijk baggergeluid wat dat ding produceerd
)
Voorheen heb ik eigenlijk alleen maar Creative geluidskaarten gehad.
Na het enig zoek werk hier op Gottech valt het wel op dat de Asus geluidskaarten tegenwoordig erg gewilt zijn en ook bijzonder worden aan geraden.
Wat hierbij wel opvalt is de waarschuwing voor de drivers van Asus dat deze erg brak zijn.
Nu is mijn vraag 2 voudig :
1) de X-Fi Extreme Music vervangen voor een Soundblaster Z PCI-e ... heeft het een meerwaarde of is het weggegooid geld.
(En vergelijking tussen deze 2 kaarten lijkt niet te bestaan op internet)
2)Welke Asus geluidskaart zouden jullie aanbevelen
Het voornaamste wat ik met de desktop doe is :
- gamen (Deus Ex ,Far Cry 3 ,Dishonored etc)
- films en series kijken (voornamelijk op blu-ray formaat of blu-ray rips met 5.1 geluid)
- muziek luisteren (Melodic Death Metal ,Metalcore ,Hardstyle ... het rustige werk dus
)
- Livestreams kijken (MotoGP en Youtube)
Er zijn van mijn kant 2 "eisen" :
- de geluidskaart moet voor een PCI-e slot zijn
- de geluidskaart moet een eigen verwerkingsprocessor hebben. (bij wijze van spreken onafhankelijk van de "normale" CPU werken)
Het budget wat ik aan een geluidskaart wil uitgeven is tussen de 50 en 100 euro
Een Creative 5.1 boxenset is het eindstation
*alvast dank voor jullie hulp en adviesen
*
Afgelopen jaar heb ik heel de desktop geupdate en het enigste wat niet is vervangen is de geluidskaart ,een X-Fi Extrememusic PCI.
... deze mag natuurlijk na jaren trouw dienst ook wel een keer met pensioen
Nu ben ik alleen aan het twijfelen over welke geluidskaart ik moet nemen.
(Onboard audio op de Z77Extreme4 is geen optie ,ik vind het een verschrikkelijk baggergeluid wat dat ding produceerd

Voorheen heb ik eigenlijk alleen maar Creative geluidskaarten gehad.
Na het enig zoek werk hier op Gottech valt het wel op dat de Asus geluidskaarten tegenwoordig erg gewilt zijn en ook bijzonder worden aan geraden.
Wat hierbij wel opvalt is de waarschuwing voor de drivers van Asus dat deze erg brak zijn.
Nu is mijn vraag 2 voudig :
1) de X-Fi Extreme Music vervangen voor een Soundblaster Z PCI-e ... heeft het een meerwaarde of is het weggegooid geld.
(En vergelijking tussen deze 2 kaarten lijkt niet te bestaan op internet)
2)Welke Asus geluidskaart zouden jullie aanbevelen
Het voornaamste wat ik met de desktop doe is :
- gamen (Deus Ex ,Far Cry 3 ,Dishonored etc)
- films en series kijken (voornamelijk op blu-ray formaat of blu-ray rips met 5.1 geluid)
- muziek luisteren (Melodic Death Metal ,Metalcore ,Hardstyle ... het rustige werk dus

- Livestreams kijken (MotoGP en Youtube)
Er zijn van mijn kant 2 "eisen" :
- de geluidskaart moet voor een PCI-e slot zijn
- de geluidskaart moet een eigen verwerkingsprocessor hebben. (bij wijze van spreken onafhankelijk van de "normale" CPU werken)
Het budget wat ik aan een geluidskaart wil uitgeven is tussen de 50 en 100 euro
Een Creative 5.1 boxenset is het eindstation
*alvast dank voor jullie hulp en adviesen
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.