Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excelmappen samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ik geef les op een middelbare school. Binnenkort starten we een project waarbij leerlingen elkaar ook moeten beoordelen. Tot nu toe ging dat op papier. Docenten verzamelden van de verschillende groepjes de beoordelingsformulieren en typte de informatie over zodat elke leerling het totaal aan feedback van zijn/haar groepsgenoten ontving. Ik bedacht me dat dat makkelijker moet kunnen. Helaas kom ik er niet uit, Het idee is als volgt. Alle leerlingen uit een groep moeten elkaar beoordelen. Elke leerling uit een groepje van 8 leerlingen vult een standaard Excel formulier in. Verticaal staan de namen, horizontaal een aantal categorieën (tips/tops/cijfer). Elke leerling vult de cellen in behalve de cellen achter zijn eigen naam en slaat de werkmap op met als titel zijn/haar eigen naam. Op deze manier ontstaan 8 werkmappen. Daarna is het de bedoeling dat de werkmappen worden samengevoegd. Als Pietje bij Hans heeft geschreven in cel b2 'beter je best doen' en Kees heeft bij Hans in cel b2 geschreven 'harder werker' dan moet het samengevoegde bestand beide opmerkingen in cel b2 onder elkaar laten zien.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd en dat dit mogelijk is. Ik heb natuurlijk op internet naar een handleiding hiervoor gezocht maar kom niet verder dan het vergelijken en samenvoegen van werkmappen waarbij wijzigingen elkaar vervangen maar niet aanvullen. http://www.gcflearnfree.org/excel2010/extra/63

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat was de reden dat je voor de oplossing van dit probleem hebt gekozen voor een rekenbladprogramma (spreadsheet) ?
Hiermee bedoel ik dat je in de fase van de probleemanalyse een ontwerp van je database maakt en vervolgens daaruit conclusies trekt over de optimale implementatie. Een Excel sheet is dat in dit geval denk ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Henk007 op 18-01-2013 10:22 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Klinkt alsof dit makkelijker is met Google Docs dan met Excel.. In zijn eenvoudigste vorm deel je het document met iedereen en kan iedereen zijn eigen celletjes invullen. En in de historie kun je eventueel zien of iemand het verprutst heeft.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me zo voorstellen dat het niet de bedoeling is dat iedereen elkaars opmerkingen ziet :)

--

Op GoT zoekend kom ik al snel oude topics hierover tegen (bijv http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart).

Je zult zelf met formules, of als je het echt onder elkaar wilt: macro's, aan de gang moeten. Mocht je bij zelfbouw vastlopen, laat dan even weten waar precies. Maar zoals hierboven ook gezegd: Excel is niet perse het meest voor de hand liggende voor het samenvoegen zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)