Hallo,
Ik heb een situatie waar ik maar niet uitkom en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Ik heb 2 tabellen.
In tabel 1 staan zaken (met bijbehorende velden) en in tabel 2 staan de kenmerken van de betreffende zaken.
Voorbeeld:
Tabel 1 (WS_CASE)
(Zaak id / aangemaakt door / aangemaakt op)
Tabel 2 (OBJ_KENM)
(Type kenmerk / zaak id waaraan hij gerelateerd is / Waarde van het kenmerk)

Tabel 2 wordt gevuld op het moment dat je in een applicatie een waarde in een veld vult.
Het kan dus voorkomen dat zaak 1 een kenmerk SAMENV heeft met een ingevulde waarde terwijl dit kenmerk voor zaak 2 niet bestaat.
Ik wil nu een querie maken die mij alle zaken geeft met een aantal kenmerken. Deze kenmerken bestaan soms wel maar soms ook niet. (ligt eraan of een gebruiker het ingevuld heeft in de applicatie)
Querie:
SELECT
WS_CASE.U##CASE_ID, (Zaak nr)
OBJ_KENM.U##WAARDE, (Waarde van het kenmerk)
OBJ_KENM.U##OBJECT_ID, (ID waarmee kenmerk is gekoppeld --> Case_ID)
OBJ_KENM.U##KENMERK_ID (Kenmerk soort)
FROM
OBJ_KENM
RIGHT JOIN WS_CASE
ON
WS_CASE.U##CASE_ID = OBJ_KENM.U##OBJECT_ID
WHERE
OBJ_KENM.U##KENMERK_ID = '00_M_DZA'
Bovenstaande querie geeft mij alleen de zaken die het kenmerk ‘00_M_DZA’ bevatten
Wat moet ik nu veranderen zodat ik alle zaken te zien krijg, maar waarvan bij sommige het veld leeg is omdat het kenmerk daar niet aanwezig is.
Naast mijn zaak id moeten er totaal 10 kenmerken getoond worden.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag
Ik heb een situatie waar ik maar niet uitkom en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Ik heb 2 tabellen.
In tabel 1 staan zaken (met bijbehorende velden) en in tabel 2 staan de kenmerken van de betreffende zaken.
Voorbeeld:
Tabel 1 (WS_CASE)
(Zaak id / aangemaakt door / aangemaakt op)
Tabel 2 (OBJ_KENM)
(Type kenmerk / zaak id waaraan hij gerelateerd is / Waarde van het kenmerk)

Tabel 2 wordt gevuld op het moment dat je in een applicatie een waarde in een veld vult.
Het kan dus voorkomen dat zaak 1 een kenmerk SAMENV heeft met een ingevulde waarde terwijl dit kenmerk voor zaak 2 niet bestaat.
Ik wil nu een querie maken die mij alle zaken geeft met een aantal kenmerken. Deze kenmerken bestaan soms wel maar soms ook niet. (ligt eraan of een gebruiker het ingevuld heeft in de applicatie)
Querie:
SELECT
WS_CASE.U##CASE_ID, (Zaak nr)
OBJ_KENM.U##WAARDE, (Waarde van het kenmerk)
OBJ_KENM.U##OBJECT_ID, (ID waarmee kenmerk is gekoppeld --> Case_ID)
OBJ_KENM.U##KENMERK_ID (Kenmerk soort)
FROM
OBJ_KENM
RIGHT JOIN WS_CASE
ON
WS_CASE.U##CASE_ID = OBJ_KENM.U##OBJECT_ID
WHERE
OBJ_KENM.U##KENMERK_ID = '00_M_DZA'
Bovenstaande querie geeft mij alleen de zaken die het kenmerk ‘00_M_DZA’ bevatten
Wat moet ik nu veranderen zodat ik alle zaken te zien krijg, maar waarvan bij sommige het veld leeg is omdat het kenmerk daar niet aanwezig is.
Naast mijn zaak id moeten er totaal 10 kenmerken getoond worden.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag
Legion 7i i9 3080 32gb